Атыраудағы кірер жолдардың нашарлығынан 9 айда 146 пойыз жолдан тайып кеткен

Аймақтар
01.11.2021, 10:17
Қосұйым Мұқашев

Атырау облысы бойынша меншікті тілші

Атырау жүк тасымалы бөлімшесінде кірме жолдардың жағдайы, оларды күтіп-ұстау және қауіпті жүктерді тасымалдау, вагон паркін сақтау тақырыбында жиналыс өтіп, оған көлік инспекциясы мен желілік полиция өкілдері, кірме жолдардың иелері, темір жол мекемелері мамандары мен станция басшылары қатысты. Жиынды жүргізген бөлімше басшысы Д.Құланбаев атап өткеніндей, Атырау облысы аумағында 851,8 шақырым магистральдық, 327,6 шақырым станциялық және 160 кірме жолдар бар. Теміржол көлігінде қауіпсіздіктің сақталмауының да негізгі себебі сол – магистральдық және кірме жолдарда күнделікті күтіп-ұстау жұмыстарының уақытылы жүргізілмеуі, соның кесірінен жылжымалы құрам жолдан шығып кетеді. Бөлімшенің қауіпсіздік инженері Ф.Қазжанованың айтуынша, 2021 жылдың 9 айының қорытындысы бойынша теміржолда 146 жылжымалы құрамның жолдан тайып кету оқиғасы тіркелген. Себеп – кірме жолдардағы жолдың үстіңгі қабаты қанағаттанғысыз жағдайда, вагондар башмактармен дұрыс бекітілмеген, маневр, түсіру-тиеу кезіндегі олқылықтар, т.б. жағдайлар. Салдарынан 205 вагон зақымдалып, жабық, жартылай ашық, платформа, цистерна, басқа да вагондар әртүрлі дәрежедегі (күрделі, деполық, ағымдағы) жөндеуге жіберілді. Вагон жетпей жатқан уақытта бұл үлкен шығынға әкелетіні түсінікті, бірақ кірме жолдардағы жағдай әлі де мәз емес. Сонымен қатар бөлімше бойынша 12 жүк вагоны кірме жолдарда бұзылған. Олар – «НКОК», «Батыс Петролеум», «TauBase», «Теңіз- шевройл» ЖШС, «ЦТС» АҚ және «Зинелгабитов» ЖК вагондары. 2019 жылы «Батыр-2017» ЖШС кірме жолында бір вагон жолдан шығып кетіп, оларға қатысты әкімшілік іс қозғалып, 60600 теңге айыппұл салынған болатын. Мұндай жағдайлар 2018 жылы да болған. «Ғимарат» ЖШС кірме жолында 3 вагон жолдан шығып, 295663,29 теңге шығын келтірілсе, «Индер темір жолы» ЖШС-да маневрлік тепловоз жолдан тайып кеткен. Сол жылы Мақат локомотив пайдалану депосының 1ТЭ10МК сериялы №0114 тепловозымен «Алаң-Жер» ЖШС-ның КамАЗ көлігі арасында соқтығыс болған. Нәтижесінде тепловоздың белдік рамасы 25 мм майысып, жөндеуге келмейтіндіктен тепловоз қызмет көрсетуден алынып тасталған. Апатқа кінәлі «Алаң-Жер» ЖШС- на 45948126,55 теңге айыппұл салынғанмен, сот үкімі әлі күнге дейін орындалмапты. Бөлімше басшысының айтуынша, негізгі темір жолдың бұтағы саналатын кірме жолдар жекеменшік иелікте, иелері жөндеу жұмыстарын жүргізуге құлықсыздық танытады. Олар тек пайданы ойлап, қауіпсіздікті сақтау үшін жол жөндеп, шығын шығаруға жоқ. Вагон паркін сақтау мәселесіне қатысты жиында айтылғандай, көбіне вагондар кірме жолдардан шығып, станцияға келгенде ақаулы екені анықталады: дәнекерлеген жері шығып кеткен, есіктері бүлінген, вагон доңғалағының буксы теріс айналып кеткен, вагон ша- нақтары соғылған, т.б. ақаулар. Ал жүк жөнелтушілер вагонның ақаулығына салдыр-салақ қарайды. Бүлінген вагондардың көбеюі жүк тиеу-түсіру және маневрлік жұмыстар кезінде қауіпсіздікті қамтамасыз ету талабының сақталмауынан болып отыр. Соған сәйкес жүк тиеу/түсіру кезінде бақылау күшейтілген. Жалпы бөлімше бойынша өткен 9 айда орын алған 146 жағдайдың негізгі себептері – кірме жолдардың сапасыздығы, маневрлік жұмыстарды дұрыс жүргізбеу және жүк тиеу-түсіру ережесін бұзу болып табылады. Бүгінгі күні клиенттердің тапсырыс бойынша вагондармен қамтамасыз ету және реттеуді «Қазтеміртранс» АҚ аймақтық өкілдігі жүзеге асырады. Тасымал құжаттарын рәсімдеудің ашық түрде болуын қамтамасыз ету үшін жүк жөнелтушілер мен қабылдаушылардың құжаттамасы АСУ ДКР жүйесі бойынша жүзеге асырылады. Оның үстіне, осы бағытта бірте-бірте электронды жұмыс түріне көшуге басымдық беріліп келеді. Алайда, түсіруге келген вагондардың кірме жолдарда тұрып қалу проблемалары да кездеседі: ауа-райының қолайсыздығы, кірме жол қожайынының локомотиві жұмыс істемеуі, кран машиналарының істен шығуы, жүк жөнелту-қабылдаушылардың жұмыс уақытының сәйкес келмеуі, т.б. Вагондардың кірме жолдарда тұрып қалмауы үшін тиеу-түсіру жұмыстарын орындауды алдын ала жоспарлау жайы сөз болды. Бөлімше басшысы Д.Құланбаев бөлімшеде жүк тиеу-түсіру жұмыстарының артқанын жеткізді. «Сондықтан сіздерден сұрайтыны- нымыз – өз баланстарыңыздағы кірме жолдардың жағдайын бақылауда ұстап, уақытылы жөндеу жүргізіңіздер, қысқы уақытқа дайындаңыздар. Кірме жолдардың техникалық талапқа сай болуы – тұтастай алғанда қауіпсіздіктің сақталуының бірден бір кепілі» деді.

