Дарбаза – Мақтаарал темір жолы арқылы жүк ағыны 10-14 млн тоннаға артпақ

Инфрақұрылым
28.11.2023, 09:37
Суреттерді түсірген Александр ЖАБЧУК
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Өткен сенбі Түркістан облысының жұртшылығы үшін ерекше күн болды. 25 қараша Дарбаза – Мақтаарал теміржол желісінің құрылысы басталған күн болып тарихқа енді. «ҚТЖ» ҰК» АҚ Басқарма төрағасы Нұрлан Сауранбаевтың қатысуымен өткен жиында ҚР Премьер-министрі Әлихан Смайылов телекөпір арқылы құрылыс жұмысын бастауға пәрмен берді.

Инфрақұрылымдық жоба Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша жүзеге асырылуда және «Қуатты өңірлер – ел дамуының драйвері» ұлттық жобасына енгізілген.  

Үкімет басшысы Әлихан Смайылов телекөпірге қатысушыларды айтулы оқиғамен құттықтап, Президенттің тапсырмасы бойынша Қазақстан үшін өте маңызды тағы бір инфрақұрылымдық жобаны бастағалы тұрған теміржолшылар еңбегіне жеміс тіледі.  

– Дарбаза – Мақтаарал теміржол жобасын іске асыру учаскенің өткізу қабілетін кеңейтіп, елдің экспорттық және транзиттік әлеуетін арттырады. Бұған қоса Түркістан облысының дамуына оң ықпалын тигізеді, – деген Премьер-министр құрылысты бастауға пәрмен берді.  

Компания басшысы Нұрлан Сауранбаев теміржол рельсінің алғашқы болттарын теміржолшы ардагерлермен бірге бұрап, құрылыс ресми түрде іске қосылды. Салтанатты рәсімге арнайы келген танымал теміржолшылар Қалтай Сәмбетов, Борис Есенаманов, Нұртай Нұрғалиев сынды ардагерлер ел игілігі үшін аса маңызды жобаның бастау алуына орай қуаныштарын бөлісіп, ақжарма тілектерін жеткізді.

Компания алға тартқан деректерге сүйенсек, 2023 жылдың басынан бері Өзбекстанмен жүк тасымалдау көлемі 25,8 млн тоннаны құраған. Салтанатты іс-шара барысында «ҚТЖ» ҰК» АҚ Басқарма төрағасының орынбасары Қанат Әлмағамбетовті сөзге тартқанымызда, ол бұл жобаны іске асыру жүк ағынын қазіргі қолданыстағы Сарыағаш – Ташкент учаскесінен жаңа желіге қайта бағыттауға, Сарыағаш станциясының жүктемесін азайтуға және Өзбекстан бағытында экспорттық тасымалдауды арттыруға мүмкіндік беретінін атап өтті. Сондай-ақ Дарбаза – Мақтаарал жаңа желісінің құрылысы халық тығыз орналасқан және агроөнеркәсіптік аймақты магистральдық теміржол желісімен байланыстыру арқылы Түркістан облысының дамуына септігін тигізбек. Жоба екі кезеңге бөлінген. Бірінші іске қосу кешені Сырдария станциясына шығу мүмкіндігін беретін Өзбекстанның мемлекеттік шекарасы – Ердәуіт – Мақтаарал желісін салуды көздейді. Екінші кезеңде Сырдария станциясына шығу мүмкіндігін беретін Өзбекстанның мемлекеттік шекарасы – Жетісай филиалын пайдалануға беру қарастырылған.

