Былтыр ҚТЖ бойынша қозғалыс қауіпсіздігінің бұзылу көрсеткіші 6% кеміген

Жаңалықтар
28.02.2020, 11:36
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

«ҚТЖ» ҰҚ өткен жылы пойыздардың қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету бағытында жаман нәтижеге қол жеткізген жоқ. Компанияның апатсыз жұмыс үдерісін қамтамасыз ете алды. Мысалы, былтыр компания бойынша қозғалыс қауіпсіздігінің бұзылу көрсеткіші алдыңғы жылға қарағанда алты пайызға, ал жылжымалы құрамдардың жолдан шығып кетуі 27 оқиғаға кеміген.

Жылжымалы құрамның жолдан шығып кетуінің негізгі себебі, бірінші кезекте, қозғалыс қауіпсіздігін сақтауға жауапты персоналдардың қателіктері, яғни лауазымдық қызметтерін атүсті орындауы, қала берді оларға басшылық тарапынан бақылаудың босаңсуы деген тұжырым жасалып отыр.

«Жығылғанға жұдырық» демекші, қозғалыс қауіпсіздігінің жағымсыз келбетін қалыптастыруға сервис және жөндеу жүргізетін кәсіпорындардың сапасыз қызмет көрсетуі де қосылып отыр екен. Айталық, жөндеу кәсіпорындарының сапасыз қосалқы бөлшектерді жеткізіп, пайдалануы салдарынан локомотивтер мен вагондардың 379 рет бұзылу оқиғасына жол берілген. Қозғалыс қауіпсіздігі мамандарын алаңдатып отырған тағы бір мәселе, тыйым салған сигналдарды өтіп кету оқиғалары. «Бұл оқиғалардың орын алуына бірінші кезекте адами факторлардың ықпалы, яғни локомотив бригадалары мен қозғалыс шаруашылығы қызметкерлерінің бір-бірімен келісілмеген әрекеттері сипатындағы жауапсыздық, лауазымдық қызметтер мен сөйлесу регламенттерінің орындалмауы басты себеп болып отыр», – дейді компанияның қозғалыс қауіпсіздігі жөніндегі басқарушы директоры Марат Шакенов.

Мамандар жылжымалы құрамның ағытылып кету оқиғаларына да алаңдайды. Әдетте, мұндай жағдайларға жылжымалы құрамды мүлдем бекітпегенде немесе тежегіш табандықтарымен жөндеп бекітпегенде жол беріліп жатады.

Сондай-ақ, пойыздарды дайын емес жолдарға қабылдау да өрескел қателіктер қатарынан екенін ескерген жөн. Мұндай оқиғалардың соңы кейде зардабы ауыр жағдайларға әкеп соғатынын ескерсек, олардың орын алуы расында алаңдатады.

Қауіпсіздік қызметінің басшысы кірме жолдарда қозғалыс қауіпсіздігін сақтау мәселесіне көңілі толмайтынын да жасырмайды.

Былтыр кірме жолдарда жылжымалы құрамның жолдан шығып кету оқиғалары салдарынан 350 вагон мен 31 локомотивке зақым келген. Ал бұл қып-қызыл қаржы шығыны мен жөндеу жұмыстарына кететін уақыттың зая болуы емес пе?! Кірме жол тармақтарының иелері зақымданған вагон-локомотивтерді жөндеуге ақша жұмсағанша, рельсті жолдарға қаржы салып, жөндеп, уақытылы күтімін жасап отырса, үлкен шығынның алдын алар еді деген сөздің жаны бар. Компания бойынша қозғалыс қауіпсіздігі жағдайына кері әсер етіп отырған оқиғалар қатарында бүйір рамаларының сынуы да бар.

Бұл, әрине, көп жағдайда зауыттық ақау болып отыр. Десе де, былтыр бүйір рамаларының сынуынан жылжымалы құрамның жолдан шығып кетуіне қатысты 11 оқиға тіркелген және ол алдыңғы жылдан 4 оқиғаға өскен. Қозғалыс қауіпсіздігінің бұзылуына жер төсемі мен жолдың жоғарғы құрылымына жасалатын ағымдық күтімнің қанағаттанарлықсыз жағдайы да аз әсер етпейтіні белгілі, соның салдарынан өткен жылы жылжымалы құрамның жолдан шығуы 8 рет орын алыпты. Жолдың жоғары құрылыс материалдарының жиі ұрлануы да алаңдатарлық жайт.

