ҚТЖ-да 2024 жылғы қозғалыс қауіпсіздігі бойынша қорытынды шығарылды
Бақылау мен алдын алуды жақсартуға бағытталған іс-шаралар кешенінің нәтижесінде 2023 жылға қарай қауіпсіздікті бұзу саны 15% азайды. Қозғалыс қауіпсіздігінің мақсатты көрсеткіші 14% жақсарды, деп хабарлайды Rail-news.kz.
2024 жылы профилактикалық шараларға ерекше назар аударылды. ҚТЖ қозғалыс қауіпсіздігі департаментінің ревизорлары 9 мыңнан астам тексеру жүргізіп, бұл 100 мыңнан астам сәйкессіздіктерді анықтауға мүмкіндік берді. Нәтижесінде жылжымалы құрам мен сенімділігі төмен инфрақұрылым құрылғыларын пайдалануды тоқтату бойынша 20 мыңнан астам шара қолданылды. Қызметкерлерді ынталандыру мақсатында 200 астам қызметкерге бұзушылықтардың алдын алғаны және қозғалыс қауіпсіздігін жақсартқаны үшін марапатталды. Жаңа ведомстволық наградалар енгізілді, бұл қызметкерлер үшін қауіпсіздік стандарттарын сақтауға маңызды ынталандыру болды.
Диагностика және бақылау арқылы қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз етуді автоматтандыру
2024 жылы темір жолдардың жағдайын жақсарту маңызды жетістік болды. Диагностикалық құралдармен (диагностикалық вагондар мен дефектоскопиялық арбалар) 460 мың шақырымнан астам жол өлшенді, бұл 2023 жылмен салыстырғанда 19 мың шақырымға артық.
Бұл 4 мыңнан астам шақырымның қанағаттанарлықсыз жағдайын анықтауға мүмкіндік берді. Мұндай учаскелер санының 395 км-ге азаюы және қатты ақаулы рельстер мен 4-дәрежелі ақаулары бар учаскелер санының айтарлықтай азаюы авариялық жағдайлардың алдын алу бойынша жүйелі жұмысты көрсетеді.
2024 жылы 614 ЖТҚК (Жылжымалы құрамның жай-күйін бақылаудың техникалық құралдар кешені) пайдаланумен 5 миллионнан астам жылжымалы құрам (вагондар мен локомотивтер) бақыланды, бұл 2023 жылмен салыстырғанда 60 мың бірлікке артық. Роликті және кассеталық буксалар сияқты ақаулы бөлшектері бар тоқтаған вагондар саны 15% артып, 2,5 мың вагонға жетті.
Процестерді жетілдіру шеңберінде нақты уақыт режимінде басқарудың барлық деңгейлерінде қауіпсіздік жағдайы туралы ақпарат алуға мүмкіндік беретін «Қозғалыс қауіпсіздігі бойынша ревизор» (ҚР АЖ) жүйесінің функционалы айтарлықтай жақсарды. Жүйеде соңғы 10 жылдағы тексеру нәтижелері мен қауіпсіздіктің бұзылуы туралы мәліметтер бар, бұл мәселелердің тереңдігін анықтауға, басқарушылық шешім қабылдау үшін тиісті қорытынды жасауға мүмкіндік береді.
2024 жылы «Қозғалыс қауіпсіздігі бойынша ревизор» жүйесі құрылымдық бөлімшелер бөлінісінде тексерулер мен бұзушылықтар туралы неғұрлым егжей-тегжейлі мәліметтер беретін талдаудың жаңа шығыс формаларымен толықтырылды. Барлығы 18 жаңа форма қосылды, бұл қозғалыс қауіпсіздігінің жағдайын дәлірек бақылауға ықпал етеді.
Әр түрлі қауіп факторларының пойыз қозғалысы қауіпсіздігіне әсерін дәлірек есептеуге мүмкіндік беретін «Қозғалыс қауіпсіздігі бойынша тәуекелдерді талдау» автоматтандырылған жүйесін (ТТ АЖ) енгізу маңызды қадам болды. Жүйе ағымдағы тәуекел деңгейін көрсетеді және түзету шараларын жасау үшін автоматты түрде ақпарат береді. 2024 жылы «Қозғалыс қауіпсіздігі бойынша ревизор» жүйесінен деректерді интеграциялау және тәуекелдерді басқару бойынша түзету іс-шараларын қалыптастыру процестерін автоматтандыру бойынша жұмыстар аяқталды, бұл басқару шешімдерінің тиімділігін арттыруға және тәуекелдер мониторингін жақсартуға мүмкіндік берді.
