New Silk Way форумында теңіз және су жолдары талқыланды

Жаңалықтар
05.10.2023, 15:03
Суретті түсірген Александр Жабчук
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Астанадағы  New Silk  Way  VI  халықаралық  көлік-логистикалық бизнес форумы аясында ұйымдастырылған панельдік сессиялардың бірі еліміздегі порттардың әлеуетіне арналды. «Теңіз және су жолдарындағы сауда ағындары» тақырыбында өткен сессияға қазақстандық және шетелдік порт басшылары қатысып,  Каспий теңізіндегі порттар мен терминалдарды және кеме қатынасын дамыту жайы талқыланды.  

Отырыс модераторы  «Құрық порты» ЖШС бас директоры Серік Ахметов  пен «Ақтау теңіз сауда порты» ҰК» АҚ басқарма төрағасы Абай Түрікпенбаев екі порттың қазіргі даму жағдайынан кеңінен мәлімет берді. Әсіресе Транскаспийлік халықаралық көлік бағдарын дамытуда маңызды рөл атқаратын Ақтау портын дамыту перспективалары туралы тың деректер келтірілді.  

– Бүгінгі таңда Ақтау порты кең ауқымды қоймалық аудандары бар көп мақсатты заманауи терминалдарымен ерекшеленеді, бұл жүктердің сенімді сақталуын қамтамасыз етеді. Техникалық параметрлері мен бизнес-процестері жағынан Ақтау порты халықаралық стандарттарға сай келеді. Ал порттың техникалық жабдықталуы жүктердің көптеген номенклатурасын өңдеуге септік етеді. Биыл 9 айда порт арқылы жүктердің жалпы тасымалдану көлемі 3 млн 386 мың тоннаны құрап, бұл былтырғы сәйкес кезеңге қарағанда 22 пайызға артық болды. Осы жылы 17 316 ЖФЭ контейнер тасымалданса, соның ішінде 12 310 ЖФЭ ТХКБ бойынша өткізілді. Жалпы Еуразия құрлығында контейнерлік тасымалдың болашағы зор. Қазіргі таңда Ақтау портында контейнерлік хаб құру бойынша жұмыстар басталып, арнайы бизнес-модель жасалып та үлгерді, – дейді А.Түрікпенбаев.  

Расымен аталған порттағы контейнерлік хаб жобасының жүзеге асырылуы Каспий маңы және Орталық Азия елдері үшін порт аумағында контейнерлік парк құруға мүмкіндік береді. Мұнда контейнерлерді түсіріп тиеу, қоймалық қызметтер, теміржол тұйықтары, жөндеу цехтары және тағы басқа қызметтер көрсетіледі. Порт басшысының айтуынша, контейнерлік хабтың құрылысын 2025 жылы аяқтау көзделуде. 2023-2024 жылдары порттың жүк ауыстырып тиейтін паркі озық қосымша техникалармен жарақтандырылады. Құрғақ жүктер мен контейнерлерді тасымалдау үшін қуаттылықты арттыруда №3 айлақты ұзарту және 12 айлақты қайта құру жолымен қосымша айлақтар құрылысын салу жобасы жүзеге асырылмақ. Одан басқа порттың қуаттылығын арттыруда мұнай құю инфрақұрылымының қуатын қалпына келтіру мәселесі қарастырылуда. Осылайша порттың контейнерлік және басты жүктерді тасымалдау бойынша өткізгіштік қабілеті жылына 3,8 млн тоннаға дейін оның ішінде 200 мың ЖФЭ-ге дейін арттырылады. Ал мұнай құю қуаты жылына 12,7 млн тоннаға дейін жеткізіледі. Құрғақ жүктер үшін айлақ қабырғасы ұзындығын 750 метрге дейін ұзарту мұнда бір мезгілде 5 кемені қоюға септік етеді. А.Түрікпенбаев сонымен қатар цифрландыруда қол жеткен жетістіктерге де тоқталып өтті.  

Сол сияқты Құрық портының да бүгінгі даму перспективасы сөз болды. Жиында сөз алған ҚР Көлік министрлігі Көлік комитеті төрағасының орынбасары Қасым Тілепов Құрық портын ірі сауда логистикалық хаб ретінде құру көзделіп отырғанын жеткізді. Құрықта қазірдің өзінде қазақстандық компаниялар араб кәсіпорындарымен бірлесе астық терминалының құрылысын бастаған.  