Жолаушылар тасымалы
30.11.2025
ҚТЖ «Алматы – Новосибирск» бағытына жаңа вагондарды жолға шығарды
Жүк тасымалы / Апта саны
28.11.2025
Достық - Мойынты екінші жолдарымен 1,2 мыңнан астам пойыз өтті
Жаңалықтар
28.11.2025
Қазақстан–Швейцария іскерлік кеңесіне 25-тен аса швейцариялық компания қатысты
Жүк тасымалы
28.11.2025
Қостанайда астықты теміржол көлігімен тасымалдау 20% өсті
Жаңалықтар
28.11.2025
Достық және Алтынкөл станцияларының қызметкерлері ҚХР-да өткен семинарға қатысты
Сұхбат
28.11.2025
Қауіпсіздікті күшейтуге күш салудамыз
Аймақтар
28.11.2025
Қостанай өңірінде контейнерлік пойыздарды ресімдеудің ашық тәртібі енгізілді
Аймақтар
28.11.2025
Өткелдерді жаңарту жалғасуда
Жаңалықтар
28.11.2025
Астанада қозғалыс қауіпсіздігі бойынша байқау өтті
Жаңалықтар
28.11.2025
Ташкентте Транскаспий көлік дәлізі мен байланысты дамыту жөніндегі Инвесторлар форумы өтті
Қауіпсіздік
28.11.2025
Практикалық сабаққа қатысты
Жаңалықтар
28.11.2025
ҚТЖ және Rail Cargo Austria транзиттік осьті күшейтуде
Жаңалықтар / Мұрағат
28.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №99 28 қараша 2025 жыл
Аймақтар
27.11.2025
Теміржолшы кәсібіне құрмет
Аймақтар
27.11.2025
Техникалық кітапханаға – 90 жыл
Жаңалықтар
27.11.2025
ҚТЖ жеке вагондардың тоқтап тұруын қысқартуға шақырды
Инфрақұрылым
27.11.2025
Жабық жол қайта ашылды
Жаңалықтар
26.11.2025
ҚТЖ басшысы: Компания Әзірбайжанға астық жеткізуді 25 есеге арттырды
Спорт
26.11.2025
Күзет қырандары – спартакиада чемпионы
Жүк тасымалы
26.11.2025
Алты мемлекет Иран арқылы контейнерлік транзитті арттыру үшін күш біріктіруде