Негізсіз ақаулар қайдан шығады?

Жаңалықтар
05.09.2017, 17:58
Жол бойының қауіпсіздігін толыққанды анықтау мақсатында мобильді зертханалық вагондар жыл сайын аймақтардағы рельc бойын тексеріп, жолдың ақауын «көбейтіп» кетеді.  Себебі, жол шаруашылығы мамандарының пікіріне жүгінсек, кейінгі шыққан жетілдірілген заманауи техниканың  «сезімталдығы» өте жоғары. Ал қазіргі қолданыстағы РДМ-22 ақаутапқыш арбашықтары 5 мм-ге дейінгі сынықтарды «ақау» етіп көрсетпейді. Әрі зертхана вагоны анықтайтын әлгіндей титтей негізсіз ақаулардан жолға қауіп төнбесе керек. Сондықтан, зертхана вагонының мамандары мен жолшылар арасында осыған байланысты талай түсініспеушілік жағдайлар туындаған көрінеді.    – Рельс зауыттан шығарда жолға бекітілу үшін арнайы тесілген қалыбымен келеді. Бір жылдары арнайы тесілген белгісі жоқ 25 метрлік рельстер келіп, Монтайтас пен Шанақ станциялары арасында салынды. Жолға орналастыру тәртібіне сай дистанциялықтар рельсті өз күштерімен ойып шықты. Оның стандартты мөлшері 36 мм болу керек. Бүтін келген рельстер әр айналым жолына берілген соң, тесетін техниканың  алмастары ескіргендіктен, басқадай да себеп бап шығар, бірі үлкен, бір кішкентай мөлшерде ойылған соң, арасы ашық қалып кетеді. Зертхана вагоны кейде соны да ақау етіп көрсетеді.  Немесе қазір екі рельсті жалғарда ортасын дәнекерлейді. Бұрын дәнекерлеу әлі қолға алынбай тұрғанда екі рельсті бір-біріне жалғау үшін арасынан темір өткізіп тартатын. Кейін сол темір өткізу үшін тесілген ойықтар да  ақау болып  көріне бастады. Кейде басқа  себептермен де рельстерді тарту, қатайту үшін тесетін жағдайлар болады, осындай  белгілі себептермен тесілген нүктелердің бәрін ақау ретінде тіркеле берсе жолда  сау жол қалмайтыны рас, – дейді Арыс жол дистанциясының ақаутапқыш цехының бастығы Қалдарбек Сапыұлы. Тәжірибелі маманның айтуынша, жоғарыда айтқандай «не стандартный» тесіктердің бәрін зертхана «ақау» деп көрсете бергесін, күтімі жақсы, қауіпсіздігі жоғары деген жол телімдерінің өзі жарамсыз болып шыға келеді де, ақауды арттырған деп жолшыға сөгіс береді. Бұл жерде жыл он екі ай жол күтімін жасауға дағдылаған жолшының кінәсі не, бар «кінә» заманауи техника қызметінің әсіре белсенділігінде деп санайды жол дистанциясының өкілі.

Динар МЕЙІРМАН, Шымкент

Жаңалықтар / Мұрағат
21.05.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №43 21 мамыр 2024 жыл
Жаңалықтар
20.05.2024
14 бағыт бойынша билеттерді «Саяхатшы» дисконттық картасы арқылы жеңілдікпен сатып алуға болады
Жаңалықтар
20.05.2024
Биыл 140 жаңа вагон жолаушыларға пайдалануға берілмек - Көлік министрлігі
Аймақтар
20.05.2024
Теміржол саласындағы терминдер мемлекеттік тілде «сөйлей» бастады
Спорт
20.05.2024
Иорданияда үстел теннисінен өткен жарыста маңғыстаулық теміржолшы топ жарды
Жаңалықтар
20.05.2024
Қазақстаннан Қытайға темір жол арқылы жүк экспорты 21 ға өсті%
Аймақтар
20.05.2024
Семей орманында оқу-жаттығу өтті
Жаңалықтар
20.05.2024
Атырау станциясына жаңа басшы тағайындалды
Аймақтар
20.05.2024
Белгі беру-байланыс құрылғыларына күнделікті күтім жасалады
Жүк тасымалы
17.05.2024
Транскаспий дәлізі арқылы теңіз порттарында жүктерді ауыстырып тиеу көлемі артты
Спорт
17.05.2024
Маңғыстау темір жолының 60 жылдығына орай шағын футболдан жарыс өтті
Қауіпсіздік
17.05.2024
Тілсіз жаудан сақтануда тәжірибе маңызды
Жүк тасымалы / Инфографика
17.05.2024
Биыл 4 айда теміржол көлігімен 81 млн тоннадан астам жүк тасымалданды
Қауіпсіздік
17.05.2024
Жолаушылар эвакуацияланды
Жаңалықтар
17.05.2024
Мектеп түлектері ҚТЖ мүмкіндіктерімен танысты
Қауіпсіздік
17.05.2024
Жол картасы: қауіпсіздік деңгейі артуда
Жаңалықтар / Мұрағат
17.05.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №42 17 мамыр 2024 жыл
Жаңалықтар
16.05.2024
Қазақстан мен Латвия Транскаспий дәлізін дамыту туралы меморандумға қол қойды
Жолаушылар тасымалы
16.05.2024
ҚТЖ жазда 4,2 млн-нан астам жолаушыны тасымалдамақ
Жаңалықтар
16.05.2024
Қазақстанның iшкi су жолдарында жүк кемелері жүре бастады