– Ең бастысы, бұл жолдар жүктердің Қазақстаннан осы аудандарға тікелей шығуына және бұл аудандардан Қазақстанға тікелей шығуға мүмкіндік береді. Өйткені қазір олар екі шекарадан, яғни Өзбекстаннан Қазақстанға және керісінше өтуге мәжбүр. Сол себепті вагон айналымы аз. Бұл ол өз кезегінде, осы аудандардағы кәсіпорындардың дамуына кері әсерін тигізіп отыр. Өңір әкімшілігі, жаңа темір жолдар осы аудандардың дамуына үлкен серпіліс беретінін, өйткені бұл өңірде мақта егісі ғана емес, өнеркәсіптің дамуының да әлеуеті жоғары екенін айтып отыр. Тағы бір атап өтерлігі, қазақ-өзбек арасында екінші жаңа жолдың салынуы Қазақстанның транзиттік әлеуетін ұлғайтуға да сеп болмақ. Себебі Тәжікстан, Ауғанстан, Өзбекстанның батысына бағытталған жүктер осы жолдар арқылы өзбек темір жолдарымен түйіскеннен кейін шапшаң жеткізілетін болады. Екінші мәселе, жаңа жол Сарыағаш – Ташкент шекаралық өткелінде пойыздардың тұрып қалуына қатысты көпшілік тарапынан айтылып жататын сынға да нүкте қояды деген ойдамыз. Өйткені соңғы екі-үш жылда екі ел арасында жүк ағыны күрт өсті. Қазіргі учаскенің жүктемесі біраз азаяды. Оның үстіне өзбек әріптестеріміз Қазақстанға, Ресейге бағытталған жолаушылар пойыздарының санын арттыруды жоспарлап отыр. Әрине келешекте осы жол арқылы жүгімізді Пәкістанға, одан ары Үндістанға жеткізу ойымызда бар, – дейді Қанат Есмұханұлы.  

Айтуынша, жаңа жол арқылы жүк ағыны қосымша 10-14 млн тоннаға артады деп болжануда. Ал болашақта 20-25 млн тоннаға дейін өсуі мүмкін. Себебі бұл учаске Ташкент торабын айналып өтіп, жүктерді екі бағытта да тезірек тасымалдайтын болады.

Дарбаза – Мақтаарал темір жол құрылысының ұзындығы 152 шақырымды құрап, құрылыс жұмыстарына 3400 шамасында жұмысшы тартылады. Жол бойында 9 станция, разъезд бой түзеп, 9 көпір және 13 жол құбыры салынады. Ал, құрылыс біткен соң 1000 жұмыс орны ашылады деп күтілуде. Сондай-ақ құрылысқа 19,7 мың тонна рельс, 280 мың жиынтық темірбетонды шпал және рельс бекітпелері сатып алынып, олардағы қазақстандық мазмұн үлесі 85% құрамақ.  

 

Жүк тасымалы
04.07.2025
Жаңа маусымға – жаңа вагондармен
Аймақтар
04.07.2025
Депутаттар контейнерлік аэрохаб жұмысымен танысты
Аймақтар
04.07.2025
Абай әлеміне саяхат
Цифрландыру
04.07.2025
Цифрлық технология: Зияткерлік білім сайысы
Аймақтар
04.07.2025
Құлсары дистанциясында жол жөндеу қарқын алды
Аймақтар
04.07.2025
Болашақ станциясы арқылы Түрікменстанмен жүк алмасу тұрақты жалғасуда
Жаңалықтар
04.07.2025
Қазақ-моңғол қатынасы сөз болды
Жаңалықтар / Мұрағат
04.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №51 04 шілде 2025 жыл
Жаңалықтар
03.07.2025
Мемлекет басшысы Көлік министрі Нұрлан Сауранбаевты қабылдады
Қауіпсіздік
03.07.2025
Өрт сөндірудің заманауи әдістері талқыланды
Жаңалықтар
03.07.2025
ҚТЖ Басқарма төрағасы тағайындалды
ҚТЖ келбеті
03.07.2025
Астанада тоғысқан тағдырлар
Жолаушылар тасымалы
03.07.2025
Маусым айында ҚТЖ пойыздарымен 1,2 миллионнан астам жолаушы тасымалданды
Аймақтар
02.07.2025
«Таза Қазақстан»: Семей теміржолшылары санитарлық тазалықты күшейтуде
Жүк тасымалы
02.07.2025
Бірінші жартыжылдықта ҚТЖ желісінде экспорттық тасымалдың өсуі тіркелді
Әлемде
02.07.2025
Трансауған теміржол магистралі іске аса ма?
Жаңалықтар
02.07.2025
Түркістан станциясында жас жігіт суицид жасамақ болды
Жүк тасымалы / Апта саны
01.07.2025
ҚТЖ желісі бойынша астық тасымалы 53%-ға өсті
ҚТЖ келбеті
01.07.2025
100 маман іріктелді
Инфрақұрылым
01.07.2025
Шымкент жолшылары асарлатып ауқымды жұмыс атқарды