Паровоз мәртебесін бекітпек

Жаңалықтар
02.07.2020, 22:20
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Белсенді теміржолшылар елордада ескі вокзалдың алдында тұрған Эш-4161 сериялы паровозды Нұр-Сұлтан қаласының мәдени мұралары нысандары қатарына кіргізу туралы ұсыныс айтуда. 

Эш-4161 сериялы паровоз – Қазақстандағы ең бір ескі паровоздардың бірі. Биыл оның зауыттан шыққанына 98 жыл толады.

Мұндай ескерткіш орнату – ҚР Тұңғыш Президенті, Елбасы Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың Қазақстан темір жолының 100 жылдығына орай ұсынған идеясы.

Раритетті техника елордаға Жамбыл депосынан жеткізілді. Эш-4161 паровозы Кеңес одағының тапсырысымен 1922 жылы Швецияда жасалған. Кеңес үкіметі сол кезде осындай 1000 машинаға тапсырыс берген екен.

Паровоз биыл 90 жылдығы атап өтіліп жатқан Түркістан-Сібір теміржолы телімдеріне қызмет көрсеткен. Ұлы Отан соғысы жылдарында бұл паровоз майданға жүк тасыған.

Талай рет оқ пен бомбалар астында қалған. Соғыстан кейін паровозды ескі сыр қалдықтарынан тазарту кезінде теміржолшылар «Неміс оккупанттарына өлім!» деген жазуды оқыған. 1945 жылы паровоз Жамбыл локомотив пайдалану депосына беріліп, ол мұнда маневрлік қозғалыстар үшін пайдаланылады. 1980 жылдардан кейін тартым күші жаппай тепловоздар мен электровоздарға көшкесін паровоз депода тұғырға қойылып, өткен күннен ескерткіш болып қалды.

Содан кейін елордаға жеткізіліп, вокзал алаңына тұғырға қойылды. Тарихи паровозға қазақ, орыс, ағылшын тілдерінде оның өткен жолдары жазылған естелік тақта орнатылған. Елордадағы белсенді теміржолшылар, тарих жанашырлары паровоз ескерткішін өңірлік маңызды мәдени мұралар қатарына жатқызуға лайықты нысан екенін айтады.

Бұл оны вандалдар мен жергілікті қаңғыбастардан сақтайды. Өйткені, жыл сайын елордалық локомотив пайдалану депосының жұмысшылары тарихи нысанды ретке келтіріп, күтімін жасап отырса да ескерткішке бұзақылар тарапынан залал келтіріледі екен.

Тарих пен мәдениет ескерткіші ретіндегі мәртебе оны ұзақ жылдар бойына сақтап, аудандық әкімдік пен құқық қорғау органдары бастаған мемлекеттік қолдау кепілдігін берер еді деп санайды бастамашылар.

Және бұл Түрксібтің 90 жылдығына орай жүзеге асырылған игілікті іс болары анық.

Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл
Қауіпсіздік
18.07.2024
Темір жолдағы химиялық апаттарды жою бойынша оқу-жаттығу өтті
Әлеумет
18.07.2024
50 бала лагерьге аттанды
Қауіпсіздік
18.07.2024
Жанып келе жатқан жолаушылар пойызы сөндірілді
ҚТЖ келбеті
18.07.2024
Велосаяхатшы сапарға шықты
Жүк тасымалы
18.07.2024
Қазақстанда теміржол көлігімен тасымалданатын шикізаттық емес экспорт көлемі артты
Жаңалықтар
18.07.2024
Биыл темір жол арқылы 757 мың тонна астық жөнелтілді
Инфрақұрылым
18.07.2024
Елімізде 2030 жылға дейін 180-нен астам теміржол станциясы жаңғыртылады
ҚТЖ келбеті
17.07.2024
Жаңақорғаннан – Түркісібке дейін...
Жүк тасымалы
17.07.2024
ТХКБ арқылы Қытай мен Еуропа арасындағы контейнерлік тасымал көлемі 12,8%-ға өсті
Жаңалықтар
17.07.2024
Үкімет Wabtec компаниясымен «жасыл» локомотивтер шығару жоспарын талқылады
Жолаушылар тасымалы
17.07.2024
Вокзалдарда «Күту парағы» қызметі бойынша кеңестер өткізіледі