Шымкент теміржол бөлімшесінің жүк айналымы неге төмен?

Жансая Сыдықбай

Шымкент қаласы бойынша меншікті тілшісі

Түркістан облысы еліміздің өзге 13 аймағына қарағанда жер көлемі жағынан кіші болғанымен, халық саны көп, экономика, әлеуметтік, тағы басқа салада алатын орны үлкен. Оның ішінде теміржолға келетін болсақ, Шымкент теміржол бөлімшесінің ұзындығы – 479 шақырым Қызылорда, Жамбыл облысымен түйіседі. Сарыағаш станциясында көршілес Өзбекстан мемлекетімен шектеседі.

 Бөлімшенің орталық басқару мекемесінде орналасқан диспетчерлік аппарат бар. Шұғыл бөлімнің басшысы Ермек Төлешовтің айтуынша, 19 пойыз диспетчері тікелей пойыздарды қозғалтумен, ұйымдастырумен айналысады. 5 кезекші төрт телімнің жалпы жұмысын үйлестіреді, бұдан бөлек 4 инженер, 5 оператор, бөлімше бастығының орынбасары болып есептелетін аға пойыз диспетчері бар.

– Көрсеткіштерге келетін болсақ, 2019 жылдың сәуір айына дейін 16 көрсеткіштің жоспарға сәйкес үшеуі орындалмады. Олар жергілікті вагонның айналымы. Оның орындалмау себебі, жергілікті станцияға бір уақытта бірнеше вагондар келетіндіктен, кезек күтіп тұрып қалады. Бұл содан болып жатыр. Екіншісі, бір жүк операциясында вагонның ұзақ тұруы, яғни алдында айтылған көрсеткішке байланысты. Үшіншісі, ол вагонның динамикалық жүктемесі. Қазір Қытай, Еуропа және тиісінше кері қарай Еуропа, Қытай бағытында контейнерлік тасымалдар күн санап артып жатыр десек те болады. Яғни маршруттар саны артуда. Олардың артуы қаржы жағынан тиімді. Мысалы, 3 жай жүк пойызын тасымалдағаннан гөрі, бір контейнерлік маршрут тасымалдаған тиімді, өйткені екеуінің ақшасы бірдей. Бірақ контейнердің салмағы өте жеңіл болады. Сол жеңіл салмақты контейнерлердің көп тасымалдануына байланысты сәуір айында динамикалық жүктемеміз орындалмады», – дейді жедел бөлімнің бастығы Ермек Төлешов.

Бөлім басшысының айтуынша, 2018 жылдың сәуір айымен салыстырғанда 2019 жылдың сәуір айында ауыр салмақты жүктер кем артылған. Оның себебін сала маманы Шымкенттегі 2 цемент зауытының көктемдегі маусымдық жұмыстары басталмағандығымен түсіндірді.

«2019 жылдың 4 айы бойынша 1 ғана көрсеткіш орындалмады. Ол – жүгі бар вагонның бос вагонға жүру қатынасы. Бұл дегеніміз біздің жүк вагондарымыз бос вагондарға қарағанда аз жүрген. Себебі 2018 жылдың соңына таман Өзбекстан, Тәжікстан, ары қарай Ауғанстанға өткізілген бидай, ұн өнімдерін артқан вагондар қаңтар айынан бастап бос қайта бастады. Сол себепті бос вагондардың жүру ұзақтығы артқан. Бұдан бөлек, жүк айналымы орындалмады. 2018 жылы наурыз айының соңына дейін өзбек елінің жүк қабылдамауы себебінен, 2017 жылы біту керек жүктер 2018 жылдың наурыз айына дейін тасымалданған. Ал 2018 жылдың 31 желтоқсанына дейін тасымалданып бітуі керек жүктер ақпан айының бірінші онкүндігінде таусылды. Сондықтан, жүк айналымы бір жарым айға кеміді», – деді бөлім бастығы.

Е.Төлешовтің айтуынша, жүк тиеуде де көрсеткіштер кем орындалған. Оның себебі Шымкент қаласындағы цемент зауытының тоқтап тұруына байланысты шикізат өнімдерін тасымалдау төмендеген. Сондайақ, басқа да жекелеген жүк жөнелтушілердің тарапынан жүк тиеуге деген тапсырыстың аз болуы әсер еткен. Осыған байланысты, статикалық жүктеме де ойдағыдай орындалмапты. 

Аймақтар
27.11.2025
Теміржолшы кәсібіне құрмет
Аймақтар
27.11.2025
Техникалық кітапханаға – 90 жыл
Жаңалықтар
27.11.2025
ҚТЖ жеке вагондардың тоқтап тұруын қысқартуға шақырды
Инфрақұрылым
27.11.2025
Жабық жол қайта ашылды
Жаңалықтар
26.11.2025
ҚТЖ басшысы: Компания Әзірбайжанға астық жеткізуді 25 есеге арттырды
Спорт
26.11.2025
Күзет қырандары – спартакиада чемпионы
Жүк тасымалы
26.11.2025
Алты мемлекет Иран арқылы контейнерлік транзитті арттыру үшін күш біріктіруде
Жаңалықтар
26.11.2025
ҚТЖ Бакуде өткен ТМД елдері Теміржол көлігі жөніндегі кеңесінің отырысына қатысты
Жаңалықтар
25.11.2025
ҚТЖ ҚХР мен Өзбекстан теміржол әкімшіліктерімен пойыздарды қабылдауды арттыру бойынша келіссөздер жүргізуде
Жаңалықтар
25.11.2025
Он айда тасымал көлемі бір жарым миллион тоннаны құрады – Тоқаев
Жаңалықтар
25.11.2025
Ақтауда жаңа теңіз порты салынады
Жолаушылар тасымалы
25.11.2025
ҚТЖ жаңа «45-сериялы» жолаушылар вагондарын қабылдайды
Жаңалықтар
25.11.2025
Трансшекаралық хабтар көлік инфрақұрылымымен қамтамасыз етілген – Нұрлан Сауранбаев
Жүк тасымалы
25.11.2025
Орта дәліздің келешегі талқыланды
Аймақтар
25.11.2025
Кәсібилікті шыңдау жолында
Аймақтар
25.11.2025
Ресурстарды тиімді пайдалану – уақыт талабы
Аймақтар
25.11.2025
Ерекше статусқа ие станция
Аймақтар
25.11.2025
Студенттерге дәріс оқыды
Аймақтар
25.11.2025
Маңғыстаулық теміржолшылар байқаудың бас жүлдесін алды
Жаңалықтар / Мұрағат
25.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №98 25 қараша 2025 жыл