Дегелеңнен Жаңа-Семейге дейін...

Қуаныш Қожаев

Абай облысы бойынша меншікті тілші

Семей теміржолына қарасты 142 км бас жолды құрайтын Дегелең-ЖаңаСемей телімі қозғалыс шаруашылығындағы өндірістің артуына байланысты бірқатар құрылымдық өзгерістерді қажет етуде. Басты меже – аталмыш телім бойындағы пойыздарды өткізу мүмкіндігін арттыру.

Жылдың екінші жартысынан бастап қалыптасқан дағды бойынша осы телім бойымен күллі республикаға көмір тасымалы күрт артады. Ал биылғы жылы ұлттық компанияның басты әріптесі «Қаражыра» АҚ қатты отын өндіру көлемін еселеп арттырып, қызметтік дамудың тың сатысына көтерілуде. Бұл шара өз кезегінде көмір тасымалын кедергісіз жүргізуде теміржолшыларға елеулі міндеттер жүктейді. Соның бірі ретінде, Дегелең – Жаңа-Семей телімін қызмет көрсету тұрғысынан қайта жаңғырту болып отыр. Осы орайда, шаралар жоспарын жасаған бөлімше басшылығы бірінші кезекте қозғалыс саласындағы бірқатар құрылғыларды ауыстырып, телімдегі байланыс бойынша автоблокировка орнатуды меже тұтуда.

Дәл қазіргі таңда телімдегі өткізу мүмкіндігі 10 жұп пойызды құрайды. Ал жартылай автоблокировканы ауыстырған жағдайда телімдегі өткізу барысы артып, 14 жұп пойызға дейін жетер еді. Яғни, қосымша тасымалданған жүктің есебінен экономикалық тиімділік еселей түседі. Мамандардың есебінше, бұл жағдайда таза кіріс 2 млрд теңгеден асуы тиіс.

Сонымен қатар, телім бойында орналасқан 5-ші класты Известковый, Талды, Блок-пост және «А» посты сынды жолайрықтарын диспетчерлік орталықтандыру жүйесіне көшіру штат құрамын оңтайландыруға әкеліп, жұмсалатын шығындарға елеулі түрде тежеу болмақ. Бұл бағыт бойынша да үнемделетін қаражат миллиардтарды құрайды. Қазіргі күні жоба аясында аталмыш телім бойынша өндірістік жаңашылдықтарға жұмсалатын қаржы көлемі де есептеліп қойылған. Тың жоба ұлттық компания басшылығына да ұсынылуда.  

Әрине, диспетчерлік байланыс жүйесін жаңартып, ЭЦ постылары бойынша қосымша құрылғылар орнату, жаңадан құрылыс нысандарын салу қомақты қаражат қажет етеді. Әйтсе де, егер қолдау тауып, қабылданар болса, соны жобаны жүзеге асыру қысқа мерзім ішінде, небары 8 айда орын алады деп болжануда. Жалпы, бүгінде қозғалыс жиілігі аса жоғары саналатын Дегелең-ЖаңаСемей телімі аралығына баса мән берілуде. Мәселен, мәскеулік «Информтехника» компаниясы жуырда жаңа цифрлық жүйе өзегі DX-500 құрылғысын толығымен монтаждап, орнатып берді. Нәтижесінде байланыс сапасы заманауи талапқа сай етілді. Сол тәрізді соңғы бес жыл көлемінде аталмыш телім бойынша жол шаруашылығындағы үзіліссіз жүргізіліп келе жатқан күрделі жөндеу жұмыстары да тасымал үдерісін жылдамдатқаны анық. 

Жаңалықтар
01.08.2025
ҚТЖ-ның үздік қызметкерлері мемлекеттік және ведомстволық наградалармен марапатталды
Аймақтар
01.08.2025
Қызылорда теміржолының шежірелі жолы мен жаңа жетістіктері
Аймақтар
01.08.2025
Ерен еңбек еленген күн
ҚТЖ келбеті
01.08.2025
Маңғыстаулық машинист Президент қолынан мемлекеттік награда алды
Жаңалықтар
01.08.2025
ҚТЖ басқарма төрағасы қызметкерлерді теміржолшылар күнімен құттықтады
Жаңалықтар
01.08.2025
Көлік саласы қызметкерлеріне мемлекеттік наградалар табыс етілді
Жаңалықтар
01.08.2025
Мемлекет басшысы көлік саласының қызметкерлерін марапаттады
Жаңалықтар
01.08.2025
ҚТЖ «HR-бренд 2025» байқауында жүлделі орынға ие болды
Аймақтар
01.08.2025
Кәсіби мерекеге тарту
Аймақтар
01.08.2025
Сын сағатта сыналғандар
ҚТЖ келбеті
01.08.2025
Темір жолдың темірдей тәртібінде шыңдалған ер
ҚТЖ келбеті
01.08.2025
Құрметке лайық Күнсұлу
Аймақтар
01.08.2025
Мамандық таңдау – маңызды қадам
ҚТЖ келбеті
01.08.2025
Теміржолшының сергектігі – жүздеген жолаушының амандығы
ҚТЖ келбеті
01.08.2025
Байланыстың бапкері
ҚТЖ келбеті
01.08.2025
Алғыс арқалаған жолсерік
Жүк тасымалы
01.08.2025
«ҚТЖ» – Еуразиялық транзиттік дәліздердің негізгі драйвері
Аймақтар
01.08.2025
Сенат депутатымен кездесу өтті
Жаңалықтар / Мұрағат
01.08.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №59-60 01 тамыз 2025 жыл
Темір жол тарихы
31.07.2025
Темір жол тарихы жайлы жаңа кітап жарық көрді