Табысқа толы жыл болды

Жүк тасымалы
09.01.2024, 10:08
Суретті түсірген Александр ЖАБЧУК
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Өткен жыл Қазақстан темір жолы үшін табысты болды деп қорытынды жасауға толық негіз бар. Теміржол көлігі үшін табыстың негізгі бөлігін құрайтын транзиттік тасымалдау көлемі 25 млн тоннаға дейін өсті. Мемлекет басшысының тапсырмасымен елдің көлік әлеуетін дамытуға, оның ішінде транзиттік жүк ағындарын ұлғайтуға ерекше назар аударылып, төрт бірдей теміржол құрылысы басталды.

Таратып айтсақ, былтырғы 11 айда транзиттік тасымалдау көлемі 19%-ға ұлғайып, 24,8 млн тоннаны құраған. Контейнерлік транзиттің де оң динамикасы сақталып, 1 млн 180 мың ЖФЭ болды. Транзиттік ағындарды бөлу үшін инфрақұрылымды жақсарту бойынша жұмыстар жүргізілуде. Мысалы, Достық – Мойынты учаскесінде екінші жолдардың құрылысы жалғасуда, бұл учаскенің өткізу қабілетін 5 есеге арттырады. Сондай-ақ былтыр басталған 3 ірі жобаның да маңызы зор. «Дарбаза-Мақтаарал» жобасы Орталық Азия елдері бағытындағы өткізу пункттерінің өткізу қабілетін жылына 10 млн тоннаға арттыруға мүмкіндік береді. Ал «Алматы станциясын айналып өтуге арналған темір жол» жобасы жүктерді жеткізу мерзімін 24 сағатқа қысқартуға мүмкіндік береді. Үшінші жоба – Қытай бағытында қазақстандық инфрақұрылымның өткізу қабілетін жылына тағы 20 млн тоннаға арттыратын «Бақты-Аягөз» жаңа теміржол өткізу пункті. 

Сонымен қатар 2023 жылы 133 жаңа локомотив (паркті 6%-ға жаңартып, тозу деңгейін 58%-дан 52%-ға дейін төмендетеді) және 275 жартылай вагон сатып алынды. Жолаушылардың ыңғайлылығын арттыру үшін 856 жолаушылар вагонын алу жоспарланады, тек өткен жылы 100 бірлік жеткізілді. Нәтижесінде вагон паркінің тозу деңгейі 47 пайыздан 45 пайызға дейін төмендеді. 

Былтыр сондай-ақ Транскаспий халықаралық көлік бағдары бойынша 2 млн 750 мың тонна жүк тасымалданған, бұл 2022 жылмен салыстырғанда 64%-ға артық. Осы бағыт бойынша жүк тасымалын дамыту мақсатында 8 мың тонна дедвейтті 2 мұнай танкері сатып алынды. Сонымен қатар қазақстандық компаниялардың сыртқы нарыққа шығу географиясы кеңейе түсті. Мысалы, өткен жылдың соңында Сиань қаласында қазақстандық терминал ашылды, ол Қытайдан жүк ағындарын тарту жөніндегі бастамалардың жалғасы болып табылады. Ал Грузияның Поти портында Транскаспий халықаралық көлік маршрутының әлеуетін арттыруға мүмкіндік беретін терминалдың құрылысы басталған болатын. Сонымен қатар Құрық портында Abu Dhabi ports әмірлік компаниясымен бірлесіп сатылатын астық терминалы іске қосылды және Құрық портынан Еуропаға таза сутегі мен аммиакты тасымалдау туралы келісімге қол қойылды. Порт терминалдарын дамытуға инвестициялардың жалпы көлемі 200 млн доллардан асады. 

Жаңалықтар
19.08.2025
Қазақстан 456 локомотив сатып алады
Жаңалықтар
19.08.2025
Биыл елімізде екі ірі теміржол жобасы мерзімінен бұрын аяқталмақ
Қауіпсіздік
19.08.2025
Қауіпсіздікті қамтамасыз ету – ортақ міндет
Спорт
19.08.2025
Кіл мықтылар анықталды
Қауіпсіздік
19.08.2025
Ұрлық түбі – қорлық
Аймақтар
19.08.2025
Теміржолшы мамандығына грант саны артуда
Жаңалықтар
19.08.2025
Ұлы ақынды ұлықтады
ҚТЖ келбеті
19.08.2025
Бибігүлдің жүрек қалауы
ҚТЖ келбеті
19.08.2025
Құрметті теміржолшы Асқар Шокулбаевтың еңбек жолы
Аймақтар
19.08.2025
Теміржолшы отбасы жеңімпаз атанды
Қауіпсіздік
19.08.2025
Өрт сөндіру пойызы тосын жайтқа толықтай даяр
Жаңалықтар / Мұрағат
19.08.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №66-67 19 тамыз 2025 жыл
Аймақтар
18.08.2025
Шиелі станциясы – жүк айналымның өзегі
Бейнелер
18.08.2025
Елордаға саяхат (Видео)
Жүк тасымалы
18.08.2025
Астық экспорты 9,8 млн тоннадан асты
Аймақтар
18.08.2025
Сай-Өтес станциясында «Қызметтік қару» жедел алдын алу шарасы өтті
Аймақтар
18.08.2025
Цифрлық трансформацияға жол ашқан майталман маман
Жолаушылар тасымалы
18.08.2025
ҚТЖ теміржол билеттеріне 40%-ға дейінгі күзгі жеңілдіктер ұсынады
Жаңалықтар
15.08.2025
Гана азаматы темір жол нысанында заңсыз жұмыс істеп келген
Жүк тасымалы
15.08.2025
Қазақстан Еуразияның басты көлік торабына айналуда