49 рет оқыс тежеу орын алған

Аймақтар
23.06.2020, 14:40
Шахида Жұман

Маңғыстау облысы бойынша меншікті тілші

Соңғы кездері теміржол бойында иесіз жайылатын төрт түліктің кесірінен Маңғыстау-Шетпе, Қарақия-Өзен, Өзен-Болашақ станциялары аралығында пойыздардың шұғыл тежегішті қолдануы жиі орын алуда. 

Оның бірден-бір себебі, әрине, мал иелерінің теміржол қауіпсіздігіне мән бермейтіндігінде. Бағусыз жүрген малдың пойыз қатынасына тигізер зияны көп. Біріншіден, қалыптасқан жол жүру тәртібі бұзылады.

Екіншіден, тепловоздарға зақым келеді. Ал, оқыс оқиға орын алған жағдайда, белгілері мен сырғалары жоқ, ірі қара малдарды ешкім «менікі» деп мойындамайды.

Өйткені, жауапкершілік жүгін көтеруден бәрі қашқақтайды. Үшіншіден, жүгенсіз кеткен малды басып кетпеу үшін локомотивтердің тежегіштері оқыс жағдайда басылатындықтан, тез істен шығады.

− Баршамызға мектеп жасынан белгілі «инерция», яғни «қозғаушы күш екпіні» деген бар. Соның әсерімен жүйткіп келе жатқан пойыз уақытында тоқтай алмайды.

Оны халық түсінбей, малды баспай тоқтаса қайтеді деп машинистерді де кінәлайтындар табылады.

Сондықтан бұл проблеманы шешудің жалғыз ғана жолы бар. Ол үшін тұрғындар, соның ішінде жеке мал иелері қоғам алдындағы жауапкершілікті терең сезініп, төрт түлікті қараусыз қалдырмауы тиіс. Айналып келгенде бәрі өз қорамыздағы малға немқұрайлы қарамауға, жайылымға емін-еркін жібермеуге тіреледі. Олай болмаса, малдан да айрылып, теміржол мүлкіне зақым келтіріп, қозғалысқа қауіп төндіреміз. Басылған мал үшін мемлекет те, теміржол мекемелері де өтемақы төлемейді. Керісінше, малдың иесі анықталған жағдайда ол тиісті жауапкершілікке тартылады. Теміржолға келген шығынды өтейді, – дейді бұл жөнінде Маңғыстау жол дистанциясының жетекші инженері Ержан Артықбаев.

Маңғыстау жол дистанциясы бүгінде №9 бекеттен Болашақ станциясына дейін созылған 500 шақырымнан аса жолдың күтіміне жауапты. Осы аралықта жолаушылар мен жүк пойыздарының қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз етеді.

Биылғы жылдың бес айында төрт түлік иелерінің жауапсыздығы салдарынан осы аралықта 49 оқыс тежеу тіркеліп, 2,45 тонна жанармай босқа шығын болған. Мұндай жайттардың алдын алу мақсатында 581 адамға түсінік жұмыстары жүргізілген. Малға қарсы қоршаулар жөнделіп, жергілікті әкімдіктерден Шетпе, Жармыш, Жыңғылды, Онды, Отпан, Баянды, Қызылтөбе, Дәулет, Теңге, Құланды ауылдарының басшылықтарына хат жолданған. 

Әлемде
23.07.2024
Германияда Еуро-2024 кезінде қалааралық пойыздармен 12 миллион жолаушы тасымалданды
Әлемде
23.07.2024
Еуропалық Одақ көлік жобаларына 7 миллиард еуро бөлмек
Жүк тасымалы
23.07.2024
ҚТЖ астық тасымалына дайындығын пысықтауда
Қауіпсіздік
23.07.2024
Атырауда техникалық-әдістемелік сабақ өтті
Жаңалықтар / Мұрағат
23.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №60 23 шілде 2024 жыл
Жаңалықтар
22.07.2024
Қазақстан, Түрікменстан және Ауғанстан жаңа теміржол магистралінің құрылысын талқылады
Инфрақұрылым
22.07.2024
Күрделі жөндеу жұмыстары кезең-кезеңімен жүзеге асырылуда
Әлеумет
22.07.2024
Теміржолшылардың балалары лагерге аттанды
Спорт
22.07.2024
Қазақстан темір жолының 120 жылдығына орай Таразда спартакиада өтті
Жаңалықтар
22.07.2024
Ауғанстан, Түрікменстан және Өзбекстан делегациясы Бейнеу астық терминалының мүмкіндігімен танысты
Жолаушылар тасымалы
22.07.2024
Қаныш Сәтбаевтың 125 жылдығына арнайы безендірілген пойыз жолға шықты
Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл