Машинист – қозғалыс қауіпсіздігіндегі ең жауапты тұлға

«ҚТЖ -Жүк тасымалы» АҚ басшылығы Астана локомотив құрастыру зауытында жаңадан құрастырылатын локомотивтерді жетілдіруде қарапайым машинистер мен олардың көмекшілерінің пікірлеріне құлақ асуды қажет санайды. Себебі, теміржол көлігіндегі ең басты тұлға машинистер – қозғалыс қауіпсіздігіне де ең жауапты тұлға екені даусыз.

Астана локомотив пайдалану депосы басшысының пайдалану жөніндегі орынбасары Жанат Қасымхановпен сұхбатымыз бұл тұжырымды бекіте түсті.

– Астана локомотив пайдалану депосының машинистері мен олардың көмекшілері жаңадан құрастырылатын тепловоздарда жұмыс орны қандай болу керектігі жөнінде бірқатар ұсыныстарын білдірді. Атап айтқанда, локомотив шаруашылығы қызметкерлері үшін ең алдымен тепловоздың ішіндегі жұмыс орнында жайлылық пен ыңғайлылықтың болуы шарт. Бұрынғы тепловоздарда басқару тетіктері алшақ орналасқан болса, енді жаңа локомотивтерде мейлінше оларды жақын орналастырып, басқаруға ыңғайлы етіп жасауы мүмкін. Яғни, бұл – машинистердің ұсынысы. Ал машинистер ұсынысы міндетті түрде ескерілуі тиіс.

– Локомотив пайдалануда электровоздар мен тепловоздардың үлес салмағы қандай?

– Екеуі бірдей қолданыста. Біздің Астана депосында, мысалы, жылжымалы құрамды тасымалдауда, әсіресе, жолаушылар пойыздарын электровоздар сүйрейді. Ал, қара жұмысты негізінен тепловоз машинистері тындырады. Электровоздарға қарағанда тепловозды басқару әлдеқайда қиын. Алып двигательді іске қосу, оның қалыпты жұмыс жасауын қадағалау, тағы басқа факторлар машинист пен көмекшісінің үнемі бабында болуын қажет етеді.

Мен – тепловоздар бойынша жауапты орынбасармын. Бүгінде локомотив паркінің 40 пайызын тепловоздар құрайды. Көп жағдайда жақын маңдағы станцияларға пойыз құрамдарын тасымалдаймыз. Сонымен бірге, станцияаралық маневр жұмыстарды атқарамыз. Қазіргі таңда кеңес дәуірінде құрастырылған тепловоздармен бірге жаңа, заманауи, компьютерлендірілген заманауи локомотивтер көптеп қызмет көрсетеді. Отандық өндірістен шыққан Эволюшн сериялы тепловоздар бүкіл теміржол бойында жүйткіп жүр. Және олар үнемі жетілдірілу үстінде. Алып техниканың пайдалану мерзімі 20-25 жыл шамасында. Алайда, белгілі бір аралықты жүріп өткен тепловоздар күрделі жөндеуден өтіп, пайдалану мерзімі ұзартыла береді. Бүгінде кей жол аралықтарында (Қырқыншы – Сарыоба) күрделі жөндеу жұмыстары жүргізіліп жатыр. Құрылыс айналасындағы маневр жұмыстары мен техникаларды сүйреу жұмыстарына біздің локомотивтер қолданылып келеді. Ескі жолдар жаңасымен ауыстырылып жатыр. Рельстер төселеді. Жөндеу жұмыстарымен ПМС кәсіпорны айналысады. Ал, техниканы жеткізу-тасымалдау шаралары біздің мойнымызда. Биыл тепловоздар паркі жаңа локомотивпен толықты. Бұрынғылардан айырмашылығы мен басым жағы көп. Басқару тетіктері оңай, сонымен қатар экологиялық тұрғыда әлдеқайда таза.

– Қозғалыс қауіпсіздігіндегі ең жауапты тұлғаларға қойылатын талап қандай және жас ерекшелігі және басқадай талап бар ма?

