Ақпараттық қауіпсіздіктің жаңа моделі - кибершабуылдың негізгі қалқаны

Цифрландыру
03.09.2021, 11:16
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Үстіміздегі жылдың 31 тамызында Корпоративтік қауіпсіздік департаментінің ұйымдастыруымен Қазақстанның Киберқалқаны бағдарламасын жүзеге асыру нәтижелеріне арналған ақпарат күні өтті. Цифрлық трансформацияның маңызды жобаларының бірі «Ақпараттық қауіпсіздіктің жаңа моделін енгізу» аясында өткен онлайн семинарда жоба жетекшісі Орынбасар Жүнісов күн сайын кез келген компания ақпараттық қауіпсіздікке төнген қатерге тап болып отырғанын атап өтті.

«2017 жылдың 12 мамырында әлемде ауқымды кибершабуыл болды. Хакерлер WannaCry вирус-бопсалаушысын пайдалана отырып, файлдарға кіруді бұғаттады және оларды құлыптан босату үшін ақша талап етті. Бопсалаудың құрбандары мемлекеттік мекемелер, ірі компаниялар, ғылым, медицина және қаржы саласы болды, бұл шабуыл ҚТЖ компаниясын да теріс айналып өтпеді (16 компьютер бұғатталды). Кибершабуылдың алғашқы төрт күнінде келтірілген шығын 1 миллиард доллардан асты», – деді баяндамашы.

Ол киберқылмыс ауқымының қарқынды өсуін ескерте отырып, осы жолда теміржол секторы шабуылдаушылар үшін қолайлы нысан болып отырғанын атап өтті. Мәселен, 2018 жылы Дания теміржолында DDoS шабуылы DSB билет сату жүйесіне теріс әсерін тигізіп, жолаушылар теміржол билеттерін терминалдарда, онлайн қосымша арқылы ресми сайттан және станциялардағы кассалардан сатып алу мүмкіндігінен айырылған. DSB осы шабуылдың кесірінен 15 000 клиенттің зардап шеккенін анықтаған. 2017 жылы Германияның Deutsche Bahn компаниясы WannaCry вирус-бопсалаушысының құрбаны болса, кибершабуылдың келесі бір үлкен құрбанына Maersk көлік компаниясы айналған. Бар-жоғы 7 минут ішінде кибершабуылдан 49 мың ноутбук жойылып, 6200 сервердің жартысы істен шыққан, сондай-ақ, барлық сервистер қолжетімсіз болыпты. Жалпы шығын 250-300 миллион долларды құраған. Бұдан шығатын қорытынды, теміржол саласына киберқылмыспен күресте жан-жақты тәсіл қажет, өйткені, кейбір техникалық шаралар, қорғау құралдары кибершабуылдарға қарсы тұра алмайды. Егер дамыған Еуропа елдерінің теміржолдары кибершабуылдарға осалдық танытып жатса, цифрлық жүйелерді енді енгізіп жатқан Қазақстан темір жолы компаниясының халі нешік деген заңды сұрақ туындайды.

«ҚТЖ – Қазақстандағы ең көп ұйымды компания, ел халқының шамамен 1%-і теміржол саласында жұмыс істейді, сәйкесінше зиянкестер тарапынан қауіп-қатердің болары да сөзсіз. Оның үстіне, қазір Ұлттық компания IPO-ға ауысып жатқан шақта, халықаралық хакерлердің біздің ұйымға қызығушылық танытатынын ескеріп, әрқашан дайын отыруымыз керек», – дейді жоба жетекшісі Орынбасар Жүнісов.

