«100 вокзал» бағдарламасы қалай жүзеге асырылды

Станция тынысы
31.01.2022, 12:28
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Осыдан он жылдан астам уақыт бұрын елімізде «100 мектеп, 100 аурухана» бағдарламасы қабылданып, жүзеге асып жатты. Осы тұста Қазақстан темір жолында «100 вокзал» салу бағдарламасы қабылданды.

Кезінде теміржол көлігін реформалау кезінде жергілікті биліктің басқаруына өткен вокзалдардың дені тозып, оларды теміржолға қайтару мәселесі көтеріліп, 2011 жыл «Вокзалдар жылы» деп аталды. Шағын станцияларда 100 вокзал салып, 120 вокзалға күрделі жөндеу жүргізу жоспарланды. Сол жылдары жеке меншіктен 164 вокзал ғимараты қайтарылды. Жалпы компания басқаруында 303 вокзал болды.

Жаңа вокзалдар салу үшін олардың бірыңғай дизайны жасалып, пысықталды. Жаңа ғимараттар типіне қарай ең кішісі 18 шаршы метрден басталып, 125 шаршы метрлік көлемді құрады. Станциядағы жолаушыларға қызмет ету мүмкіндігіне қарай тұрғылықты халықтың көлемі мен жолаушылар нөпіріне қарай сараланып салынған бірінші типті вокзал тәулігіне 100 жолаушыға қызмет көрсетуге есептелінген. Екінші типтілері тәулігіне 50 адамға, үшінші типті вокзалда тәулігіне 10 адамға қызмет көрсетіледі деп жоспарланған.

Олардың ерекшелігі – модульдік типте салынғандығы. Әлем елдері тәжірибесіне сүйене отырып, құрас- тырмалы түрде каркастан қаңқасы жасалған вокзал ғимараттарын 20-30 жыл өткесін оңай бұзып, орнына басқасын салуға болады. Қабырға аралықтарына «сэндвич» деп аталатын құрылыс материалы қойылып, соның арқасында вокзал ішіне қыста суық, жазда ыстық өтпейді. Бөлме температурасы бірқалыпты сақталып тұрады. Санитарлық желілері ішінде. Жылуы электрлік жолмен қамтамасыз етілген. Вокзалдардың ана мен балаға арналған бөлмесі, билет кассасы, кезекшілер орны, жолаушылар отыратын зал мен вокзал бастығының бөлмесі бар.

Бүгінде жергілікті халық, әсіресе шағын бекеттерде жолаушылар бұл жаңа вокзалдардың игілігін көруде. «ҚТЖ» ҰК» АҚ – «Магистральдық желі дирекциясы» филиалы директорының вокзал шаруашылығы бойынша орынбасары Абай Сәбитұлының айтуынша, «100 вокзал» бағдарламасы аясында салынған вокзалдар негізінен өндірістік ғимарат болып саналады. Ол нысандар әр өңірдегі ПЧ, ШЧ мекемелерінің қарамағында жұмыс істеп тұр.

Әлемде
17.09.2025
Калифорнияда сутекпен жүретін алғашқы пойыз іске қосылды
Жаңалықтар
17.09.2025
ALT университетінде ҚТЖ басшыларына арналған «Үздіктер алаңы» бағдарламасы басталды
Жүк тасымалы
17.09.2025
Қостанай өңірінен темір жолмен астық тасымалдау 20%-ға артты
Жаңалықтар
17.09.2025
Теміржолшылар қалдықтарды сұрыптау жолдарын үйренді
Жаңалықтар
16.09.2025
Теміржолшылардың қысқы маусымға дайындығы талқыланды
Жүк тасымалы
16.09.2025
Қытай – Қазақстан – Түрікменстан – Иран теміржол дәлізі жанданады
Трансформация
16.09.2025
Жүк тасымалы мен магистральдық желіні біріктіру – уақыт талабы
Аймақтар
16.09.2025
Қысқа әзірлік қарқынды жүргізілуде
Қауіпсіздік
16.09.2025
Екі көпір тұрса да, ерінетіндер көп
Аймақтар
16.09.2025
Әулиеата командасы бас жүлдені жеңіп алды
Қауіпсіздік
16.09.2025
«ҚТЖ»-да еңбек қауіпсіздігі мен экология бойынша үздіктер анықталды
Жаңалықтар / Мұрағат
16.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №75 16 қыркүйек 2025 жыл
Жаңалықтар
15.09.2025
ҚТЖ мен РЖД стратегиялық ынтымақтастық бойынша басым бағыттарды айқындап алды
Әлеумет
15.09.2025
Теміржолшының студент баласына жол ақысы өтеледі
Жүк тасымалы
15.09.2025
Мамыр-қыркүйек аралығында 24 млн тонна көмір тасымалданды
Цифрландыру
15.09.2025
Бейнеу станциясы цифрландыруға көшеді
Станция тынысы
15.09.2025
Теміржолшылардың қажырлы еңбегі: Арал станциясының көрсеткіштері
Аймақтар
15.09.2025
Матай станциясында локомотившілердің демалыс үйі күрделі жөндеуден өтті
Әлемде
15.09.2025
Alstom Польшаға арнап екіқабатты электр пойыздарын жасайды
Әлемде
15.09.2025
Ресей Арктикадағы теміржол желісін дамытуға ниетті