Пойыз вагондарын автоматпен жуатын жалғыз кешен Алматыда орналасқан (Фото)

Суреттерді түсірген Сара Сахынбек
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Темір жолда жолаушылар вагондарын әр рейске дайындар алдында қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін техникалық қызмет көрсетіледі. Жылжымалы құрамға ТО-1, ТО-2, ТО-3 сервистік қызметтерін көрсететін Алматыдағы «Вагонсервис» АҚ – Оңтүстік филиалының жұмысымен танысып қайттық.  

«Вагонсервис» АҚ-ның Қазақстандағы басқа филиалдарынан ерекшелігі – мұнда вагон жуу кешені бар.  2011 жылы пайдалануға берілген кешен жұмысы вагон ішіне кірген сәтте арнайы оператордың бақылауымен автоматты түрде іске қосылады. Аталған филиал директорының міндетін атқарушы Нұрғазы Мұсагитов бізді кешеннің жұмыс процесімен таныстырды.  

 – Жылжымалы құрам бізге келісімен вагон қараушылар оны қарап, доңғалақ жұптарын, тележкасы мен тежегіш құралдарына, жалпы техникалық жағдайына тексеріс жүргізеді. Сосын барып вагондар жуу кешенінен кіргізіледі. Маневрлік тепловозбен кешенге вагондар ақырындап кіргізіле бастағанда тазалау жұмысын бастап кетеді. Алдымен вагон сыртына жуғыш ерітінді шашылады да артынан су төгіледі. Сосын арнайы щеткалар жұмысын бастайды. Кірден тазартылған соң  вагондар шайылады және кептіріледі. Соның бәрі кешеннің ішінде атқарылады. Осылайша әр вагонды жууға 1 минут уақыт кетсе, 18 вагондық бір жылжымалы құрамды жуып шығуға 18 минут жұмсалады, – дейді ол.  

Айына орташа 2500-3000 вагон жуылады. Биыл олар эксперимент ретінде Тальго вагондарын жуу бойынша ұсыныстар берді. Бір айта кетерлігі, кешенде вагондарды жуған су арнайы су тазарту құрылғылары арқылы тазартылып, қайтадан жууға пайдаланылады, яғни кешенде вагон жууға су шығыны жоқ, – деді  кәсіпорын басшысы.

Бізге белгілі болғаны, вагондарды жуу кешені бүкіл Қазақстанда тек осында, Алматы филиалында ғана бар екен, өзге филиалдарда жұмыстарын мекеме қызметкерлері өздері қолмен атқарады.    

Одан әрі вагондарға түрлі қызметтер көрсету жұмыстары туралы филиал директорының операциялық мәселелер жөніндегі орынбасары Нұрболат Батырбеков айтып берді.  

 – Филиал ТО-1, ТО-2, ТО-3 қызметтерін көрсетеді, одан бөлек су, көмір жеткізу қызметі бар. Күн сайын тақ күндері 3-4, жұп күндері 5-6 құрам келеді. ТО1 бойынша рейстерге кетер алдында вагондарға күн сайынғы тексеру жүргізіледі. Атап айтқанда, жүріс және тежегіш бөлігінің, автотізбек құрылғыларының, электр жабдықтарының жарамдылығын қамтамасыз ету, жылу, сумен қамту жүйелерінің жұмысын бақылаймыз. Жазғы уақытта ауа желдеткіш жүйелері жөнделеді. ТО2 бойынша вагондар қыс пен жазғы уақытта жұмыс істеуге дайындалады. Қысқа дайындау уақыты 1 қарашаға дейін аяқталса, жазға дайындау 25 мамырда бітеді. Қазіргі таңда бізде қысқы маусымға вагондарды дайындау жұмыстары аяқталды. Біз биыл 244 вагонды ТО2 бойынша дайындадық. Ең ауқымды жұмыстар осы қызмет түрі бойынша жүргізіледі. Ауа желдеткіш жүйесін жаңарту, терезелер мен есіктерін суық өтпейтіндей арнайы ленталармен, силиконмен бекіту, вагондардың ішкі эстетикалық келбетін реттеу, шанақтарын, жүру бөлігін, санитарлық тораптарын, жылу беру жүйелерін тазалау, сүрту және тағы да басқа орасан зор жұмыстар атқарылады. Ал ТО3 бойынша вагондар 6 айда бір рет, жаңа вагондар 1 жылда бір рет қаралып, тексеріліп, жөнделеді, бұл қызмет арқылы 66 вагон жөндеуден өтті, – дейді Н. Батырбеков.  

