49 рет оқыс тежеу орын алған

Аймақтар
23.06.2020, 14:40
Шахида Жұман

Маңғыстау облысы бойынша меншікті тілші

Соңғы кездері теміржол бойында иесіз жайылатын төрт түліктің кесірінен Маңғыстау-Шетпе, Қарақия-Өзен, Өзен-Болашақ станциялары аралығында пойыздардың шұғыл тежегішті қолдануы жиі орын алуда. 

Оның бірден-бір себебі, әрине, мал иелерінің теміржол қауіпсіздігіне мән бермейтіндігінде. Бағусыз жүрген малдың пойыз қатынасына тигізер зияны көп. Біріншіден, қалыптасқан жол жүру тәртібі бұзылады.

Екіншіден, тепловоздарға зақым келеді. Ал, оқыс оқиға орын алған жағдайда, белгілері мен сырғалары жоқ, ірі қара малдарды ешкім «менікі» деп мойындамайды.

Өйткені, жауапкершілік жүгін көтеруден бәрі қашқақтайды. Үшіншіден, жүгенсіз кеткен малды басып кетпеу үшін локомотивтердің тежегіштері оқыс жағдайда басылатындықтан, тез істен шығады.

− Баршамызға мектеп жасынан белгілі «инерция», яғни «қозғаушы күш екпіні» деген бар. Соның әсерімен жүйткіп келе жатқан пойыз уақытында тоқтай алмайды.

Оны халық түсінбей, малды баспай тоқтаса қайтеді деп машинистерді де кінәлайтындар табылады.

Сондықтан бұл проблеманы шешудің жалғыз ғана жолы бар. Ол үшін тұрғындар, соның ішінде жеке мал иелері қоғам алдындағы жауапкершілікті терең сезініп, төрт түлікті қараусыз қалдырмауы тиіс. Айналып келгенде бәрі өз қорамыздағы малға немқұрайлы қарамауға, жайылымға емін-еркін жібермеуге тіреледі. Олай болмаса, малдан да айрылып, теміржол мүлкіне зақым келтіріп, қозғалысқа қауіп төндіреміз. Басылған мал үшін мемлекет те, теміржол мекемелері де өтемақы төлемейді. Керісінше, малдың иесі анықталған жағдайда ол тиісті жауапкершілікке тартылады. Теміржолға келген шығынды өтейді, – дейді бұл жөнінде Маңғыстау жол дистанциясының жетекші инженері Ержан Артықбаев.

Маңғыстау жол дистанциясы бүгінде №9 бекеттен Болашақ станциясына дейін созылған 500 шақырымнан аса жолдың күтіміне жауапты. Осы аралықта жолаушылар мен жүк пойыздарының қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз етеді.

Биылғы жылдың бес айында төрт түлік иелерінің жауапсыздығы салдарынан осы аралықта 49 оқыс тежеу тіркеліп, 2,45 тонна жанармай босқа шығын болған. Мұндай жайттардың алдын алу мақсатында 581 адамға түсінік жұмыстары жүргізілген. Малға қарсы қоршаулар жөнделіп, жергілікті әкімдіктерден Шетпе, Жармыш, Жыңғылды, Онды, Отпан, Баянды, Қызылтөбе, Дәулет, Теңге, Құланды ауылдарының басшылықтарына хат жолданған. 

Жаңалықтар
30.09.2025
Пойыздан кешіккен бойжеткен машинист кабинасына тас лақтырды
Жаңалықтар
30.09.2025
Алматыда «New SilkWay» бизнес-форумы өтіп жатыр
Жаңалықтар
30.09.2025
Президент: Қазақстан арқылы әлемнің ең ірі сауда нарығына 5 теміржол дәлізі өтеді
Жаңалықтар
30.09.2025
Мемлекет басшысы «Достық – Мойынты» теміржолының екінші желісін іске қосты
Трансформация
30.09.2025
Локомотив құрастырудың жаңа деңгейі
Жаңалықтар
30.09.2025
«НR-өндіріс серпіні»: Маңызды жобалар алаңы
Қауіпсіздік
30.09.2025
Қараусыз мал мен құлаққаптағы адам – пойыз қозғалысына қауіп
Аймақтар
30.09.2025
Құрылғылар сенімділігі күмән туғызбайды
Аймақтар
30.09.2025
Маңғыстау локомотившілері қысқы сынаққа сақадай сай
Аймақтар
30.09.2025
Жіңішке станциясында жүк жөнелту артты
Жаңалықтар / Мұрағат
30.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №80 30 қыркүйек 2025 жыл
ҚТЖ келбеті
29.09.2025
ҚТЖ қызметкерлері байқауда топ жарды
Жаңалықтар
29.09.2025
Достық жол дистанциясында жаңғырту жұмыстары жүргізілді
Әлеумет
29.09.2025
Дүниежүзілік жүрек күні: ҚТЖ-да профилактикалық акция өтті
Жүк тасымалы / Апта саны
29.09.2025
Қыркүйекте теміржол көлігімен 1 млн тоннадан астам астық тасымалданды
Әлеумет
29.09.2025
Медициналық пойыз Абай елін аралап жүр
Жаңалықтар
29.09.2025
Қазақстан мен Қытай 2026 жылға арналған тасымалдау перспективаларын талқылады
Жүк тасымалы
29.09.2025
Қаржы министрлігі 2027 жылға қарай ТХКБ бойынша жүк тасымалы 7,2 млн тоннаға жетеді деп болжауда
Жаңалықтар
29.09.2025
ҚТЖ Достық станциясын дамытуға инвестиция салуда
Спорт
29.09.2025
KTZH Marathon 2025: Қозғалыс қуаты – Бірлік күші!