Телім бойы түгел назарда

Аймақтар
28.04.2019, 10:32

Семей ЖТ бөлімшесі бойынша ағымдағы жылдың басынан бері айрықша қолға алынған шаралардың бірі – ауа-райын болжап, оған байланысты орын алатын табиғаттың тосын жайттарының алдын алу және соған орай жұмыс жүргізу болып отыр.

Оған өткен жылғы көктемгі мезгілде өңірдегі орын алған табиғи техногендік апаттар да орынды себеп саналады. Жалпы, ел шығысы ауа райының құбылмалығымен ғана емес, геологиялық һәм гидрометерологиялық ахуалдың күрделілігімен де ерекшеленетін аймақ. Міне, осы орайда теміржолшылар арасында «ыстық нүкте» аталынып кеткен НЖС-6 диспетчерлік бөлімі қызметкерлері аса зор жауапкершілікпен еңбек етуде. Мысалы, күллі Семей магистральдық желі бөлімшесі бойынша әр телімдегі ауа райы жағдайы диспетчер Рахат Мусаиновтың «алақанында» десе де болғандай. Қарсысындағы таблода әрбір станциядағы ауа температурасы мен желдің жылдамдығы, тіпті телімдер бойындағы өзен-көлдердегі су деңгейі де толықтай көрсетілген. Осыған қарап, пойыз қозғалысы, телімдердегі то-ласкездер уақыты реттеледі. Рахаттың тағы бір міндеті, желі бойындағы теміржолшылардан жылдам аралықта мәліметтер жинап, басшылық пен тиісті бөлімдерді мезгілінде ақпараттандырып отыру. Пойыз қозғалысында мұндай шараның маңызы зор.

– Жалпы НЖС-6 бойынша телімдердегі ахуал біршама күрделі саналады. Мәселен, Жарма – Шар телімінде жел дәлізі өтуі себепті дауыл аяқ астынан әрі жиі соғады. Жылдамдығы секундына 25-28 метрге жететін, атан түйені құлататын жел әсіресе бос келе жатқан контейнерлік пойыздар үшін қатер төндіреді. Ондай жағдайда жедел өкім беру арқылы жылдамдыққа шектеу қоямыз. Сол тәрізді Алтай – Серебрянка телімінде жер тербелісі жиі тіркелетіндіктен сел жүру, топырақ жамылғысының жылжу қаупі жоғары. Сондай-ақ, желі бойын су шаю мүмкіндігі жоғары аймақтар да бар. Дегенмен, жолшылардан, қажет жағдайда локомотив бригадаларынан жылдам хабар алу нәтижесінде әрі ауа райына қатаң бақылау жүргізу арқасында тосын жайттарға жол бермей келеміз, – дейді жас маман Рахат.

Басты қадағаланатын нысандар – бағыттамалы бұрмалардың қауіпсіздігі. Бұл әсіресе қысқы мезгілде ерекше назарға алынады. Ал, көктемде рельстерді су шаю қаупі жоғарылай түседі. Бұл орайда тәулігіне бірнеше мәрте барлық телім бойындағы жолшылардан мағлұматтар жиналады. Тосын жайт туындар болса, теміржолшылар басшылық келісімімен бірден стандартты емес жағдайда жұмыс істеуге көшеді. Десек те, сала мамандары табиғат жағдайына толық бейімделген.

Магистралдық желі бөлімшесінің диспетчерлігі бойынша барлық жол дистанцияларының жұмыс барысы қатаң қадағалауда тұрады. Жол машиналарын желі бойына шығару уақыты, толаскездер, қумажолдардағы қозғалыс барысы барлығы да әр минутына дейін ауа райына байланысты есептелген. Айта кетерлігі, ауа райы тымық, жайлы болған күннің өзінде де телімдердегі температура мен жел жылдамдығы әр үш сағат сайын жазылып алынып, тиісті құжаттарға тіркелінеді екен.

Мысалы, ай басында қалалық төтенше жағдайлар басқармасынан: «Сәуір айының алғашқы және екінші онкүндігінде ұзақ мерзімді жауын-шашын мен температураның күрт жоғарылауына байланысты өзендер арналарының артуы болжануда. Осыған байланысты Шүлбі су қоймасынан көлемді су жіберілуі мүмкін. Жақын орналасқан барлық тұрғындар мен кәсіпорындар өкілдерін ықтималдығы жоғары эвакуацияға дайын болуларын сұраймыз» деген ескертпе келіп түсіпті. Өз кезегінде Рахат бірден қимылға көшіп, Ертіс бойына жақын орын тепкен, күзетілетін жол өтпелеріне, жолшылар бригадаларына қоңырау соғып бастаған...

Қуаныш ҚОЖАЕВ

Жүк тасымалы
22.11.2024
Қостанай ЖТ бөлімшесі қараша айында 2 359 вагон астық тиеді
ҚТЖ келбеті
22.11.2024
Жол монтерлерінің бір күні
Қауіпсіздік
22.11.2024
Жамбыл өңірінде қыста да қараусыз мал тиылмайды
Аймақтар
22.11.2024
«Syrmaq Fest»: Маңғыстаулық теміржолшы қолөнер көрмесін ұйымдастырды
Қауіпсіздік
22.11.2024
Шымкент станциясында өндіріс жарақатының алдын алу шарасы өтті
Әлеумет
22.11.2024
Күзет қызметкерлеріне көрсетілетін қолдау көп
Жаңалықтар
22.11.2024
Кәсіподақ сарапшылары құзыретін арттырды
Цифрландыру
22.11.2024
ІТ тақырыбына арналған білім сайысы өтті
Жаңалықтар / Мұрағат
22.11.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №99 22 қараша 2024 жыл
Жолаушылар тасымалы
21.11.2024
№42 «Атырау-Алматы» жолаушылар пойызының қозғалысы уақытша тоқтатылады
Жаңалықтар
21.11.2024
Құрық портының түбін тереңдету жұмыстары мерзімінен бұрын аяқталды
Спорт
21.11.2024
Теміржолшылар арасында спартакиада өтті
Жаңалықтар
21.11.2024
ҚТЖ жол диагностикасының инновациялық технологияларын енгізуде
Жаңалықтар
21.11.2024
ҚТЖ Еуропадағы терминалдық желіні кеңейтуде
Жолаушылар тасымалы
20.11.2024
Семейде қаламаңы тасымалында тиімді бағдарлар көбейеді
Жүк тасымалы
20.11.2024
Ақмола бөлімшесі 307 мың тоннадан астам астық тиеді
Жаңалықтар
20.11.2024
Қазақстан көлік-транзит дәліздерін ТМД + форматында дамытпақ
Әлемде
20.11.2024
Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан темір жол құрылысы бойынша келіссөздің соңғы сатысы жүріп жатыр
Жаңалықтар
20.11.2024
Мәскеуде Қазақстан мен Ресей көлік министрлері кездесті
Жаңалықтар
19.11.2024
Ақмола теміржолшылары республикалық ІТ-семинардың жеңімпазы атанды