Теміржолшының ұстанымы – темірдей тәртіп

Жаңалықтар
27.09.2023, 11:17
Суретті түсірген автор
Әділет Мұсахаев

"Қазақстан теміржолшысы" газетінің тілшісі

Астанадағы «ҚТЖ» ҰК» АҚ қызметкерлерін оқыту және дамыту орталығында «ҚТЖ-Жүк тасымалы» ЖШС локомотив бригадаларының машинист-нұсқаушыларын оқытудың үшінші қорытынды модулі өтіп жатыр.

Оқыту «Кәсіби шамшырақ» Корпоративтік даму бағдарламасы аясында өтуде. Оқыту курсына қатысып жатқан мамандармен тілдесіп, бірінші рет қолға алынған бағдарлама жайлы сұрап білген едік.

Оқыту курсынан өтіп жатқан машинист-нұсқаушының бірі Павлодар локомотив депосының өкілі  Талғат Құсайынов. Ол 1990 жылдан бері теміржолда қызмет етіп келе жатыр, 2013 жылдан бері машинист-нұсқаушы. Талғат өзінің еңбек жолын машинисттің көмекшісі қызметінен бастаған екен.  

«Біздің басты міндетіміз машинистерді оқыту және барлық нұсқаулықты сақтауын қадағалау. Оған қоса қауіпсіздікті қамтамасыз ету жағы да қалыс қалмайды. Жұмысымыз оңай емес, қауіпсіздіктің сақталуы, қозғалыстың дұрыс болуы біздің үйреткенімізге байланысты. Тәулігіне 24 сағат кезекшілікпен локомотив депосында жүреміз және желі бойында жұмыс істейміз», – дейді ол.  

Талғат Құсайынов қазір  машинист-нұсқаушылардың жетекшісі, қол астында 12 нұсқаушы бар, олардың әрқайсысында колонна бойынша 40-50 адам бар екен. Ал, депода екі жүзге тарта локомотив бригадасы бар дейді ол.  

«Кәсіби шамшырақ» корпоративтік дамыту бағдарламасы биыл бірінші рет өткізіліп отыр. Бұл біліктілікті артыру оқуларынан өзгеше, бағыты да басқа. Негізінен бригадамен жұмыс істегенде өзіңді қалай ұстау керектігі, сабақты дұрыс оқытудың тәсілдері деген сияқты көптеген пайдалы мағлұматтар беріледі. Осы жерде алған білімді сабақ беру барысында пайдаланатын боламыз», – дейді ол.  

Оның айтуынаша, машинистер көбінде тиым салынған белгілерді ескере бермейді. Ал, оның арты үлкен қатерге әкелуі мүмкін.  

Т. Құсайынов сөз арасында бала кезден теміржолда жұмыс істеуді армандағанын айтып берді.

«Темір жолға деген қызығушылығым бала кезден оянды. Көрші жас жігіттер темір жолда істеді. Сол кезде олардың үстіндегі киім үлгісі мені қатты қызықтырды. Оның үстіне ел-жер көрем деген ой болды. Павлодардың пойызымен Мәскеуге дейін барам деп жүрдім. Содан осы мамандықты таңдап, оқуға бардым. Өз басым кешіккенді ұнатпаймын, сол себепті уақыт кестесі бойынша жұмыс істегенді жақсы көрем», – дейді машинист-нұсқаушы.  

Сонымен қатар ол қазіргі локомотивтерді басқару өте ыңғайлы әрі жүрісі жайлы екенін айтып берді.

«Біз алғаш тепловозды жүргізгенде пойызды қойып, үйімізде салқындатқыш болмайтын. Қазірге локомотивтерді салқындатқыш, желдеткіш бәрі қамтылған. Оның үстіне бәрі кнопкамен басқарылады. Бұрынғыдай тарсылдаған дыбыс, шаң, кір жоқ», – дейді ол.  

Оқыту курсына келген тағы бір машинист-нұсқаушы Нұрбек Жұмабаев «теміржолшы болу деген – темірдей тәртіп» дегенді білдіреді дейді. Ол Ақтөбе ПЧ-12, айналым депосы Шұбарқұдық ТД-3 депосында машинист-нұсқаушы. 2009 жылдан бері темір жол саласында машинистің көмекшісі, кейін машинист болып еңбек еткен Нұрбек 2021 жылдан бері машинист-нұсқаушы болып жұмыс істеуде.  

