МАҚСАТ – ЖАРАҚАТСЫЗ ЖҰМЫС ЖАСАУ

Жаңалықтар
14.03.2017, 14:35
Маңғыстау вагон пайдалану депосында ақпанда өткен еңбек қорғауға байланысты айлық шара мақсаты өндірістік жарақат оқиғаларына жол бермеу, алдын алу болып табылады.    Айлық  өткен жылдың 28-29 қаңтар күндері Алматы, Атырау бөлімшелерінде бірі пойыз құрастырушы, бірі жүк қабылдаушы, екі бірдей теміржолшылардың аяқ асты өндірістік жарақат алуына байланысты жұмыс барысындағы келеңсіз жайттардың алдын алу  және жұмысшыларды жарақатсыз жұмыс жасауға тәрбиелеу мақсатында ұйымдастырылып отыр. Десек те, маңғыстаулық вагоншылар апатты құбылыс, күтпеген оқыс оқиғалардан әрдайым хабардар болып, қол қойып, танысып отырады, өндірістік процесс кезінде қандай қателік кетті? Бұл қателік адамнан ба әлде техника, құрал-сайманнан ба, жарақаттанудың себеп-салдарына шолу жасайды.  Жасыратыны жоқ, өндірісте жарақат алу немесе бақытсыз оқиға салдары көп жағдайда  адами факторға байланысты орын алатыны дәлелденген шындық. Бұл әрине, жұмысқа немқұрайлы қараудан немесе абайсыздықтан болады.  Сол үшін ВЧД-33 мекемесінде жыл сайын  техникалық қызмет көрсету бөлімінің бастығынан бастап шаруашылық қызметкерлеріне дейін арнайы кесте бойынша еңбек және электр қауіпсіздігінен емтихан тапсырады. Биылғы емтихан 15 ақпаннан басталыпты, наурыздың ортасына дейін жаслғаспақ. Оған еңбек қорғау жөніндегі бас инженер, кәсіподақ комитетінің төрайымы, басқа да басшы құрамдардан келіп қатысып отырады. Мұнда жұмысшылардың білім деңгейі сарапқа салынып, нұсқаулықтар бойынша сұрақтар қойылады. Бұдан бөлек, мекемеде күн сайын 12 сағаттың ішінде 3 рет тексеріс жүреді. Тексерудің бірінші сатысында жұмысшылардың құрал-саймандары, яғни күнделікті қолданатын балғасы, шапқышы, тескіші, т.т. еңбек қорғауға сай ма,  тексеріліп, кемшіліктер болса ескертіліп отырады.  Екінші бір тексеру, вагон қараушылардың жұмыс киіміне,  тамақтануына қатысты. Киімі бүтін, тамағы тоқ адамнан ғана жұмыс талап етуге боалтынын айтпаса да түсінікті.   Үшінші тексеріс – жұмыстың аяғында өтеді. Бұл күнделікті жұмыс тәртібінің сақталуы, жұмыстың нұсқаулыққа сәйкес жүруі  үшін  маңызды.  ─  Жұмыс барысында жарақат алған бір ғана жағдай бізде 2005 жылы тіркелді. Одан кейін оқыс оқиғалар болған емес. Айлық шараны өзге аймақтарда жарақат алудың көбейіп кеткендігіне байланысты өткіздік. Дегенмен, әр адам өз қауіпсіздігіне жауапты болғаны жөн. Шараға сәйкес,  22 тұйық, 16 бекет, Ералы, Боржақты – Ерсай сияқты бақылау посттарына аншлагтар іліп қойдық. Олар бір ай бойы тұрса, мына папка  бір жыл бойы сақталады. Себебі, бізге келген тексерушілер айлық барысында қандай жұмыстар жасалғанын, жоспардың қалай орындалғанын сұрайды, – дейді Маңғыстау вагон пайдалану депосының техникалық қызмет көрсету бөлімінің бастығы Жұмабек Якупбаев. Депода әр аптаның үшінші күні  қауіпсіздік күні өтеді. Онда да пойыз, жұмысшылардың киімі, құрал-саймандары, керек-жарағы, парктегі  сөрелер,  жарықтандыру, дауыс зорайтқыш сигналдары, радиостанция, жұмыс өрнектері, компрессорлар, т.б. түгел тексерістен өтеді. Бақылау постындағы адамдардың пойызды қалай, қай жерден, не мақсатта күтіп алғандығы сұралып, тексеру кітабына жазылып отырады. Маңғыстау вагон пайдалану депосында жыл басталғалы еңбек қауіпсіздігін бұзған немесе жарақаттанған, сөгіс немесе қатаң ескерту алған жұмысшылар тіркелмеген. Бұған бір себеп, вагон қараушылармен жиі өткізілетін әңгімелесу сабақтары болса керек. Мысалы, 25 қаңтарда өткен әңгімелесу барысында Жұмабек Якупбаев 2008 жылдан 2016 жылға дейін ҚТЖ-да 81 вагонның бүйір рамасының ақауы анықталып,  оның себеп-салдарлары туралы әңгімелеп берді. Әрине, кез-келген вагон қараушының ең бірінші қаруы – көзі. Қырағылық болса керек.  Мысалы, кейбір вагондар теңселіп келе жатуы, кейбірінің жүгі қолайсыз тұрған болуы мүмкін. Нағыз кәсіби маман  вагондағы ақауды анадайдан келе жатып, дыбыс арқылы-ақ  анықтай алатын көрінеді. –Келе жатқан жүк құрамы қауіпті. Тиелген жүк кислота не аммиак, көмір болуы және олар шашырап, не тамып, не ағып келе жатқан болуы мүмкін. Вагон қараушылар міндетті түрде пойызды күтіп алуы керек. Бұл ережеде көрсетілген. Күтіп алып, ақауы болса анықтап, кемшілікті жойып, құрамды жолға бүтін, сау кейде шығарып салып отыруы керек. Сонымен қатар, вагон қараушы өз қауіпсіздігін де естен шығармай, кенеттен көлденең қырсыққа ұшырап, жарақат алмау жағын естен шығармауы керек, – дейді ол. Маңғыстау вагон пайдалану депосы техникалық қызмет көрсету бөлімінің бастығы Жұмабек Якупбаевтың цехында 122 адам жұмыс істейді.

