Жолдау туғызған ойлар

Жаңалықтар
20.02.2018, 12:24
Тәуелсіз ел болғаннан бері, Қазақстан  әлемдегі түрлі сынықтарға төтеп беріп, қарқынды экономикалық даму жолында, жаңа өнеркәсіптік революция дәуіріне аяқ басуда. Заманауи технологиялар бүкіл дүниені  өзгеріске ұшыратуда. Жаһандық технологиялық ілгерлеушіліктер өзімен бірге сын-қатерлерді де, сондай-ақ өсімнің жаңа мүмкіндіктерін де алып келуде. Бұл – біздің әлемдегі дамыған 30 елдің қатарына жедел ену үшін тарихи мүмкіндігіміз деп қарастырған жөн.  Елбасы биылғы Жолдауда Төртінші өнеркәсіптік революция дамуын жүзеге асыратын   10 негізгі міндетті халық алдына қойды.  Жолдаудың жетінші бөлімі адами капиталдың жаңа сапасын дамытуға арналған.  Осы бағытта білім берудің сапасын дамыту, ғылымға қолдау көрсету, денсаулық сақтау мен қазақстандықтардың әлеуметтік, рухани және мәдени деңгейін арттыру міндеттерін алға қояды.  Осы тұрғыда 130 мың адам еңбек ететін «ҚТЖ» ҰК»АҚ еліміздегі ең үлкен жұмыс беруші компания үшін негізгі ресурсы мен байлығы оның персоналы болып отырғаны – талас тудырмайды. Оған теміржолшылар үшін жасалып отырған қамқорлық пен қолдау, қандай қиын-қыстау кезеңде де тоқтаусыз көрсетіліп отырған әлеуметтік пакет т.т. куә. Осыған байланысты өзімді толғандыратын бірқатар мәселелермен бөліскенді жөн көрдім. Мен қырық жылдан астам Семей темір жолында еңбек еткен ардагермін. 2013 жылы Семей темір жол бөлімшесінде «Түрксиб-Семей» қоғамдық қорын құрдық. Қордың мақсаты - бөлімше теміржолшыларына мәдени-тарихи тұрғыда қызмет көрсету болды.  Семей қалалық әділет басқармасымен бекітілген жарғысын басшылыққа ала отырып, осы бес жыл ішінде Семей темір жол бөлімшесінің негізін қалаған Семей станциясы, паровоз депосы, жол мекемелеріне  100 жыл толуына байланысты  «Семей бөлімшесіне – 100 жыл» деген тақырыпта  бөлімше бойынша екі жылдай дайындық жасап, 2015 жылы кең көлемде атап өттік. Осыған орай тарихи жәдігерлер мен құжаттардың мол қоры жинақталып,  «Түрксіб-Семей» мұражайын ұйымдастырдық. Жастардың күшімен «Түрксіб-Семей» көркемөнерпаздар үйірмесін құрып,  «Жастар қоғамы», «Әйелдер бақыты», «Спорт кешені» «Кәсіподақ ұйымы», «Ардагерлер» қоғамдық ұйымдары және «Техникалық  кітапхана»  бір жағадан бас, бір жеңнен  қол шығарып жұмыс істеп, бөлімше бойынша Жаңа жыл, Наурыз, 1 маусым - балалар күні, 9 мамыр - Жеңіс күні, Теміржолшылар  күні, Тұңғыш президент күні, Қарттар күні, Тәуелсіздік күні тағы басқа мерекелерді жоғары деңгейде өткізуге  атсалыстық. «Түрксіб-Семей» мұражайы – бүгінде бүкіл Семей теміржолының мақтанышы, келген-кеткен қонақтар музейге арнайы бас сұғып, таңқалыстарын жасырмайды.  Мен осы әрбір жәдігерін тірнектеп жинаған, тұнып тұрған тарихқа толы мұражайды сақтап, келер ұрпақтың игілігіне бүлінбей жетуі үшін  Астанадағы орталық мұражайдың филиалы ретінде тіркеліп, ҚТЖ балансына өтсе деген тілек айтар едім.  Әрине, бұл тек тарихи құндылықтарға жанашырлық ретінде тек менің ұсынысым.  Ендігі кезекте айтарым – қарттардың назы. Қазан айының  1-күні, мемлекет бойынша «Қарттар күні» аталып өтеді,  соған орай ұжымдық келісім шарт 2006 жылы қабылданғанда 1000 теңге, екінші рет қабылданғанда 1АЕК, үшінші, төртінші рет қабылданғанда 2АЕК қаражат қарастырылды. Алайда бесінші, алтыншы рет қаралған келісім шарттарда бұл қаражат алынып тасталды. Сондықтан, «Қарттар күні» теміржолшы ардагерлерге тиесілі тиын-тебен қайтарылса деп сұраймыз.  Үшінші ұсынысым,  1993 жылғы  7 шілдедегі № 63 ҚР Көлік министрінің бұйрығы жаңартулар мен толықтырулар енгізуді  қажет етеді дер едім. Мәселен, бұйрықтың 2.тармағы 2 тармақшасына сәйкес «Құрметті теміржолшы» төсбелгісіне тек жұмыс істеп жүрген жандар ұсынылады. Мен өндірісте 40 жыл еңбек өтілі мен 20 жыл осы бөлімшеде қоғамдық жұмыстарды атқарған ардагер ретінде  айтарым,  1990 жылдан бері 4 рет «Құрметті теміржолшы» төсбелгісіне ұсынылдым, бірақ зейнеткер болғандықтан көлік саласындағы құрметті атақты иелене алмадым.  Сондықтан «Құрметті теміржолшы» белгісі тек жұмыс істеп жүрген теміржолшыға ғана емес, зейнетке шыққан  соң да берілуі мүмкін болса, алдағы уақытта кезінде ерен еңбегі  түрлі себептермен елеусіз болып қалған талай ардагердің мерейін үстем етер еді деп ойлаймын.  

Мақсұт Көшжанов, ардагер-теміржолшы, «Түрксіб-Семей» қоғамдық қоры мен «Түрксіб-Семей» мұражайының директоры

Аймақтар
18.09.2025
Көкшетауда Құрметті теміржолшы Мұратбек Тілеуленовпен кездесу өтті
Жаңалықтар
18.09.2025
Теміржолшылар экологиялық акцияны белсенді қолдады
Жүк тасымалы
18.09.2025
Қазақстаннан Қытайға өсімдік майының пилоттық партиясы жеткізілді
Цифрландыру
18.09.2025
Германия теміржолға 5G желісін енгізуде
Жаңалықтар
18.09.2025
Қарағандыда жүк пойызынан дизель ұрлаған қылмыстық топ ұсталды
Жаңалықтар
18.09.2025
Алматыда оқыту семинары өтті
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Адамдар неге пойызбен жүруді жөн санайды?
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Тағы қай бағыттың пойыздары Starlink интернетіне қосылатыны айтылды
Әлемде
17.09.2025
Калифорнияда сутекпен жүретін алғашқы пойыз іске қосылды
Жаңалықтар
17.09.2025
ALT университетінде ҚТЖ басшыларына арналған «Үздіктер алаңы» бағдарламасы басталды
Жүк тасымалы
17.09.2025
Қостанай өңірінен темір жолмен астық тасымалдау 20%-ға артты
Жаңалықтар
17.09.2025
Теміржолшылар қалдықтарды сұрыптау жолдарын үйренді
Жаңалықтар
16.09.2025
Теміржолшылардың қысқы маусымға дайындығы талқыланды
Жүк тасымалы
16.09.2025
Қытай – Қазақстан – Түрікменстан – Иран теміржол дәлізі жанданады
Трансформация
16.09.2025
Жүк тасымалы мен магистральдық желіні біріктіру – уақыт талабы
Аймақтар
16.09.2025
Қысқа әзірлік қарқынды жүргізілуде
Қауіпсіздік
16.09.2025
Екі көпір тұрса да, ерінетіндер көп
Аймақтар
16.09.2025
Әулиеата командасы бас жүлдені жеңіп алды
Қауіпсіздік
16.09.2025
«ҚТЖ»-да еңбек қауіпсіздігі мен экология бойынша үздіктер анықталды
Жаңалықтар / Мұрағат
16.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №75 16 қыркүйек 2025 жыл