«100 вокзал» бағдарламасы қалай жүзеге асырылды

Станция тынысы
31.01.2022, 12:28
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Осыдан он жылдан астам уақыт бұрын елімізде «100 мектеп, 100 аурухана» бағдарламасы қабылданып, жүзеге асып жатты. Осы тұста Қазақстан темір жолында «100 вокзал» салу бағдарламасы қабылданды.

Кезінде теміржол көлігін реформалау кезінде жергілікті биліктің басқаруына өткен вокзалдардың дені тозып, оларды теміржолға қайтару мәселесі көтеріліп, 2011 жыл «Вокзалдар жылы» деп аталды. Шағын станцияларда 100 вокзал салып, 120 вокзалға күрделі жөндеу жүргізу жоспарланды. Сол жылдары жеке меншіктен 164 вокзал ғимараты қайтарылды. Жалпы компания басқаруында 303 вокзал болды.

Жаңа вокзалдар салу үшін олардың бірыңғай дизайны жасалып, пысықталды. Жаңа ғимараттар типіне қарай ең кішісі 18 шаршы метрден басталып, 125 шаршы метрлік көлемді құрады. Станциядағы жолаушыларға қызмет ету мүмкіндігіне қарай тұрғылықты халықтың көлемі мен жолаушылар нөпіріне қарай сараланып салынған бірінші типті вокзал тәулігіне 100 жолаушыға қызмет көрсетуге есептелінген. Екінші типтілері тәулігіне 50 адамға, үшінші типті вокзалда тәулігіне 10 адамға қызмет көрсетіледі деп жоспарланған.

Олардың ерекшелігі – модульдік типте салынғандығы. Әлем елдері тәжірибесіне сүйене отырып, құрас- тырмалы түрде каркастан қаңқасы жасалған вокзал ғимараттарын 20-30 жыл өткесін оңай бұзып, орнына басқасын салуға болады. Қабырға аралықтарына «сэндвич» деп аталатын құрылыс материалы қойылып, соның арқасында вокзал ішіне қыста суық, жазда ыстық өтпейді. Бөлме температурасы бірқалыпты сақталып тұрады. Санитарлық желілері ішінде. Жылуы электрлік жолмен қамтамасыз етілген. Вокзалдардың ана мен балаға арналған бөлмесі, билет кассасы, кезекшілер орны, жолаушылар отыратын зал мен вокзал бастығының бөлмесі бар.

Бүгінде жергілікті халық, әсіресе шағын бекеттерде жолаушылар бұл жаңа вокзалдардың игілігін көруде. «ҚТЖ» ҰК» АҚ – «Магистральдық желі дирекциясы» филиалы директорының вокзал шаруашылығы бойынша орынбасары Абай Сәбитұлының айтуынша, «100 вокзал» бағдарламасы аясында салынған вокзалдар негізінен өндірістік ғимарат болып саналады. Ол нысандар әр өңірдегі ПЧ, ШЧ мекемелерінің қарамағында жұмыс істеп тұр.

Инфографика
22.08.2025
Биыл «Достық – Мойынты» учаскесінің екінші жолдарының құрылысы аяқталады
Инфографика
22.08.2025
ТХКБ бойынша жүк тасымалы соңғы бес жылда 6 есеге өсті
Инфрақұрылым
22.08.2025
Теміржол әлеуеті сөз болды
Цифрландыру
22.08.2025
Цифрландырудың бес бағыты
Қауіпсіздік
22.08.2025
Кәсіби қырағылық: вагон қараушы пойыз қозғалысын қауіптен қорғады
Әлеумет
22.08.2025
Маңғыстаулық теміржолшылар отбасы Астанадағы байқаудан жүлдемен оралды
Аймақтар
22.08.2025
Семей теміржол вокзалы жаңғыртылуда
Жаңалықтар
22.08.2025
Жүйелі жұмыстар жалғасуда
Жаңалықтар / Мұрағат
22.08.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №68 22 тамыз 2025 жыл
Әлемде
21.08.2025
Alstom жаңа сутекті пойызын сертификаттауға шығарды
Жүк тасымалы
21.08.2025
"Шұбаркөл Премиум" көмірін тасымалдау бойынша рекорд орнатылды
Аймақтар
21.08.2025
800 метрге дейінгі түйіспесіз рельс плеттерін дайындайтын кәсіпорын
Инфрақұрылым
21.08.2025
Құлсары жолы жаңарып жатыр
Жаңалықтар
20.08.2025
ҚТЖ Қытай инвесторларымен Каспий логистикасын кеңейту мәселесін талқылады
Жүк тасымалы
20.08.2025
ҚТЖ мен ірі жүк жөнелтушілер жыл соңына дейін тасымалдау жоспарларын талқылады
Жүк тасымалы
20.08.2025
Орта дәліз: Чэнду қаласынан шыққан контейнерлер 15 күнде Карсқа жетті
Трансформация
20.08.2025
Елде теміржол техникасын өндіру көлемі еселеп артты
Цифрландыру
20.08.2025
Цифрлық технологиялар тасымал тиімділігін 45%-ға арттырады – Жаслан Мәдиев
Инфрақұрылым
19.08.2025
Үкіметте теміржол саласын жаңғырту мәселелері қаралды
Жаңалықтар
19.08.2025
Қазақстан Қытаймен арадағы теміржол жүгін өткізу қабілетін 25 миллион тоннаға арттырмақ