«Тастанды пойыздар» мәселесі өткір тұр

Аймақтар
11.12.2018, 11:16

Бүгінде ұлттық компанияның барлық бөлімшелері үшін маңыздылығы жоғары болып тұрған вагон айналымы – Семей теміржолы үшін біршама шешімін тапқан мәселе. Еліміздің аса ірі транзиттік аймағы болғандықтан да, аталмыш жайт өңір теміржолшылары үшін қашан да бірінші кезекте тұрады.  

Сондықтан да, жыл басында жергілікті вагон айналымы мен вагондарды өңдеу ісінде кешенді жоспар жасалынып, жүк станциялары басшыларына тың міндеттер жүктелген болатын. Аталмыш шара бөлімше басшысының бірінші орынбасары, қозғалыс саласында ұзақ жыл еңбек өтілі бар Ғабит Есқожановтың тікелей қадағалауына алынған. 

Бүгінде Семей ЖТ бөлімшесі бойынша вагон паркінің жұмыс өнімділігі біршама ұлғайды. Оған оң ықпалын тигізген себептер қатары көп. Мысалы, бір жүк тиеу операциясы уақытының азаюы, техникалық станцияларға аялдаған вагондардың уақытынан артық кідірмеуі, жылжымалы құрамдарды жасақтауға бөлінетін уақыттың үнемделуі сынды шаралардың өзі қозғалыс шаруашылығын ширата түскен. Соның есебінен вагон өнімділігінің ортатәуліктік көрсеткіші соңғы 10 айдың ішінде 7315 мың тонна/км неттоны құрап отыр. Міне, осының нәтижесінде бөлімше бойынша вагон айналымы жоспарланған кестеге сай жүріп жатыр.

Ал тораптық станциялардағы жұмыс паркінің артуына бірінші кезекте Дегелең станциясына ағылған жартылай ашық вагондар мен Ресей теміржолына тиесілі вагондар санының артуы ықпал етуде. Аталмыш жайт әсіресе қысқы мезгілде жиілейді екен. Осы орайда туындайтын күрмеулі мәселе «тастанды пойыздар» болып тұр. Мәселен, жыл басында, яғни, қаңтар айында іргелес Ресейден ағылған вагондар Қаражыра кенішінде көмір болмауы себепті бөлімшенің станциялық жолдарында тұрып қалған болатын. «Тастанды пойыздардың» қалыптасуына тек тиелетін жүктердің уақытша болмауы ғана емес, түйіспелі станцияларда жүк тиеуге салынған конвенциялық тыйымдар да себеп болуда. Ал, мұндай тыйым салуға себеп, көмір немесе Жаңғызтөбе станциясындағы түсті металл өндірісі ошақтарындағы апаттық ақаулар, баяу тиеу жұмыстары себеп болады.

Алайда, теміржолшыларды алаңдататын басты мәселе транзиттік пойыздардың локомотивтерді күтіп, бөгелуі болып тұр. Мұндай жайт станция басында «кептеліс» туғызып, жергілікті вагон айналымына кедергі келтірері белгілі. Бөлімше теміржолшылары осы бағытта жыл бойына белсенді жұмыс жүргізді. Аталмыш мәселелер «оңтүстік тармақ» бойынша да орын алған-ды. Атап айтсақ, бөлімшеаралық Жүзағаш станциясында Алматы жол бөлімшесі қабылдамаған бірқатар пойыздар белгіленген уақытынан кідіртілген болатын.

Дегенмен, жүк тасымалындағы мұндай кедергілер алдын ала жоспарланған кешенді шаралармен және де рейстік модельдің тың тәсілдері нәтижесінде мезгілінде шешімін табуда. Соның нәтижесінде болар, қазіргі уақытта жүк тиеу ісінде вагон жетіспеушілігі жоқ. Мұнымен қоса, соңғы 10 айдың көрсеткіші бойынша статистикалық жүктеме – 100,9 пайызға, жергілікті вагон айналымы – 101,2 пайызға, ал локомотивтердің тәуліктік өнімділігі 101,4 пайызға артығымен орындалып отыр.  

Қозғалыс шаруашылығы мамандарының айтуынша, бұған қанағаттануға болмайды. Сонымен қатар, телімдік және техникалық жылдамдықты арттыру, пойыздың орташа салмағын арттыру қажеттілігі туындап отыр. Бұл көрсеткіштер 100,4 пайызға орындалғанымен, өндіріс саласы әлі де қарқын алуы үшін жұмыс барысын мейлінше ширата түсу қажет. Оған тағы бір қосалқы себеп, ағымдағы жылы бөлімше бойынша 291 контейнерлік пойыздар тәулігіне 766,5 км жылдамдықпен өткізіліп жіберілген. Ал, бұл жоспардан 0,2 пайызға ғана кем, яғни, аз ғана төмен көрсеткіш болып саналады екен.

Қорыта айтсақ, семейлік қозғалыс шаруашылығының теміржолшылары алдағы қысқа біршама жоғары жетістікпен кіріп отыр. Вагондар уақытында жиналып алынатындықтан жетіспеушілік жоқ. Сонымен қатар, вагондарды өңдеу мен жылжымалы құрамдарды жасақтап жолға шығару ісінде де кедергілер жоқ. Бұл ретте, тыңнан қолға алынған рейстік модельдің «берік тармақ» түрі тиімділігі зор екендігін дәлелдеді. Соның негізінде транзиттік пойыздардың өңделетін уақыты 10 минутқа үнемделіп, станцияның өз басындағы, яғни, жергілікті жылжымалы құрамдарды жасақтау орта есеппен 50 минутқа дейін азайтуға қол жеткізілді. Мұның барлығы бірінші кезекте станциялық жолдарда «тастанды пойыздардың» қалыптаспауы мен вагон айналымының белгіленген жоспарлар аясында орындалуына зор ықпал етуде.

Қуаныш Қожаев, Семей


Жаңалықтар
12.05.2025
Қазақстан мен БАӘ логистика және азық түлік қауіпсіздігі саласындағы стратегиялық әріптестікті тереңдетуде
Жаңалықтар
12.05.2025
Алты ел еуразиялық дәлізді қалыптастыру барысын талқылады
Аймақтар
12.05.2025
Шымкент вокзалы маңындағы алып сағат қайта іске қосылды
Жүк тасымалы
12.05.2025
Қазақстан, Өзбекстан және Тәжікстан теміржолшылары жүк тасымалдау көлемін ұлғайтуды талқылады
Әлемде
12.05.2025
Қырғызстанда Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан бағыты бойынша алғашқы тоннельдің құрылысы басталды
Әлемде
12.05.2025
CAF компаниясы жаңа Oxygène электр пойызын таныстырды
Жаңалықтар
10.05.2025
Павлодарлық теміржолшылар ардагерді Жеңіс күнімен құттықтады
Жолаушылар тасымалы
09.05.2025
Астанадан Жеңіс күніне арналған тақырыптық пойыздар жолға шықты
Аймақтар
08.05.2025
Жамбыл жол бөлімшесі ҰОС ардагерін құттықтады
Жаңалықтар
08.05.2025
ҚТЖ Ұлы Отан соғысы ардагерлерін құттықтады
Темір жол тарихы
08.05.2025
Соғыс салған жара. Тұщыбектегі тағзым ескерткішінің тарихы
Темір жол тарихы
08.05.2025
Жамбыл теміржолшыларының ерлік жолы
Темір жол тарихы
08.05.2025
Соғыс жылдарындағы шойын жол шежіресі
Темір жол тарихы
08.05.2025
Сұрапыл жылдар шындығы
Жолаушылар тасымалы
08.05.2025
ҚТЖ жазғы кезеңде қосымша бағыттарды іске қосады
Мұрағат / Жаңалықтар
08.05.2025
«Қазақстан теміржолшысы» газетінің 2025 жылғы 8 мамырдағы арнайы саны
Жаңалықтар
06.05.2025
«Нұрлы жол» вокзал кешенінде Жеңістің 80 жылдығына орай ағаш отырғызылды
Жолаушылар тасымалы
06.05.2025
«Keruen Express» туристік пойызы сапарға аттанды
Жаңалықтар
06.05.2025
«Батырлар ұраны» шырқалған кеш
Аймақтар
06.05.2025
Семейде өрт сөндіру пойызы қоймадағы өртті өшірді