Осы ретте, 2017 жылы Үкімет қаулысымен киберқауіпсіздік тұжырымдамасы «Қазақстан киберқалқаны» қабылданғанын атар едік. 2019 жылдың мамыр айынан бастап «Ақпараттық қауіпсіздіктің (АҚ) жаңа моделін енгізу (қайта жүктеу)» – ҚТЖ-ның Цифрлық трансформациясының ауқымды жобасын іске асыру басталды. Жобаның мақсат-міндеттеріне келсек, біріншіден – АҚ-ны басқару мен қамтамасыз етудің жоғары бейімделгіш және тиімді жүйесін құру; екіншіден – «ҚТЖ» ҰК» АҚ компаниялар тобының бұзылуға тұрақтылығын және тұрақты дамуын, үшіншіден – «ҚТЖ» ҰК» АҚ компаниялар тобының ақпараттық-коммуникациялық инфрақұрылымының АҚ қатерлерінен қорғалуын қамтамасыз ету болса, төртіншісі – АҚ-тің 6 негізгі процесін енгізу болып табылады. Ақпараттық қауіпсіздіктің (АҚ) жаңа моделін енгізу (қайта жүктеу) 13.05.2019 – 10.09.2021 жылдар аралығын қамтып, оның барысында, Ішкі нормативтік құжатты әзірлеу, желіні сегменттеу, Ақпараттық жүйенің бастапқы кодын талдау, АЖ өмірлік циклін басқару (SDLC), Пайдаланушылар мен құрылғылардың аутентификациясы, Желілік қатынасты (NAC) басқару, Желілік трафикті (NTA) талдаушы, ИР қолжетімділігінің мониторингі, Zero Trust, DMZ қауіпсіздік деңгейін арттыру сияқты мейлінше маңызды шаралар жүзеге асырылған.

«Жоба іске қосылғаннан бастап біз күн сайын түрлі кедергілерге тап болдық. Алайда, іс-шараларды нақты жоспарлау және әртүрлі қарсы кедергілермен тұрақты жұмыс істеу нәтижесінде, жоба жоспардан 4 ай бұрын аяқталып жатыр. Біз компания қызметкерлеріне, негізгі пайдаланушыларға өзгерістердің қажеттілігін нақты мысалдармен түсіндіре отырып, тиімділігін көрсеттік. Жобаның сәтті аяқталуына себепші негізгі фактор ретінде тұрақты байланысты айтар едім. Түпкі мақсатқа жету үшін біз ADKAR & Agile халықаралық стандарттарын, озық тәжірибелері мен әдістемелерін қолдандық», – деп түйіндеді маңызды жобаның Ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз етудегі ерекше рөлін егжей-тегжейлі баяндаған Орынбасар Жүнісов.
Әлемде
24.12.2025
Ташкент пен Қазан арасындағы пандемияға байланысты үзілген теміржол қатынасы қайта жанданды
Жаңалықтар
24.12.2025
ҚТЖ «Таза Қазақстан» акциясы аясында қалдықтарды азайту жөніндегі іс-шараларды іске асырады
Жаңалықтар
24.12.2025
Теміржол саласындағы 2025 жылдың негізгі оқиғалары
Әлеумет
24.12.2025
ҚТЖ ардагерлері Жаңа жыл қарсаңында спорттық рухтарын көрсетті
Жаңалықтар
24.12.2025
Олжас Бектенов пен Alstom теміржол өндірісін талқылады
Инфрақұрылым
23.12.2025
Вокзал құрылысы бақылауда
Жаңалықтар
23.12.2025
«Қауіпсіздік білгірлері» байқауының жеңімпаздары анықталды
Жаңалықтар
23.12.2025
Жетістіктер сараланды
Сұхбат
23.12.2025
Қауіпсіздікті сақтауда тәртіп қажет
ҚТЖ келбеті
23.12.2025
ҚТЖ – жүлделер көшбасшысы
Аймақтар
23.12.2025
Вагондарды жөндеу сапасы сөз болды
Жаңалықтар / Мұрағат
23.12.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №107 23 желтоқсан 2025 жыл
Аймақтар
22.12.2025
Облыс әкімі теміржолшылар әулетін марапаттады
Аймақтар
22.12.2025
Қолайлы жағдай жасалуда
Аймақтар
22.12.2025
Семей – Ақтоғай аралығында рейд: теміржол бойындағы күзет жұмыстары тексерілді
Жаңалықтар
22.12.2025
Темір жолдарда 65 мың текше метрден астам қар жиналды
Әлемде
22.12.2025
Сауд Арабиясы мен Катар арасында жоғары жылдамдықты теміржол желісі салынады
Жаңалықтар
22.12.2025
Рельс үстіндегі романтика: Пойызбен саяхаттаудың қызығы мен артықшылығы
Жаңалықтар
22.12.2025
ҚТЖ локомотив бригадалары қызметкерлерінің еңбек және демалыс жағдайларын жақсартады
Жаңалықтар
22.12.2025
Астана локомотив пайдалану депосының тарихы туралы кітап жарық көрді