Шығыста майлы дақылдар тасымалы көмір мен астықтан кейінгі үшінші орында

Инфрақұрылым
05.11.2021, 11:08
Қуаныш Кожаев

Шығыс Қазақстан облысы бойынша меншікті тілші, Семей

Ел шығысындағы теміржолшылар үшін жүк тасымалының жаңа түрі – майлы дақылдарды тиеу мен жөнелту ісі жыл санап артып келеді. Әсіресе, биылғы жылғы көлем ерекше жоғары болып тұр. Күз айларында Семей ЖТ бөлімшесі бойынша күн- бағыс, рапс, соя дақылдарын тасымалдау көмір мен астықтан кейін үшінші орынға көтерілді. Қазіргі таңда бөлімшенің Ауыл, Белағаш, Семей, Жаңа-Семей, Жаңғызтөбе және Аягөз станциялары бойынша шығыстың брендіне айналған аталмыш өнім түрлерін тиеу тұрақты түрде жолға қойылған. Оған басты себеп, әлем елдеріндегі өсімдік майына деген сұраныстың күрт артуы, шығыстағы майлы дақылдардың бітік шығуы, Семей мен Өскемен қалаларындағы қос бірдей май экстрациялайтын алып зауыттардың толық қуатында жұмысқа кірісуі себеп болып отыр. Олардың тәуліктік қуаты тек күнбағыс өнімін өңдеудің өзінде ғана мың тоннаны құрайды. Жалпы, ел шығысы республика бойынша майлы дақылдар, оның ішінде күнбағыс пен соя өсіруден алдыңғы орында тұр. Соған орай аталған станциялардағы тауар кассаларында қарбалас көбейген. Қазіргі күні жергілікті серіктестіктер тарапынан күнбағыс пен рапс дақылын жөнелтуге өтінімдер көп түсуде. Сондықтан теміржолшылар үшін жабық контейнерлермен тасымалданатын сусымалы өнімдерді уақыт оздырмай дер кезінде діттеген жерге жеткізу міндеті күн тақырыбына шықты десек болады.

Мәселен, бір ғана Аягөз станциясында өткен бір айдың ішінде 120 вагон күнбағыс дақылы тиелген екен. Жүктің дені Өзбекстан, Тәжікстанға жөнелтілуде. Айта кетерлігі, аягөздіктер үшін тасымалдың бұл түрі осыған дейін мұндай көлемде тасымалданбаған. Тапсырыс берушілер – іргелес Үржар ауданының диқандары.

Осындай жұмыстар Ауыл, Белағаш станциясында және Шемонайха телімі бойынша да атқарылуда. Мұнда тиелетін жүктер – зығыр, соя, рапс сынды сақтау мен жеткізудің өзіндік тәртібі бар сұранысы аса жоғары тауарлар қатарын құрайды. Жүк көлемі транзиттік тасымал бойынша Ресей мен Монғолияға жөнелтілсе, ішкі қатынас бойынша Семей мен Өскемендегі май зауыттарына тасымалдануда. Сәйкесінше, өңдеуден өткен өнім дайын тауар күйінде Орта Азия елдеріне экспортталады екен. Клиенттер ең арзан тариф болғандықтан тек теміржол тасымалын ғана таңдауда. Қазіргі таңда күнбағысқа орақ түскендіктен тапсырыс көлемі күн санап жоғарылап келеді. Бұл ретте Ауыл, Белағаш станцияларында пойыз құрастыру үшін Семейден арнайы тепловоздарды алдыруға мәжбүр. Себебі, кейбір күндері 15-20 вагонға өнім тиеуге өтінім беріледі екен.

– Станциялар бойынша жүк тиеу мен жеткізуде кедергі жоқ. Жабық вагондар жеткілікті. Сусымалы тауарлар тасымалындағы техникалық процестер жіті қадағалануда, – дейді бұл ретте Семей ЖТ бөлімшесінің логистика мамандары.