«Теміржол өтпелерінің де жағдайы мәз емес. Жүргізілген жұмыстар тиімсіз. Өткен жылы 15 жол-көлік оқиғасы болды. Әрине, бұл оқиғалардың басым бөлігі автокөлік жүргізушілерінің кінәсінен болғанына қарамастан, өтпелерде қозғалыс қауіпсіздігін күшейту бойынша жұмыстарды жалғастырып, тың тәсілдер қарастыру қажет», – дейді М. Шакенов.

Сонымен қатар ол мобильді-диагностикалық кешендер анықтаған 3-ші, 4-ші дәрежелі ақаулы жолдардың кем-кетігін уақытылы түземеу немесе түзесе де сапасы сын көтермеуі, «жолдағы дүмпу» оқиғаларына әкеліп отырғанын айтады. Тәжірибе көрсеткендей, қозғалыс қауіпсіздігі ревизорлары жүргізіп тұратын тексерулер тиімді әрі нәтижелі болып отыр.

Тексеріс болған кезеңде қауіпсіздіктің бұзылуы мен техникалық құралдардың істен шығуы кеміп, пойыздардың кешігуі азая түсетіні осыған дәлел. Өткен жылы ревизорлық аппарат тарапынан 7 мыңнан астам тексеріс жүргізіліп, 88 мыңнан астам сәйкессіздік анықталған. Соның 50 мыңы техникалық құралдар мен жылжымалы құрамдардың күтіміне, 30 мыңы техпроцестердің сақталуына, 6 мыңнан астамы құжаттаманы жүргізудегі бұзушылық, мыңнан астам оқиға жұмыс орындарында нормативтітехникалық құжаттаманың болмауына қатысты болса, 500 қызметкер аттестациялаудан өте алмаған.

«Қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету бағытындағы іс-шаралар биыл да жалғасады. Соның ішінде 4 негізгі бағытқа басымдық беріп отырмыз. Олар: пойызға адам басылуын азайту, «Қозғалыс қауіпсіздігі мәдениеті» деңгейін арттыру, техникалық құралдардың істен шығуын төмендету және қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз етуге бағытталған қаржы ағынын басқару», – дейді қозғалыс қызметінің басшысы.

Пойыздардың қозғалыс қауіпсіздігін сақтау бағытында жағымды жайттар да жоқ емес. Мысалы, мемлекеттік және құзырлы органдармен бірлесе әзірленген Жол картасы аясында іске асқан шаралар нәтижесінде, адамдарды басып кету оқиғасы былтыр 25 пайызға төмендеген. 

Инфрақұрылым
18.04.2025
Достық-Мойынты учаскесінде 90 көпір орнатылды
Әлеумет
18.04.2025
Балалар арасында сурет салу байқауы басталды
Аймақтар
18.04.2025
Мамандық таңдау – маңызды іс
Аймақтар
18.04.2025
Қарт түбектің қақпасы қайта түлемек
Жүк тасымалы
18.04.2025
Қазақстан баламалы маршруттарды белсенді дамытуда
Жаңалықтар / Мұрағат
18.04.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №29 18 сәуір 2025 жыл
Жаңалықтар
17.04.2025
ҚТЖ теміржол вокзалдарын ауқымды қайта құруға кірісті
Жаңалықтар
17.04.2025
ҚТЖ-да көктемгі комиссиялық тексеру басталды
Аймақтар
17.04.2025
Жамбыл облысында бес вокзал күрделі жөндеуден өтеді
Жүк тасымалы
17.04.2025
Кері байланыс қызмет көрсету сапасын арттырады
Аймақтар
17.04.2025
«Жолшы кәсібімен мақтан» республикалық семинары өтті
Инфрақұрылым
17.04.2025
Еліміздің алты өңірінде темір жолды жөндеу жүргізілуде
Қауіпсіздік
16.04.2025
Қызылорда өрт сөндіру пойызы кәсіби дайындықтарын шыңдады
Аймақтар
16.04.2025
Жолаушы қызметінде – қырық жыл
Жаңалықтар
16.04.2025
ҚТЖ-да танымал ақындардың шығармашылық кеші өтті
Жаңалықтар
16.04.2025
ҚТЖ Бизнес трансформация орталығы озық технологияларды енгізуде
Жаңалықтар
16.04.2025
Темір жолдарда су басу қаупі жоқ
ҚТЖ келбеті
15.04.2025
ЦЖС аруы Қызылордада тұрады
Спорт
15.04.2025
Теміржолшылар қалалық спартакиадада топ жарды
Темір жол тарихы
15.04.2025
Соғыс тарихынан сыр шерткен жәдігерлер