Сапа – қауіпсіздік кепілі       

Жаңалықтар
27.01.2017, 12:09
   Маңғыстау белгі беру және байланыс дистанциясының СОБ релесі және релелік блоктарын жөндеу цехында электромеханик-қабылдаушы болып жұмыс істейтін Гүлдену Сағындықованың еңбек өтілі отыз жылға жуықтапты. Мамандығы өзіне ұнайды. Релелерді мұқият тексеріп, оның жарамдылығына кепілдік беріп отырады. Әрине, көзмайын таусып, майдан қыл суырғандай күнұзақ шұқшиып отыру оңай емес, бірақ үйренген кәсібі болған соң белгілі бір дәрежеде дағды қалыптасатыны белгілі. Сондықтан жұмысына үйренгені сонша, қолдары тиісті түймелерді өзі басып, өзі тауып жатқанын байқамай да қалады. Бұл қызметке келгенде небәрі 20 жастағы бойжеткен еді. – Гурьев теміржол техникумын «Автоматтандыру және басқару» мамандығы бойынша бітірген соң осында келіп, әуелі монтер, одан соң механик болдым. Қазір электромеханик-қабылдаушымын.  Яғни 1990 жылдан бері табан аудармастан еңбек етіп келемін, – дейді Гүлдену Сағындықова.    Маманның айтуынша, релелердің түр-түрі бар. 1 жыл, 3 жыл, 10 жылдан ауысуы тиіс релелер болады. Соның бәрін арнайы бекітілген кесте бойынша уақытылы ауысуын қадағалап отыру  қажет.  Релелердің ішінде де кездейсоқ күйіп кететіндері кездеседі. Сондайда, дәнекерлегішті қолға алып, ер адамдарша жұмысқа кіріседі. Кейде релелердің ескі, көне түрлерін аша алмаған жағдайда қолға  балға ұстаған кездері де болды.  –Ертеректе, біз келгенде бұл жұмысты тек ер адамдар атқаратын. Бағамдап қарасақ, механик деген мамандық біздің ұғымымызда тек  жігіттердің еншісіндегі кәсіп сықылды.  Алғаш жұмыс жасай бастағанда «механигі несі?..» деп менің де  таныстарым таң қалатын, бүгінде керісінше, кілең қыз-келіншектер, ер азаматтардан мүлде тартып алдық, – деп  күледі кейіпкеріміз. Қазіргі таңда электромеханиктер соңғы үлгідегі  РЭЛ релелерімен жұмыс жасауда. Бұл құрылғылар қолға ұстауға да, тексеріп қарауға да ыңғайлы әрі жеңіл. Дегенмен, олар далалық жерде кем дегенде 1 жыл жұмысқа «жегіледі». Оның ішіне шаң-тозаң кірмеуі керек, әйтпесе тоқ өтпей қалады деп түсіндірді Гүлдену апай. Ал, егер релелер белгіленген мерзімге шыдас бермей, бұзылып, қирап жатса немесе бір жері күйіп кетсе қол қойып, тексерген адам кінәлі деп танылады. – Сол үшін релені күніне қырық қарап, қадағалап отырамыз.  Кейде дұрыс жапқанымызға көз жеткізіп, сенімді болу үшін  қайта ашып қарайтын кездеріміз болады. Өткені, тек сапалы жұмысымызбен ғана қауіпсіздікті қамтамасыз ететінімізді жақсы түсінеміз. Бір разъездге 60-70 релені қосып бірге жібереміз. 1 күнде 20, кейде 27 релеге дейін, көлемі үлкен болса 12-13 релеге дейін  жабамыз, – дейді Гүлдену Сағындықова. Оның жұмыс орнында, өзі күнделікті қолданатын СОБ релелерін сынауға арналған үлкен стенд тұр. Бұл стендтің атқаратын қызметі көп. Мысалы, бұл арқылы реле мен орамдар кедергісі, реленің босатылуы және іске қосылуы, полярланған якорьды лақтыру кернеуі өлшенеді, түйіспелердің өтпе кедергісі, реленің электрлік параметрлері, якорьды босатуға кеткен баяулау уақыты тексеріледі.  

Әсел ТАҢАТАРОВА,

Маңғыстау

Жаңалықтар
22.07.2024
Қазақстан, Түрікменстан және Ауғанстан жаңа теміржол магистралінің құрылысын талқылады
Инфрақұрылым
22.07.2024
Күрделі жөндеу жұмыстары кезең-кезеңімен жүзеге асырылуда
Әлеумет
22.07.2024
Теміржолшылардың балалары лагерге аттанды
Спорт
22.07.2024
Қазақстан темір жолының 120 жылдығына орай Таразда спартакиада өтті
Жаңалықтар
22.07.2024
Ауғанстан, Түрікменстан және Өзбекстан делегациясы Бейнеу астық терминалының мүмкіндігімен танысты
Жолаушылар тасымалы
22.07.2024
Қаныш Сәтбаевтың 125 жылдығына арнайы безендірілген пойыз жолға шықты
Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл
Қауіпсіздік
18.07.2024
Темір жолдағы химиялық апаттарды жою бойынша оқу-жаттығу өтті
Әлеумет
18.07.2024
50 бала лагерьге аттанды
Қауіпсіздік
18.07.2024
Жанып келе жатқан жолаушылар пойызы сөндірілді
ҚТЖ келбеті
18.07.2024
Велосаяхатшы сапарға шықты
Жүк тасымалы
18.07.2024
Қазақстанда теміржол көлігімен тасымалданатын шикізаттық емес экспорт көлемі артты