Алматы-1 станциясы қалай салынды?

Әлеумет
26.08.2020, 09:57

Осыдан тұп-тура 90 жыл бұрын Алматыға алғашқы пойыз келді. Сол кезде бұл оқиға туралы Одақ бойынша барлық газеттер жабыла жазып, оқиға орнынан хабар таратып жатты.

«...причалил первый в 10-ти километрах от города открыт сухопутный порт столицы Казахской республики» деп жазды. Бұл қазіргі Алматы-1 станциясы орналасқан жер еді.

Ал енді осы Алматы-1 станциясының салыну тарихы қалай болғаны жайлы біреу білсе, біреу білмейді. Темір жол станциясын салу жобасының бастапқы нұсқасы бойынша станция сол кездегі шағын Алматының батыс жақ шетінде болуы керек еді. Станция орналасқан орын түпкілікті таңдалар сәтте Түрксібті жобалап-салушылардың бірі, Түрксіб құрылысының техникалық-өндірістік бөлімінің бастығы болып қызмет атқарған қазақтан шыққан тұңғыш инженер Мұхаметжан Тынышпаев алғашқы нұсқаның қате екенін дәлелдейді. Жергілікті кадр Тынышпаевқа көп нәрсе жақсы таныс еді. Ол Алматы-1 станциясының орны таңдалған нұсқаның тиімсіздігін дәлелдеп, баспасөзде бірнеше мақала да жариялады. Мәскеуге барғанда Жол қатынастары Халық комиссариатында да осы мәселені көтеріп, нақты мысалдармен дәлелдей білді.

Мұхаметжан Тынышпаевтың айтуынша, Алматы Қазақстанның астанасы, қала жас, әлі өседі, қанатын жаяды. Сондықтан егер теміржол станциясы сол жобаланған жерден салынатын болса, алдағы 20-30 жылда-ақ ол қаланың ортасы болып қалмақ. Сондықтан, теміржол станциясы қаланың емін-еркін кеңейіп, өсіп-өркендеуіне кедергі келтірмес үшін, қауіпсіздік талаптарын да басшылыққа ала отырып, оны қаладан 10 км қашықтан салу қажеттігін дәлелдеуге тырысты. Тынышпаев қала мен теміржолдың бір-бірінен тым қашық жатқанын айтып қарсылық танытқандарға қажет болып бара жатса, қалаға теміржол тармағын тартуға болатынын айтқан болатын. Кейіннен солай болды да, қалаға жақын Алматы-2 станциясы салынып, ал негізгі теміржол шаруашылығы, өндірісі, жүк тасымалы қаланың сыртында жатты.

Бүгінде Алматы-1 теміржол станциясы – ұлы құрылыстың күрметіне Түрксіб аталатын ауданның орталығы, ірі өндірістік аудан. 

Жаңалықтар
22.11.2024
ҚТЖ Бескөл депосында дизель отынының ұрланғанын анықтады
Жаңалықтар
22.11.2024
Ақмола бөлімшесі инфрақұрылымды жаңартуды және инновацияларды енгізуді жалғастыруда
Жүк тасымалы
22.11.2024
Қостанай ЖТ бөлімшесі қараша айында 2 359 вагон астық тиеді
ҚТЖ келбеті
22.11.2024
Жол монтерлерінің бір күні
Қауіпсіздік
22.11.2024
Жамбыл өңірінде қыста да қараусыз мал тиылмайды
Аймақтар
22.11.2024
«Syrmaq Fest»: Маңғыстаулық теміржолшы қолөнер көрмесін ұйымдастырды
Қауіпсіздік
22.11.2024
Шымкент станциясында өндіріс жарақатының алдын алу шарасы өтті
Әлеумет
22.11.2024
Күзет қызметкерлеріне көрсетілетін қолдау көп
Жаңалықтар
22.11.2024
Кәсіподақ сарапшылары құзыретін арттырды
Цифрландыру
22.11.2024
ІТ тақырыбына арналған білім сайысы өтті
Жаңалықтар / Мұрағат
22.11.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №99 22 қараша 2024 жыл
Жолаушылар тасымалы
21.11.2024
№42 «Атырау-Алматы» жолаушылар пойызының қозғалысы уақытша тоқтатылады
Жаңалықтар
21.11.2024
Құрық портының түбін тереңдету жұмыстары мерзімінен бұрын аяқталды
Спорт
21.11.2024
Теміржолшылар арасында спартакиада өтті
Жаңалықтар
21.11.2024
ҚТЖ жол диагностикасының инновациялық технологияларын енгізуде
Жаңалықтар
21.11.2024
ҚТЖ Еуропадағы терминалдық желіні кеңейтуде
Жолаушылар тасымалы
20.11.2024
Семейде қаламаңы тасымалында тиімді бағдарлар көбейеді
Жүк тасымалы
20.11.2024
Ақмола бөлімшесі 307 мың тоннадан астам астық тиеді
Жаңалықтар
20.11.2024
Қазақстан көлік-транзит дәліздерін ТМД + форматында дамытпақ
Әлемде
20.11.2024
Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан темір жол құрылысы бойынша келіссөздің соңғы сатысы жүріп жатыр