Қазақстан-Қытай: ынтымақтастық көкжиегі кеңеюде

Жүк тасымалы
26.05.2023, 10:48
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Қытай Халық Республикасы – Қазақстанның ірі сауда және стратегиялық серіктестерінің бірі. Сондықтан екі ел арасындағы ынтымақтастықты терең дамытуға айрықша мән беріліп отыр. Жақында Қазақстан Президенті Қасым-Жомарт Тоқаев Қытайға мемлекеттік сапары аясында Сиань құрғақ портында қазақстандық логистикалық орталық құрылысының онлайн іске қосу рәсіміне қатысқаны белгілі.

Ал бұл құрылыс жобасының Қазақстан үшін қандай пайдасы бар? Екі ел арасындағы ынтымақтастықты нығайту бағытында қандай шаруалар атқарылып жатыр деген сауалды тиісті мамандарға қойған едік.  

– Қазақстан мен Қытай арасындағы жүк айналымының жыл сайынғы өсімі және дәстүрлі логистикалық тізбектерді түбегейлі қайта құру жағдайында осы жобаны іске асыру, сондай-ақ тұтастай алғанда инфрақұрылымдық қуаттарды дамыту – бүгінгі уақыт талабы. Сиань қаласындағы жаңа жүк терминалы Қытайдың негізгі жүк құраушы өңіріндегі маңызды логистикалық хабқа айналатынына және елдің барлық өңірлерінен, негізгі халықаралық маршруттардан жүктерді шоғырландыруға мүмкіндік беретініне сенімдіміз. Бұл өз кезегінде жүктерді жеткізу мерзімін едәуір қысқартып, көліктік-логистикалық қызметтерді соңғы нүктеге дейін жеткізуді ұсынып, транзиттік-көліктік әлеуетке және сауда-экономикалық қатынастарды нығайтуға қосымша серпін береді. Қазақстанға да жүк тасымалын дамыту үшін қосымша инфрақұрылым қажет. Сондықтан қытайлық әріптестерімен бірге Сиань құрғақ портында логистикалық орталық салуды көздеп отыр. Бұл хаб Шэньси аймағын Қазақстанмен, Орталық Азиямен байланыстырады. Одан әрі Еуропаға, Түркияға, Иранға жол ашады. Келесі жылдан бастап электронды және компьютерлік бөлшектерді, автомобильдер мен автокомпоненттерді, тоқыма, киім-кешек, аяқ киім мен керек-жарақтарды, азық-түлік және ауылшаруашылық өнімдерін, құрылыс бұйымдары мен құрылыс материалдарын, сондай-ақ руда, металдарды және химиялық өнімдерді құрғақ порт арқылы тасымалдау жоспарланып отыр. Бүгінгі таңда біз жобалау алдындағы жұмыстарды жүргізіп жатырмыз және терминалды ағымдағы жылдың соңында пайдалануға беру көзделуде, – дейді «ҚТЖ-Жүк тасымалы» ЖШС-нің Бейжің қаласындағы ҚХР мен Шығыс Оңтүстік Азия мемлекеттеріндегі өкілдік жетекшісі Ерік Әубәкіров.

Оның айтуынша, бұл екі елдің ынтымақтастық бағытындағы бірінші жоба емес. Бұған дейін Ляньюньган портында ашылған қазақстандық-қытайлық логистикалық орталығы, «Қорғас – Шығыс қақпасы» құрғақ порты жұмыс істеп, жаңа темір жол бағыттары ашылды, ал Каспий теңізінде заманауи инфрақұрылым құрылды.  