Әсел ТАҢАТАРОВА, Маңғыстау

Әлемде
23.07.2024
Германияда Еуро-2024 кезінде қалааралық пойыздармен 12 миллион жолаушы тасымалданды
Әлемде
23.07.2024
Еуропалық Одақ көлік жобаларына 7 миллиард еуро бөлмек
Жүк тасымалы
23.07.2024
ҚТЖ астық тасымалына дайындығын пысықтауда
Қауіпсіздік
23.07.2024
Атырауда техникалық-әдістемелік сабақ өтті
Жаңалықтар / Мұрағат
23.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №60 23 шілде 2024 жыл
Жаңалықтар
22.07.2024
Қазақстан, Түрікменстан және Ауғанстан жаңа теміржол магистралінің құрылысын талқылады
Инфрақұрылым
22.07.2024
Күрделі жөндеу жұмыстары кезең-кезеңімен жүзеге асырылуда
Әлеумет
22.07.2024
Теміржолшылардың балалары лагерге аттанды
Спорт
22.07.2024
Қазақстан темір жолының 120 жылдығына орай Таразда спартакиада өтті
Жаңалықтар
22.07.2024
Ауғанстан, Түрікменстан және Өзбекстан делегациясы Бейнеу астық терминалының мүмкіндігімен танысты
Жолаушылар тасымалы
22.07.2024
Қаныш Сәтбаевтың 125 жылдығына арнайы безендірілген пойыз жолға шықты
Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл