Жас өнертапқыштар жобасы

ҚТЖ келбеті
04.11.2025, 08:15
Суретті түсірген Александр ЖАБЧУК
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Астаналық оқушылардың өнертабысы теміржол қауіпсіздігін күшейтіп, төтенше жағдайдың алдын алуға сеп болуы мүмкін. Жас өнертапқыштардың жобасын сала мамандары оң бағалап отыр.

Пойызбен жүрген әр жолаушы рельс түйіскен сәттегі соққы дыбысын жақсы біледі. Бірақ оның салдары жайлы екінің бірі біле бермеуі мүмкін. Мәселен, сол соққының әсері темір жолдың тез тозуына, тіпті пойыз қозғалысы кезінде апаттық жағдайлардың туындауына да соқтыруы мүмкін. Осы қауіпті сейілту мақсатында астаналық 11 сынып оқушылары жаңа жоба ойлап тапты. Ол соққыны азайтып, рельстердің беріктігін бұрынғыдан да жақсартуға мүмкіндік береді. Жоба авторы – Дінмұхамед Матай мен Әмір Жәнібек.  

– Біз Алматыға робототехника бойынша олимпиадаға барған жолда пойыз дөңгелектерінің рельс түйіскен жерлерінен шыққан дыбысқа мән бердік. Сол кезде бұл өте қызық көрініп, дыбыстың неден шығатынын зерттей бастадық. Зерттеу барысында барлық рельстерді ауыстыру мүмкін емес, сондықтан олардың арасына арнайы байланыстырғыш бөлшек орнатуды ойлап таптық, – дейді жоба авторы Әмір Жәнібек.  

Екінші автор Дінмұхамед Матайдың айтуынша, жобаның бірінші артықшылығы – жолаушылар қауіпсіздігін арттыру, екіншісі – шу деңгейін төмендету, ал үшіншісі – деформацияның азаюы.  

Жасөспірімдердің «Теміржол рельстерін қосудың инновациялық технологиялары» атты жобасы қазақстандық патентке ие болды. Енді ол Женевадағы халықаралық тіркеуге жолданды.  

Инженерлік тұрғыдан өзекті жоба келешекте кәдеге жарауы мүмкін. Оқушылардың өнертабысымен сарапшылар танысып, ҚТЖ мамандары назар аударып, Магистральдық желі дирекциясының басшылығы инженерлік тәсілді жоғары бағалап, жобаны дамытуға қолдау көрсетуге дайын екенін білдірді. Қол жеткізілген келісімдер аясында «ҚТЖ» жобаны жетілдіру үшін қажетті материалдарды ұсынатын болады. Жол және құрылыстар департаменті тарапынан жобаны іске асыру кезінде оларды үйлестіретін тәлімгер бекітілді.  

 

Жүк тасымалы
25.11.2025
Орта дәліздің келешегі талқыланды
Аймақтар
25.11.2025
Кәсібилікті шыңдау жолында
Аймақтар
25.11.2025
Ресурстарды тиімді пайдалану – уақыт талабы
Аймақтар
25.11.2025
Ерекше статусқа ие станция
Аймақтар
25.11.2025
Студенттерге дәріс оқыды
Аймақтар
25.11.2025
Маңғыстаулық теміржолшылар байқаудың бас жүлдесін алды
Жаңалықтар / Мұрағат
25.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №98 25 қараша 2025 жыл
Жаңалықтар
24.11.2025
Юрий Лавриненко 80 жылдық мерейтойын атап өтуде
Жаңалықтар
24.11.2025
25 жыл қызмет еткен қызметкерді ұжым ерекше құрметпен шығарып салды
Әлеумет
24.11.2025
Медициналық пойыз 48 станцияны қамтыды
Әлемде
24.11.2025
Өзбекстан жүрдек пойыздарды сатып алуды арттырды
Спорт
24.11.2025
Таразда теміржолшылар арасында бильярдтан турнир өтті
Әлеумет
24.11.2025
Достық станциясындағы локомотив бригадаларының демалыс үйі жөнделді
Әлеумет
24.11.2025
Зорлық-зомбылыққа жол жоқ
Әлемде
24.11.2025
Грузияда Орта дәліздің артықшылықтары айтылды
Жүк тасымалы / Инфографика
21.11.2025
10 айда темір жол көлігімен 220 млн тоннадан астам жүк тасымалданды
Әлеумет
21.11.2025
Теміржолшылар түзету-білім беру мектебінің ашылуына қатысты
Жүк тасымалы
21.11.2025
Порттардың транзиттік әлеуеті таныстырылды
Инфрақұрылым
21.11.2025
Бұл – болашақ «Бақты» станциясы
Жолаушылар тасымалы
21.11.2025
«Алматы – Қостанай» бағытында жаңа «Тальго» пойызы жүреді