Пойыз вагондарын автоматпен жуатын жалғыз кешен Алматыда орналасқан (Фото)

Суреттерді түсірген Сара Сахынбек
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Темір жолда жолаушылар вагондарын әр рейске дайындар алдында қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін техникалық қызмет көрсетіледі. Жылжымалы құрамға ТО-1, ТО-2, ТО-3 сервистік қызметтерін көрсететін Алматыдағы «Вагонсервис» АҚ – Оңтүстік филиалының жұмысымен танысып қайттық.  

«Вагонсервис» АҚ-ның Қазақстандағы басқа филиалдарынан ерекшелігі – мұнда вагон жуу кешені бар.  2011 жылы пайдалануға берілген кешен жұмысы вагон ішіне кірген сәтте арнайы оператордың бақылауымен автоматты түрде іске қосылады. Аталған филиал директорының міндетін атқарушы Нұрғазы Мұсагитов бізді кешеннің жұмыс процесімен таныстырды.  

 – Жылжымалы құрам бізге келісімен вагон қараушылар оны қарап, доңғалақ жұптарын, тележкасы мен тежегіш құралдарына, жалпы техникалық жағдайына тексеріс жүргізеді. Сосын барып вагондар жуу кешенінен кіргізіледі. Маневрлік тепловозбен кешенге вагондар ақырындап кіргізіле бастағанда тазалау жұмысын бастап кетеді. Алдымен вагон сыртына жуғыш ерітінді шашылады да артынан су төгіледі. Сосын арнайы щеткалар жұмысын бастайды. Кірден тазартылған соң  вагондар шайылады және кептіріледі. Соның бәрі кешеннің ішінде атқарылады. Осылайша әр вагонды жууға 1 минут уақыт кетсе, 18 вагондық бір жылжымалы құрамды жуып шығуға 18 минут жұмсалады, – дейді ол.  

Айына орташа 2500-3000 вагон жуылады. Биыл олар эксперимент ретінде Тальго вагондарын жуу бойынша ұсыныстар берді. Бір айта кетерлігі, кешенде вагондарды жуған су арнайы су тазарту құрылғылары арқылы тазартылып, қайтадан жууға пайдаланылады, яғни кешенде вагон жууға су шығыны жоқ, – деді  кәсіпорын басшысы.

Бізге белгілі болғаны, вагондарды жуу кешені бүкіл Қазақстанда тек осында, Алматы филиалында ғана бар екен, өзге филиалдарда жұмыстарын мекеме қызметкерлері өздері қолмен атқарады.    

Одан әрі вагондарға түрлі қызметтер көрсету жұмыстары туралы филиал директорының операциялық мәселелер жөніндегі орынбасары Нұрболат Батырбеков айтып берді.  

 – Филиал ТО-1, ТО-2, ТО-3 қызметтерін көрсетеді, одан бөлек су, көмір жеткізу қызметі бар. Күн сайын тақ күндері 3-4, жұп күндері 5-6 құрам келеді. ТО1 бойынша рейстерге кетер алдында вагондарға күн сайынғы тексеру жүргізіледі. Атап айтқанда, жүріс және тежегіш бөлігінің, автотізбек құрылғыларының, электр жабдықтарының жарамдылығын қамтамасыз ету, жылу, сумен қамту жүйелерінің жұмысын бақылаймыз. Жазғы уақытта ауа желдеткіш жүйелері жөнделеді. ТО2 бойынша вагондар қыс пен жазғы уақытта жұмыс істеуге дайындалады. Қысқа дайындау уақыты 1 қарашаға дейін аяқталса, жазға дайындау 25 мамырда бітеді. Қазіргі таңда бізде қысқы маусымға вагондарды дайындау жұмыстары аяқталды. Біз биыл 244 вагонды ТО2 бойынша дайындадық. Ең ауқымды жұмыстар осы қызмет түрі бойынша жүргізіледі. Ауа желдеткіш жүйесін жаңарту, терезелер мен есіктерін суық өтпейтіндей арнайы ленталармен, силиконмен бекіту, вагондардың ішкі эстетикалық келбетін реттеу, шанақтарын, жүру бөлігін, санитарлық тораптарын, жылу беру жүйелерін тазалау, сүрту және тағы да басқа орасан зор жұмыстар атқарылады. Ал ТО3 бойынша вагондар 6 айда бір рет, жаңа вагондар 1 жылда бір рет қаралып, тексеріліп, жөнделеді, бұл қызмет арқылы 66 вагон жөндеуден өтті, – дейді Н. Батырбеков.  