Ал «Кедентранссервис» АҚ бас директорының орынбасары Қалмұхан Тапалов, Қытай мен Қазақстан арасындағы қарым-қатынастардың қарқынды дамып жатқанын нақты сандармен жеткізді. Мәселен, екі ел арасындағы жүк тасымалы 2022 жылы рекордтық көрсеткішке жетіп, 23 млн тоннаны құраса, 2023 жылдың бірінші тоқсанында өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 32 пайызға артып, 6,5 миллион тоннаны құраған. Ал Қытайдан жүк қабылдау 7 пайызға артып, 2,6 миллион тоннаға жетіп жығылыпты. Қытайға жүк жөнелту де 56%-ға немесе 3,8 млн тоннаға дейін өсті. Алтынкөл станциясы арқылы жүк тапсыру үш есе, яғни 1,2 миллион тоннаға дейін, қабылдау – 4 пайызға, 1,5 миллион тоннаға дейін артып отыр. Экспортқа көбінесе минералды өнімдер, металдар және химия өнеркәсібінің өнімдері шығарылып жатса, Қытай тарапынан машиналар, жабдықтар, көлік құралдары, аспаптар мен аппаратуралар, химия өнімдері, металдар және олардан жасалған бұйымдар импортталуда.  

Мамандар сөзіне сүйенсек, отандық өнімді экспорттық тасымалды дамытуға Достық – Мойынты учаскесінде салынып жатқан екінші жол құрылысы да оң ықпал етпек. Құрылыс біткенде аталған телімнің өткізу қабілеті 5 есеге артады. Сондай-ақ үшінші Бақты өткізу бекетінің ашылуымен Бақты – Аягөз теміржол желісін салу жобасы жүзеге асырылуда, бұл да Қазақстан мен Қытай арасындағы өткізу қабілетін жылына тағы 20 миллион тонна жүкке ұлғайтуға мүмкіндік береді.

 

Жүк тасымалы / Инфографика
21.11.2025
10 айда темір жол көлігімен 220 млн тоннадан астам жүк тасымалданды
Әлеумет
21.11.2025
Теміржолшылар түзету-білім беру мектебінің ашылуына қатысты
Жүк тасымалы
21.11.2025
Порттардың транзиттік әлеуеті таныстырылды
Инфрақұрылым
21.11.2025
Бұл – болашақ «Бақты» станциясы
Жолаушылар тасымалы
21.11.2025
«Алматы – Қостанай» бағытында жаңа «Тальго» пойызы жүреді
Жаңалықтар
21.11.2025
«Қонақжай қазақ бауырларға чоң рахмет»
Аймақтар
21.11.2025
Тыңнан түрен салған топ
Жаңалықтар / Мұрағат
21.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №97 21 қараша 2025 жыл
Әлеумет
20.11.2025
Бейнеу ауданында жаңа спорт кешені салынады: Әкімдік пен кәсіподақ өзара меморандумға қол қойды
Инфрақұрылым
20.11.2025
Макинск станциясы вокзалын жаңғырту аяқталды
Әлеумет
20.11.2025
Теміржолшыларға тұрмыстық құқық бұзушылықтың салдары мен алдын алу жолдары түсіндірілді
Станция тынысы
20.11.2025
Сексеуіл станциясы жүк тиеу жоспарын екі есе арттырды
Аймақтар
20.11.2025
Теміржолшылар депоны жасыл желекке бөледі
Аймақтар
20.11.2025
Теміржолшыларға алғашқы медициналық көмек пен азаматтық қорғаныс дағдылары үйретілді
Жаңалықтар
20.11.2025
ҚТЖ басшылығы Алматының айналасындағы айналма теміржол желісінің құрылысын тексерді
Жаңалықтар
19.11.2025
ҚТЖ Қытайда бірқатар құжаттарға қол қойылды
Жаңалықтар
19.11.2025
Экспорттаушылар Маңғыстау өңіріндегі порттар мен терминалдар инфрақұрылымымен танысты
Жаңалықтар
19.11.2025
«Бахты – Аягөз» теміржол жобасының іске асырылу барысы тексерілді
Жаңалықтар
19.11.2025
ҚХР-ға сапары аясында ҚТЖ халықаралық ынтымақтастықты нығайтуда
Жаңалықтар
19.11.2025
Dostyk Trans Terminal БҰҰ ЭСКАТО-ның құрғақ порттар жөніндегі үкіметаралық келісімінің тізіміне енгізілді