Оның теміржолды таңдауына теміржолшы болып жұмыс істейтін нағашылары әсер етіпті. Соларға қарап бала кезінен теміржолшы болуды армандаған.  

«Мені осындай оқуға жіберген жұмыс орныма алғысым шексіз. Өтіп жатқан оқыту бағдарламасында әріптестеріммен тәжірибе алмасып, көптеген пайдалы мағлұмат алдық. Оған қоса андрогогика бойынша ересек адамдарға сабақты қалай жүргіу керектігін үйрендік. Айта кету керек, қазір теміржолда жұмыс істеп жатқандардың көпшілігі ересек адамдар, сол себепті оларға мағлұматты қалай тиімді  жеткізу керектігін және ораторлық қабілеттерін арттыру мәселесін үйретеміз. Бір жағынан біз оларға үлгі бола білуіміз керек, менің жүріс-тұрысым, сөйлеу мәнеріме қарап машинистер мен олардың көмекшілері үлгі алады. Қазір қарамағымда 50 адам жұмыс атқарады», – дейді ол.  

Машинистердің тынымды жұмысының арқасында жолаушылар діттеген жеріне тәулік бойы еш алаңсыз, ұйықтап, демалып бара алады. Бұның артында мамандарды үлкен жауапкершілігі жатыр. Олардың біліктілігі мен шеберлігін арттыру бағытында ҚТЖ үлкен жұмыстарды тоқтаусыз жүргізіп жатыр.  

Жолаушылар тасымалы
20.05.2025
Жазғы маусымда Алакөлге қосымша вагондар іске қосылады
Әлеумет
20.05.2025
Сайөтес станциясында желілік полиция жолаушыларды ақпараттандыру шарасын өткізді
Қауіпсіздік
20.05.2025
Теміржолшылардың төтенше жағдайға дайындығы пысықталды
Станция тынысы
20.05.2025
Қызылсай теміржолшыларының қарбалас қызметі
Аймақтар
20.05.2025
Қала келбеті – теміржол бойынан басталады
Аймақтар
20.05.2025
Маңғыстауда жоспарлы жол жөндеу жұмыстары жүргізілуде
Жаңалықтар / Мұрағат
20.05.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №38 20 мамыр 2025 жыл
Жаңалықтар
19.05.2025
Теміржолшылар климаттық өзгерістер жағдайындағы еңбек қауіпсіздігі мәселелерін талқылады
Жаңалықтар
19.05.2025
Машинист трактормен соқтығысуға жол бермеді
Жаңалықтар
19.05.2025
Студент темір жол станциясында суицид жасамақ болған азаматты құтқарып қалды
Станция тынысы
19.05.2025
Шиелі теміржолшылары жоғары көрсеткішке қол жеткізді
Инфрақұрылым
19.05.2025
ҚТЖ басшылығы Балқаш – Достық және Алтынкөл – Жетіген учаскелеріндегі инфрақұрылымдық жобалардың жүзеге асырылу барысын тексерді
Қауіпсіздік
19.05.2025
Жетісу облысында көлік пойызбен соқтығысты
Жаңалықтар
16.05.2025
Астанада Ақтау портында жаңа контейнер хабының құрылысы талқыланды
Спорт
16.05.2025
Жеңіс күні қарсаңында теміржолшылар арасында шағын футболдан турнир өтті
ҚТЖ келбеті
16.05.2025
Қырағы кезекші — қауіпсіздік кепілі. Арыс-Түркістан жолындағы оқиға
Спорт
16.05.2025
Маңғыстауда теміржолшылар арасында ұлттық спорт түрлерінен жарыс өтті
Аймақтар
16.05.2025
Тараз оқу орталығындағы жаңашылдықтар
Әлеумет
16.05.2025
Бақыттың кілті – еңбек пен сыйластықта
Қауіпсіздік
16.05.2025
Құрылғылар жұмысы қадағалануда