Алматы филиалының бас ғимараты жанында 8 өндірістік цех жұмыс істейді. Атап айтқанда, ішкі жабдықтау, электрмен жабдықтау, ауа желдеткіш жүйесі, автобақылау қосыны, стабилизаторлық, механиктер цехтары бар. 

 – Вагоннан шешілген тежегіш құралдары осы жерге келіп түседі. Оларды тазартамыз, толық бөлшектеп ажыратамыз, қайта жинаймыз, бәрін реттеп болғаннан кейін тексеріп, пайдалануға береміз. Тәжірибелі 13 адам – жөндеу жөніндегі слесарлар жұмыс істейді. Күніне 8 жинақ, 16-17 тежегіш құралдарын жөндейміз, – дейді вагон тежегіштерін жөндеу цехының шебері Тағай Қалқожаев.  

Филиалдың бас инженері Медет Пірімбетовтің айтуынша, биыл мекеме жұмысшыларының еңбек жағдайын жақсарту мақсатында жаңадан автокөлік құралдары, технологиялық жабдықтар мен стенділер алынған. Филиалда шамамен 700-дей адам еңбек етеді, әр ауысымда 270 адам жұмысқа шығады. Филиалдың Өскемен, Семей, Достық, Шу, Ақтоғай станцияларында желілік телімдері бар.

Жүк тасымалы / Инфографика
21.11.2025
10 айда темір жол көлігімен 220 млн тоннадан астам жүк тасымалданды
Әлеумет
21.11.2025
Теміржолшылар түзету-білім беру мектебінің ашылуына қатысты
Жүк тасымалы
21.11.2025
Порттардың транзиттік әлеуеті таныстырылды
Инфрақұрылым
21.11.2025
Бұл – болашақ «Бақты» станциясы
Жолаушылар тасымалы
21.11.2025
«Алматы – Қостанай» бағытында жаңа «Тальго» пойызы жүреді
Жаңалықтар
21.11.2025
«Қонақжай қазақ бауырларға чоң рахмет»
Аймақтар
21.11.2025
Тыңнан түрен салған топ
Жаңалықтар / Мұрағат
21.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №97 21 қараша 2025 жыл
Әлеумет
20.11.2025
Бейнеу ауданында жаңа спорт кешені салынады: Әкімдік пен кәсіподақ өзара меморандумға қол қойды
Инфрақұрылым
20.11.2025
Макинск станциясы вокзалын жаңғырту аяқталды
Әлеумет
20.11.2025
Теміржолшыларға тұрмыстық құқық бұзушылықтың салдары мен алдын алу жолдары түсіндірілді
Станция тынысы
20.11.2025
Сексеуіл станциясы жүк тиеу жоспарын екі есе арттырды
Аймақтар
20.11.2025
Теміржолшылар депоны жасыл желекке бөледі
Аймақтар
20.11.2025
Теміржолшыларға алғашқы медициналық көмек пен азаматтық қорғаныс дағдылары үйретілді
Жаңалықтар
20.11.2025
ҚТЖ басшылығы Алматының айналасындағы айналма теміржол желісінің құрылысын тексерді
Жаңалықтар
19.11.2025
ҚТЖ Қытайда бірқатар құжаттарға қол қойылды
Жаңалықтар
19.11.2025
Экспорттаушылар Маңғыстау өңіріндегі порттар мен терминалдар инфрақұрылымымен танысты
Жаңалықтар
19.11.2025
«Бахты – Аягөз» теміржол жобасының іске асырылу барысы тексерілді
Жаңалықтар
19.11.2025
ҚХР-ға сапары аясында ҚТЖ халықаралық ынтымақтастықты нығайтуда
Жаңалықтар
19.11.2025
Dostyk Trans Terminal БҰҰ ЭСКАТО-ның құрғақ порттар жөніндегі үкіметаралық келісімінің тізіміне енгізілді