– Порт инфрақұрылымын дамытудан бөлек жеке сауда флотын құруға да ерекше көңіл бөлінеді. Біз қазіргі таңда «Өзіміздің жүк. Өзіміздің порт. Өзіміздің флот» қағидаты бойынша дамып келеміз. Қазір осы бағытта бірнеше шетелдік компаниялармен бірлескен жұмыстар жүргізілуде. Мемлекет тарапынан инфрақұрылымды дамытумен қатар қауіпсіздік мәселесіне де баса назар аударылады. Сонымен қатар келесі жылы теңіз порттарындағы құжат айналымы бойынша электронды жүйенің ұлттық сегменті жобасын жүзеге асыру жоспарлануда, – деді Қ.Тілепов. 

Ол сондай-ақ көрші Ресеймен, Қытаймен теңіз бассейні әлеуетін тиімді пайдалану бойынша басқа да өзекті мәселелер шешімі қарастырылып жатқанын жеткізді. Бұл үшін Қазақстанда барлық мүмкіндіктер бар. Еліміздің кеме өткізетін шлюздері кеме қатынасын кедергісіз жүргізуге толықтай дайын. Ресейге тасымал көлемін 2-2,5 млн тоннаға дейін жеткізу жоспарланып отыр. Ал Қытаймен мультимодальды тасымалды 1 млн тоннаға көбейту көзделуде. Сессия отырысында Қазақстандағы және Грузия мен Латвия елдерінің, Орталық Азия мен Кавказ елдерінің осы саладағы мамандары сөз алып, порттар арқылы транзиттік тасымалды дамытуға  қатысты ой-пікірлері мен ұсыныстарын  білдірді.  

 

Жүк тасымалы
03.05.2024
ҚТЖ: Қостанай өңіріне газ тасымалдауға барлық өтінімдер 100% қамтамасыз етілген
Жолаушылар тасымалы
03.05.2024
Жолаушылар вагондарын жазғы кезеңге дайындау жұмыстары жүргізілуде
Спорт
03.05.2024
Маңғыстаулық теміржолшылар жүлдемен оралды
Қауіпсіздік
03.05.2024
Өрт сөндіру пойызы қызыл жалынды ауыздықтауға қатысты
ҚТЖ келбеті
03.05.2024
Тәжірибелі вагон қараушы апаттың алдын алды
Жаңалықтар / Мұрағат
03.05.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №38 03 мамыр 2024 жыл
Аймақтар
02.05.2024
Шиелі станциясында жүк тиеу жоспары артығымен орындалып жатыр
Жаңалықтар
02.05.2024
Үй жануарын пойызбен тасымалдау ережесі
Қауіпсіздік
02.05.2024
Теміржол станциясында рейд жүрді
Аймақтар
02.05.2024
Жамбылдық теміржолшылар су басқан өңірлерге тағы да техника жіберді
ҚТЖ келбеті
02.05.2024
Бірлігі мықты ел озар
Әлеумет
02.05.2024
«Саламатты Қазақстан» медициналық пойызы жолға шықты
Жаңалықтар
30.04.2024
ҚТЖ: мұнай өңдеу зауыттарының өтінімдері 100% қамтамасыз етілуде
Жаңалықтар / Апта саны
30.04.2024
Қазақстанда 1400 шақырымнан астам темір жол жөнделеді
Аймақтар
30.04.2024
Білім – барлық қауіптің алдын алады
Темір жол тарихы
30.04.2024
Мұхаметжан Тынышпаевтың 145 жылдығы мен Қазақ темір жолының 120 жылдығына арналған конференция өтті
Спорт
30.04.2024
Еңбекті қорғау күніне орай спорттық іс-шара өтті
Аймақтар
30.04.2024
Шыны ыдыста бейнеленген шынайы сурет
Жолаушылар тасымалы
30.04.2024
«Астана-Қостанай» тальго пойызының бағыты Ақтөбе станциясына дейін ұзарады
Қауіпсіздік
30.04.2024
Манкент станциясы Дүниежүзілік еңбекті қорғау күнін атап өтті