Тарихқа айналған теміржол
Жаңалықтар
27.04.2018, 16:51

Осыдан тура он бес жыл бұрын ел арасында Тәуелсіздік темір жолы деген атпен қалған Хромтау-Алтынсарин теміржолының құрылысы басталған еді. Тек өңір үшін ғана емес, бүкіл қазақ елі үшін экономикалық және әлеуметтік маңызды жоба Ақсу – Дегелеңді айтпағанда Қазақстанның бастан-аяқ құрылысын өзі жүргізген дербес теміржол телімі еді.
Бүгін арада талай жыл өткенде Ұлттық теміржол көлігінің маңызды буынын құрап отырған алып магистральдың жүзеге асырылу барысы туралы айтылып жатқан естеліктер көп. Ұлы құрылыстың басы-қасында жүрген Тыныштықбай Әуесбай ақсақал үшін бұл екі жыл – тоқтаусыз төгілген маңдай тер, табан ақы өтеуі ғана емес, ең алдымен орындалған арман. 2003 жылы қаңтар айында жаңадан құрылып жатқан «Желдорстрой» АҚ-ның Хромтау филиалына директор болып тағайындалған құрылысшы ағамыз алып жобаны жүргізу бақытына ие болғандар қатарында болғанын өзіне деген тағдырдың сыйы деп санайды.
– Өмір бойы жол салып келе жатқан мен кешегі кеңестік заманда орталықтан жеткен дайын смета, дайын жоба, сызылып қойған үлгі бойынша құрылысты жүргіздік. Ал енді өз елімізде, жобасын өзіміз сызып, материалын өзіміз тауып, өзіміз таңдап, тасын өзіміз қалап дегендей жол саламыз деп ойлаппыз ба? Бұл іште жатқан арман болатын. Сондықтан кеше ғана тәуелсіздігін алған елдің мың км теміржол салу туралы жобасының өзі ғаламат батылдық болатын. Біз осы батыл идеяны үлкен шеберлікпен жүзеге асырғанымызды мақтан етеміз, – дейді қарт құрылысшы.
Алып жоба құрылысы екі жыл тоқтаусыз жүрді. Жұмыс барысында қызық та, қиындық та аз болмағанға құсайды. Алғашқы кезде құжаттарын әзірлеу, рұқсатнамалар алу секілді қағазбасты жұмыстардың өзі біраз кедергі келтіріп, қол байлағаны да жасырын емес, себебі бұрын-соңды жол салуда тәжірибесі аз ел үшін бәрін нөлден бастау қажет болған көрінеді. Жер-жерде құрылыс алаңдары пайда болып, жұмысшылар мен техникалар легі станция бойларына жайғаса бастағанда ғана құрылыстың басталғанын сезінгенін айтады Тыныштықбай аға.
«Жалпы, біз салған жолдың ұзындығы 505 км құрады. Кей жерлерде ойықтар болды, кей жерге құбыр, кей жерге көпір салдық. Ор өзенінің үстінен 105 метрлік көпір өткіздік. Сол кездегі көлік министрінің өзі қатаң қадағалап отырды. Ай сайын Астанадан арнайы делегация келіп, қарап кететін», – деп еске алады Тыныштықбай ақсақал.
Хромтау-Алтынсарин теміржолы 2004 жылы қараша айында қолданысқа берілді. Салтанатты шара Әйке станциясында өтті. Оған Елбасының өзі келіп қатысып, сақылдаған сары аязда станцияда қоңырау соғылып, алғашқы пойыз құрамы жолға шыққаны дүйім жұрттың есінде.
«Жұмыс қарқынды жүріп жатты. Коммуникациялар тартылды. Байланыс және белгі беру жабдықтарымен қамтылды, вокзал, тағы басқа қажетті нысандар бой көтерді. Солай-солай, «көш жүре түзеледі» демекші, аз жылда барлық кем-кетігі толығып, инфрақұрылымы жетіліп, ұлан-ғайыр қазақ даласының о шеті мен бұ шетін жалғайтын алып теміржол тармағы пайда болды, міне бүгінгі таңда ол ең алдымен қалың елге қызмет етіп тұр», – дейді кейіпкеріміз.
Бүгінде қарт құрылысшы осы жолға қарап, бойын мақтаныш сезімі кернейтінін жасырмайды. Бұрын Елордаға жету үшін Ақтөбе халқы Ресей аумағын кесіп өтіп, талай тексерістен өтіп баратын. Бүгінде, төте жолға қоса жүрдек пойызбен көзді ашып-жұмғанша жетіп барады. Мақтаныш етпейтін жетістік пе?!
Қарт теміржолшының жол салуы мұнымен аяқталмады. ҚТЖ басшылығы «Құрмет» орденді тәжірибелі теміржолшыға Өзен-Түркіменстан теміржол құрылысына да бас-көз болуды сеніп тапсырғаны белгілі.
Асқар Ақтілеу, Ақтөбе
Жаңалықтар
15.05.2025
Астанада алғаш рет Қазақстан-Қытай көлік форумы өтіп жатыр
Жаңалықтар
15.05.2025
Қазақстан мен Қытай "Алматы-Сиань" бағыты бойынша жолаушылар пойызын іске қосуды жоспарлап отыр
Жаңалықтар
15.05.2025
ЕО Елшісі Ақтау теңіз портына сапармен келді
Жолаушылар тасымалы
15.05.2025
9,5 мыңнан астам жолаушы пойыз бен вагонды ауыстырып отыру қызметтерін пайдаланған
Аймақтар
15.05.2025
Аралда теміржол өткеліне көпір салынды
Аймақтар
14.05.2025
«Әкем – асқар тауым»: Қызылордада әкелер мен ұлдар сайысы өтті
Қауіпсіздік
14.05.2025
20 мыңнан астам азаматқа теміржолдағы қауіпсіздік ережелері түсіндірілді
Әлемде
14.05.2025
Қытайда сутегімен жүретін пойыз алғаш рет жолға шықты
Жаңалықтар
14.05.2025
Мас жолаушы пойыздың тоқтау-кранын жұлып алып, тоқтауына себеп болды
Жаңалықтар
14.05.2025
Қытай Қазақстанға алғашқы CEA1 магистральдық электровозын жеткізді
Жүк тасымалы / Апта саны
13.05.2025
ҚТЖ желісінде жүк тасымалы 4,5%-ға артты
Сұхбат
13.05.2025
Қанат ӘЛМАҒАМБЕТОВ: «Шиеленісті жағдайды уақытылы шешуге мүдделіміз»
Аймақтар
13.05.2025
Ғибратты ғұмыр
Аймақтар
13.05.2025
Жүз жасаған кейуана
Станция тынысы
13.05.2025
Болашақ станциясы өсім жолында: жаңа дәреже – жаңа міндеттер
Аймақтар
13.05.2025
Теміржолшылар Жеңіс күні бірлік пен рухты паш етті
Жаңалықтар / Мұрағат
13.05.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №36 13 мамыр 2025 жыл
Жүк тасымалы
12.05.2025
Қытайдан Орталық Азия елдеріне контейнерлік тасымал 104%-ға өсті
Жаңалықтар
12.05.2025
Қазақстан бидайы алғаш рет БАӘ нарығына шықты
Жаңалықтар
12.05.2025
Алты ел еуразиялық дәлізді қалыптастыру барысын талқылады