Алматы филиалының бас ғимараты жанында 8 өндірістік цех жұмыс істейді. Атап айтқанда, ішкі жабдықтау, электрмен жабдықтау, ауа желдеткіш жүйесі, автобақылау қосыны, стабилизаторлық, механиктер цехтары бар. 

 – Вагоннан шешілген тежегіш құралдары осы жерге келіп түседі. Оларды тазартамыз, толық бөлшектеп ажыратамыз, қайта жинаймыз, бәрін реттеп болғаннан кейін тексеріп, пайдалануға береміз. Тәжірибелі 13 адам – жөндеу жөніндегі слесарлар жұмыс істейді. Күніне 8 жинақ, 16-17 тежегіш құралдарын жөндейміз, – дейді вагон тежегіштерін жөндеу цехының шебері Тағай Қалқожаев.  

Филиалдың бас инженері Медет Пірімбетовтің айтуынша, биыл мекеме жұмысшыларының еңбек жағдайын жақсарту мақсатында жаңадан автокөлік құралдары, технологиялық жабдықтар мен стенділер алынған. Филиалда шамамен 700-дей адам еңбек етеді, әр ауысымда 270 адам жұмысқа шығады. Филиалдың Өскемен, Семей, Достық, Шу, Ақтоғай станцияларында желілік телімдері бар.

Жолаушылар тасымалы
09.05.2025
Астанадан Жеңіс күніне арналған тақырыптық пойыздар жолға шықты
Аймақтар
08.05.2025
Жамбыл жол бөлімшесі ҰОС ардагерін құттықтады
Жаңалықтар
08.05.2025
ҚТЖ Ұлы Отан соғысы ардагерлерін құттықтады
Темір жол тарихы
08.05.2025
Соғыс салған жара. Тұщыбектегі тағзым ескерткішінің тарихы
Темір жол тарихы
08.05.2025
Жамбыл теміржолшыларының ерлік жолы
Темір жол тарихы
08.05.2025
Соғыс жылдарындағы шойын жол шежіресі
Темір жол тарихы
08.05.2025
Сұрапыл жылдар шындығы
Жолаушылар тасымалы
08.05.2025
ҚТЖ жазғы кезеңде қосымша бағыттарды іске қосады
Мұрағат / Жаңалықтар
08.05.2025
«Қазақстан теміржолшысы» газетінің 2025 жылғы 8 мамырдағы арнайы саны
Жаңалықтар
06.05.2025
«Нұрлы жол» вокзал кешенінде Жеңістің 80 жылдығына орай ағаш отырғызылды
Жолаушылар тасымалы
06.05.2025
«Keruen Express» туристік пойызы сапарға аттанды
Жаңалықтар
06.05.2025
«Батырлар ұраны» шырқалған кеш
Аймақтар
06.05.2025
Семейде өрт сөндіру пойызы қоймадағы өртті өшірді
Спорт
06.05.2025
Семейлік теміржолшы жүзден жүйрік шықты
Темір жол тарихы
06.05.2025
Жеңіс рухын сөндірмеген Қызылорда алауы
Аймақтар
06.05.2025
Арыстағы «Батырлар аллеясы»
Спорт
06.05.2025
Машинистер сайысы
Темір жол тарихы
06.05.2025
Майданға тартылған мұнай жолы
Қауіпсіздік
06.05.2025
Теміржолдағы тәртіп – адам өмірінің кепілі
Темір жол тарихы
06.05.2025
Ешкім де, ештеңе де ұмытылмайды