Жалпы, логистиктердің қазіргі кездегі болжамы бойынша өсімдік майына сұраныс жылдан жылға арта беретін болады. Шығыстың жоғары сұрыпты майлы дақылдары Еуропа елдеріне де жол тартуда. Мәселен, Қытай тарапынан біздің елдің жүктеріне елеулі шектеу болғандықтан, майлы дақыл өсірушілер үшін Австрия, Бельгия, Дания, Польшаға жаңадан жол ашылуда. Сол тәрізді биылғы құрғақшылық рапс дақылын Ресейге, Австрияға, Иранға, Моңғолияға шығаруға да мүмкіндік беруде.

– Алдағы уақытта да клиенттер тапсырысы арта түсетіні анық. Біздің аймақта өндірілген ауылшаруашылық өнімдеріне алыс-жақын шетелдерден қызығушылар көп. Сол үшін вагон тапшылығын болдырмау мәселесіне назар аудару қажет, – дейді бұл ретте Аягөз станциясының аға тауар кассирі Азамат Ноғайбаев.

Бүгінде бөлімше бойынша ауылшаруашылығы дақылдарын сақтаушы, тасымалдаушы мекемелердің тізімдері әзірленген. Келіссөздер аясында жаңадан клиенттер тартылмақ. Логистика саласының мамандары оған сенімді. Себебі, Семей қаласынан қосымша тағы бір өсімдік майын өңдейтін зауыт салынып жатыр. Мемлекеттік бағдарлама аясында келергі жылы ашылатын кәсіпорынның жалпы қуаты жылына 1,1 млн тоннаға жеткізілмек. Оған қоса, қазіргі күні қала іргесінен астық пен майлы дақылдар сақтайтын логистикалық орталық та пайдалануға берілген. Демек, жүк тасымалының бұл түрі алдағы уақытта арта түспесе, кемімесі анық.

Әлеумет
24.06.2022
Қызылордада теміржолшылардың 75 баласы лагерге аттанды
Әлеумет
24.06.2022
Ақтөбеде теміржолшылардың балалары қауіпсіздік туралы сурет салудан бақ сынады
Аймақтар
24.06.2022
Сай-Өтесте полицейлер мен теміржолшылар қылмысқа бірлесе қарсы тұруға уағдаласты
Жаңалықтар
24.06.2022
Семейде рационализаторлық қызметке арналған тренинг өтті
Аймақтар
24.06.2022
Ақтөбелік электрик жасаған трасформаторларды қозғау құралы кеңінен қолданыста
Инфрақұрылым
24.06.2022
Белкөлде бағыттамалық бұрмалар қалпына келтіріліп жатыр
Аймақтар
24.06.2022
Атырауда мұнай экспортының бәсеңдеуі тасымал қарқынына әсер етті
Жаңалықтар
24.06.2022
«ҚТЖ 100 жаңа есім» жобасының қатысушылары астанада бас қосты
Жаңалықтар
24.06.2022
Литва делегациясы еліміздегі құрлық портының жұмысымен танысты
Жолаушылар тасымалы
24.06.2022
Дисконттық карталардың жолаушылар үшін тиімділігі зор
Мұрағат
24.06.2022
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №47 24 маусым 2022 жыл
Жаңалықтар
22.06.2022
Ақтауда пойыыздағы жолаушының жоғалған заты табылды
Спорт
22.06.2022
Nur-Sultan Half Marathon: астанада 24 теміржолшы марафонға қатысты
Жаңалықтар
21.06.2022
Ақтөбедегі өрт сөндірушілер қатерлі мезгілде қырағылықты күшейтті
Жаңалықтар
21.06.2022
Нұрлы жол вокзалында есірткіге қарсы акция ұйымдастырылды
Жаңалықтар
21.06.2022
Атырау машинистері отын үндемдеу тәсілдерін үйренуге кірісті
Инфрақұрылым
21.06.2022
Төретам менДиірментөбе станциялары арасындағы телімдерде реле ауыстырылып жатыр
Аймақтар
21.06.2022
Семейде теміржол тұйықтарын салу өзекті мәселе
Мұрағат
21.06.2022
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №46 21 маусым 2022 жыл
Жүк тасымалы
20.06.2022
Қазақстан мен Ресей арасында жүк пойыздары штаттық режимде жүріп жатыр