– Астана локомотив пайдалану депосының паркінде бүгінде 40 тепловоз қатынайды деп айттық жоғарыда. Оларды барлығы 180 машинист пен олардың көмекшілері басқарады. Тепловоз машинистері мен көмекшілерінің орташа жасы 30-32 аралығында. Жиырмадағы жас жігіттер де бар, елуді еңсерген аға буын өкілдері де жетерлік. Осы жылы 8 машинист алғашқы қысын өткізбек. Олар бұрыннан жұмыс істеп келе жатыр. Осы жолы көмекшіліктен машинистікке ауысып, бақтарын сынамақ. Сонымен бірге, қатарымызға жаңадан қосылған көмекшілер де алғашқы рет қыс мезгілінде жолға шығады. Барлығы 12 адам алғашқы қыстан сынақ тапсырмақ. 180 машинист пен көмекшілеріне 5 машинист-нұсқаушы жауапты. Әрине, машинистерге талап та жауапкершілік те жоғары. Ең алдымен, оларды жұптау да үлкен жұмыс. Машинистер мен көмекшілерінің мінез үйлесімділігі қатаң тексеріледі. Психологиялық сауалнама жауаптары компьютер арқылы өңделеді. Ситауациялық жағдайларға дайындығы, салқынқандылығы мен шұғыл шешім қабылдайтын ұшқырлығы – бәрі есепке алынады. Жұмыста алаңсыз болуы үшін отбасыларының екінші мүшелерімен жиналыстар өткізіліп отырылады. Үйлерінде дау-дамай болса, оның жұмысқа да әсері болатынын түсіндіреміз. Сондықтан, отбасы мүшелері машинистің, көмекшісінің жұмысқа тынығып келгенін қамтамасыз ету керек. Арнайы роликтер көрсетеміз. Локомотив шаруашылығының ауыр да жауапты жұмыс екенін ұғындыруға тырысамыз. Қорыта айтқанда, кез келген жан машинист бола алмайды.

Асқар Ақтілеу, Астана

Жаңалықтар
16.10.2025
ҚТЖ-да жапондық Riken KOGYO компаниясы өкілдерімен кездесу өтті
Аймақтар
16.10.2025
Жамбылда экологиялық акция жалғасуда
Трансформация
16.10.2025
Тепловоздарды автоматтандыру процесі үздіксіз жүруде
Аймақтар
16.10.2025
Түбекке су жаңа тепловоздар келді
Қауіпсіздік
16.10.2025
Атырауда биыл 417 рет шұғыл тежеу қолданылған
Жаңалықтар
16.10.2025
ҚТЖ, ГТЖ және қазақстандық экспорттаушылар жаңа мүмкіндіктерді талқылады
Жаңалықтар
16.10.2025
ҚТЖ Жас кадрлар резервіне іріктеу жариялайды
Жаңалықтар
16.10.2025
Қара теңіз бен Каспий арасында жаңа контейнерлік бағыт іске қосылатын болды
Жаңалықтар
15.10.2025
«Заң және Тәртіп» фотокөрмесі: Астанада көлік полициясының қызметі таныстырылды
Жаңалықтар
15.10.2025
ҚТЖ-да «Тәлімгерлік институты» жобасы іске қосылды
Жаңалықтар
15.10.2025
Олжас Бектенов «Алматы айналма теміржолы» және «Достық – Мойынты» учаскесі бойынша тапсырмалар берді
Жүк тасымалы
15.10.2025
Орталық Азия арқылы өтетін транзит көлемі 70%-ға артты
Жаңалықтар
15.10.2025
Пойызбен жүрудің артықшылықтары: саяхаттың ең байсалды түрі
Аймақтар
15.10.2025
Адал еңбек өтеуі – абыройлы демалыс
Жаңалықтар
15.10.2025
Бакуде Қазақстан мен Әзербайжан Орта дәлізді дамыту барысын талқылады
Жаңалықтар
15.10.2025
Достық-Мойынты учаскесінде жаңа энергия объектілері пайдалануға берілді
Жолаушылар тасымалы
15.10.2025
ҚТЖ пойыздарды қысқы маусымға дайындауда
Қауіпсіздік
15.10.2025
Теміржолда тәртіп бұзғандар жазаланды
Жаңалықтар
14.10.2025
Үздік теміржолшылардың суреттері ҚТЖ ғимаратының LED-экранынан көрсетілді
Жаңалықтар
14.10.2025
Қоғамдық тыңдау өтті