Өткен күннен бір белгі

Жаңалықтар
15.08.2024, 17:18
Суретті түсірген автор
Шахида Жұман

Маңғыстау облысы бойынша меншікті тілші

Егер темірге тіл бітер болса, Маңғыстау жол дистанциясының алдында тұғырда тұрған «АГМ» маркалы дрезина өткен күндерден қызықты естеліктер айтып, қаншама сыр шертер еді...

Елу-алпыс жыл бұрын бұл дрезина түбектің жолшылары үшін басты көлік құралы болыпты. Өңір теміржолына келген ілкі техниканың бірі болып, жол шаруашылығын ширатуға өлшеусіз «еңбегі сіңген». Ардагерлеріміздің айтуынша, дрезинаның қарапайым ғана түрі болса да сол кезде ең қажетті көлік ретінде бүкіл дистанцияның қажетін өтепті. Жаңадан қалыптасып жатқан теміржолда көлік деген мүлде болмаған тұста Маңғыстаудың бархан құмды даласымен талай жүйткіген дрезина «қос иығымен» көп жүкті көтеріп, құрылыс материалдары мен рельс-шпалдарды артып алып, жұмысшыларды да тасымалдаған.  

– Бұл «АГМ» дейтін, біздің өңірге келген ең бірінші дрезина. Онымен алғаш рет 1964 жылы теміржол жұмысшылары тасымалданған. Бейнеуден бастап Сай-Өтес, Шетпе, Маңғыстауға дейін, одан Өзенге қарай тартылған теміржолды қабылдағанда басшылар дәл осы дрезинамен жүрген. Уақыты келіп, қолданыс мерзімі біткесін ескірген техниканы жай ғана металлоломға өткізуге қимадық. Өткен күннің естелігі болсын, болашақ буын көрсін-білсін деп ПЧ-13 мекемеcінің алдына ескерткіш қылып орнаттық. Кем-кетігін жөндеп, 1988 жылы салтанатты түрде тұғырға қойдық. Бұл рәсімге сол кездегі Батыс Қазақстан теміржолы бастығының орынбасары Борис Есенаманов келіп қатысқан еді. Көнекөз жәдігер содан бері көзімізге жылыұшырап, жолшылар мекемесінің алдында тұр, – дейді сол жылдары Маңғыстау жол дистанциясын басқарған ардагер теміржолшы Қожахмет Уәзір.  

Айтуынша, кезінде осы дрезина жол шаруашылығына пайдалануға өте ыңғайлы көлік болған. Оны ең бірінші тізгіндеген Қуандық Тұрғазиев қазір о дүниелік. Бұрын таңсық болған көлікті басқару жергілікті қазақтарға мәртебе болыпты. Бұл дрезинаның бастапқы қарапайым түрі болғасын кейбір жұмыстары автоматты емес, қолмен атқарылыпты. Үстіне 30-40 шпалдан, екі жағына оншақты рельстен тиеліп, жолшыларға көп көмегі болған. Рельсті өзі көтеріп, түсіретін болғандықтан сол замандағы теміржол шаруашылығына таптырмайтын көлік болған. Қарлы, жаңбырлы күндері жұмысшылар да осы дрезинамен қатынаған.

– Маңғыстау жол дистанциясымен құрдас бұл дрезинаның мекемеміздің алдында тұрғанына да қырық жылға таяпты. 1986 жылы №10 бекетте еңбек жолымды бастағанда қолданыста болатын. Дистанция ашылған жылы берілген бірінші көлікті мен көргенде Р-43 рельсін тасып, жолдың ағымдағы жөндеу жұмыстарына пайдаланылатын. Техникалық сипаттамасына келсек, маторы ЗИЛ-дікі. Краны бар, бірақ автоматты болмағандықтан арқанмен тартып бұратын. Рельсті көтергеннен кейін стрелканы қолмен бұрып, арқанмен тартып, қосымша біраз жұмыстар атқарылатын. Дегенмен, өз заманында баға жетпес көлік құралы болды, сондықтан бұл ескерткіш біз үшін өте қымбат, – дейді Маңғыстау жол дистанциясының қазіргі басшысы Бекберген Құрбанов.  

 

Жаңалықтар
30.09.2025
Пойыздан кешікке бойжеткен машинист кабинасына тас лақтырды
Жаңалықтар
30.09.2025
Алматыда «New SilkWay» бизнес-форумы өтіп жатыр
Жаңалықтар
30.09.2025
Президент: Қазақстан арқылы әлемнің ең ірі сауда нарығына 5 теміржол дәлізі өтеді
Жаңалықтар
30.09.2025
Мемлекет басшысы «Достық – Мойынты» теміржолының екінші желісін іске қосты
Трансформация
30.09.2025
Локомотив құрастырудың жаңа деңгейі
Жаңалықтар
30.09.2025
«НR-өндіріс серпіні»: Маңызды жобалар алаңы
Қауіпсіздік
30.09.2025
Қараусыз мал мен құлаққаптағы адам – пойыз қозғалысына қауіп
Аймақтар
30.09.2025
Құрылғылар сенімділігі күмән туғызбайды
Аймақтар
30.09.2025
Маңғыстау локомотившілері қысқы сынаққа сақадай сай
Аймақтар
30.09.2025
Жіңішке станциясында жүк жөнелту артты
Жаңалықтар / Мұрағат
30.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №80 30 қыркүйек 2025 жыл
ҚТЖ келбеті
29.09.2025
ҚТЖ қызметкерлері байқауда топ жарды
Жаңалықтар
29.09.2025
Достық жол дистанциясында жаңғырту жұмыстары жүргізілді
Әлеумет
29.09.2025
Дүниежүзілік жүрек күні: ҚТЖ-да профилактикалық акция өтті
Жүк тасымалы / Апта саны
29.09.2025
Қыркүйекте теміржол көлігімен 1 млн тоннадан астам астық тасымалданды
Әлеумет
29.09.2025
Медициналық пойыз Абай елін аралап жүр
Жаңалықтар
29.09.2025
Қазақстан мен Қытай 2026 жылға арналған тасымалдау перспективаларын талқылады
Жүк тасымалы
29.09.2025
Қаржы министрлігі 2027 жылға қарай ТХКБ бойынша жүк тасымалы 7,2 млн тоннаға жетеді деп болжауда
Жаңалықтар
29.09.2025
ҚТЖ Достық станциясын дамытуға инвестиция салуда
Спорт
29.09.2025
KTZH Marathon 2025: Қозғалыс қуаты – Бірлік күші!