2024 жылы пойыздық учаскелердің жай-күйін бақылауды қамтамасыз ететін «Инфо-орталық» Ақпараттық кешені «Ескерту», «Жол диагностикасы», «Жолаушылар тасымалы» модульдерімен толықтырылды. Олар ықтимал тәуекелдер туралы хабардар етеді және инфрақұрылымның жай-күйін талдауды жақсартуға және жолаушылар пойыздарының қозғалыс кестесін сақтауға ықпал етеді. Кешеннің интерактивті бақылау тақталары нақты уақыт режимінде желінің барлық учаскелерінде пайдалану жұмысын, жылжымалы құрамның, инфрақұрылымның жай-күйін және қозғалыс қауіпсіздігін бақылауға мүмкіндік береді. Ақпаратты қабылдауға ыңғайлы болу үшін түсті индикация және түсінікті интерфейс қарастырылған. Аймақтық қауіпсіздік ревизорлары енді инфрақұрылымның жай-күйі мен олардың жауапкершілік аймақтарындағы қозғалыс қауіпсіздігі туралы өзекті ақпаратқа қол жеткізе алады, бұл шешім қабылдаудың жеделдігі мен дәлдігін айтарлықтай арттырады.
Ережелер мен Нұсқаулықтарды жетілдіру бастамалары
2024 жылдың негізгі міндеттерінің бірі нормативтік-техникалық құжаттаманы жетілдіру болды. ҚТЖ Көлік министрлігіне жіберілген «Техникалық пайдалану ережелеріне» және «Теміржол көлігіндегі қауіпсіздік ережелеріне» өзгерістер енгізу бойынша ұсыныстар әзірледі. Сондай-ақ, мамандардың кәсібилігін арттыруға бағытталған іс-шаралар өткізілді, соның ішінде «Техникалық пайдалану ережелері», «Сигнал беру жөніндегі нұсқаулық» және «Пойыздардың қозғалысы мен маневрлік жұмысы жөніндегі нұсқаулық» сияқты негізгі нормативтік құжаттарды визуализациялауды қоса алғанда, бүгінде осы құжаттарды цифрландыру жұмыстары жалғасуда.
Жол-көлік оқиғаларының және адамдарды басудың алдын алу
2024 жылы теміржол өткелдерінде 28 жол-көлік оқиғасы тіркелді. Апаттардың көпшілігі күзетілмеген өткелдерде болды және олардың барлығы автокөлік жүргізушілерінің теміржол өткелдерін кесіп өту кезінде жол қозғалысы ережелерін бұзуының нәтижесі болды.
2024 жылы теміржолшылар 2 мыңнан астам профилактикалық рейдтер мен автокөлік кәсіпорындарында 800 жуық жиналыс өткізді. 102 мыңнан астам жүргізуші теміржол өткелдері арқылы өту ережелерімен танысты. Сондай-ақ, «Сергек» бейнекамералары мен жүйелерін орнатуды қоса алғанда, өткелдерде мониторингтің заманауи технологияларын енгізу оқиғалардың азаюына ықпал етті. Осы бағыттағы жұмыс жергілікті атқарушы органдармен келісіле отырып жалғастырылатын болады.
2024 жылы адамдарды басудың 75 жағдайы тіркелді. Оқиғалардың негізгі себептері-теміржол арқылы өту ережелерін бұзу, мас болу, құлаққапта жүру және суицид жағдайлары. Оқиғалардың ең көп саны Шымкент, Ақтөбе, Жамбыл және Ақмола жол бөлімшелерінде болды.
Адамдарды басуды болдырмау үшін 2024 жылы прокуратура, полиция, көліктік бақылау органдары және БАҚ өкілдерінің қатысуымен үйлестіру кеңесінің 298 отырысы ұйымдастырылды. Сондай-ақ, елді мекендер тұрғындарымен 12 мыңнан астам жиналыс өткізіліп, оған 166 мыңнан астам адам қатысты.
Мал және теміржол: меншік иелерінің жауапкершілігін арттыру
2024 жылы мал иелерімен 2589 жиналыс өткізілді, оның барысында 56 мыңнан астам адамға мал жаю және теміржол арқылы мал айдап өту ережелері туралы ақпарат берілді. Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодекстен 86 730 үзінді көшірме табысталды, бұл мал иелерінің қауіпсіздік талаптары туралы хабардарлығын арттырды.
Қараусыз жайылып жүрген малдың соқтығысу жағдайларын болдырмау бойынша жұмыс жүргізілді, онда ұзындығы 770 шақырым жолға малдың шығуын болдырмау үшін қоршау тартылды.
Мемлекеттік органдармен ынтымақтастық: қауіпсіздікке кешенді көзқарас
ҚТЖ Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің бірінші орынбасары бекіткен 2024-2025 жылдарға арналған теміржол көлігіндегі қауіпсіздікті қамтамасыз ету жөніндегі кешенді жоспарды іске асыруды жалғастыруда. Құжат теміржолдағы қауіпсіздікті одан әрі жақсартуға бағытталған және жүктер мен жолаушыларды тасымалдау үшін сенімді жағдайларды қамтамасыз ететін бірқатар шараларды қамтиды.
2025 жылға арналған перспективалар
2025 жылы ҚТЖ автоматтандыруды одан әрі енгізуді және мемлекеттік органдармен өзара іс-қимылды жақсартуды қоса алғанда, қауіпсіздік жүйесін жетілдіруді жалғастырады. Компания тәуекелдерге жедел ден қою үшін жүйелерді дамытуды және теміржол көлігіндегі қауіпсіздікті арттыру үшін жаңа технологияларды енгізуді жоспарлап отыр.