Вагон қараушыдан программистке дейін

ҚТЖ келбеті
17.04.2023, 13:18
Cуреттерді түсірген Александр ЖАБЧУК
Әділет Мұсахаев

"Қазақстан теміржолшысы" газетінің тілшісі

Астана вагон пайдалану депосының қызметкерлері әрдайым өздерін жетілдіріп, дамып отырады. Сондай білікті маманның бірі Азамат Қабиев. Аталған депода қозғалыс құраманың слесары болып қызметін бастаған ол қазір программист болып жұмыс істеп жүр.

Жастайынан техникаға жақын болып өскен Азамат Павлодардың политехникалық колледжінде теміржол құрылысы мамандығы бойынша білім алады. Алғашқы жұмысын жолшы болып бастаған ол үнемі білімін арттырып, даму үстінде жүреді. Разряды өскен сайын жалақысы да артып отырған.

«Бұл депоға 3-ші дәрежелі слесарь болып кірдім, кейін разрядтарды көтеріп 2012 жылдан бастап вагон қараушылыққа ауыстым. Әрдайым өзімді жетілдіріп, алға жылжып отырдым, солайша вагон қараушылардың жетекшісіне дейін өстім. Кейін осы мекеменің программист қызметіне ауыстым, мекемедегі компьютерлерді жөндеймін. Оған қоса метрологпын, яғни дөңгелектердің өлшемін қадағалаймын», – дейді кейіпкеріміз.

Білікті маман ұзақ уақыт темір жол бойында жұмыс істегендіктен үнемі пойызға қарай көңілі тартып тұратынын айтады. Сол себепті жұмыс арасында темір жол бойына шығып, вагондарды аралап, бақылап шығады екен.

«Вагон қараушы болғанымда ақауларды талай рет анықтадым. Соңғы төрт жылда еліміздегі вагондардың көбі жаңартылды. Оның алдындағы ескі вагондарда ақаулар көп еді, әсіресе жүк вагондарынан анықталатын.  Дөңгелектердің беткі жағында тоғыз жерінен бұзылатын тұсы бар. Амортизация кезінде темірлер үгітіледі, содан көптеген ақаулар пайда болады. Доңғалақта бір ақау шықса ол бүкіл вагонға әсер етеді. Сондықтан ондай ақауды дер кезінде анықтау маңызды», – дейді А. Қабиев.  

Депода адамдарды жұмысқа қабылдар алдында толықтай медициналық тексерістен өткізеді. Құлағы естімейтін, көзі нашар көретіндерді вагон қараушылыққа алмайды екен.  

Азамат қазір мекемедегі компьютерлерге техникалық қолдау көрсетеді. Білмеген жерін сұрап, үнемі білімін арттырып отыратынын айтады.

«Осы депода жұмыс істеп жүргеніме 12 жылдан асты. Қазір жастар келіп жатыр, соларға білгенімді айтып, тәжірибеммен бөлісемін», – дейді ол.  

Бұл мекемеде көп жыл вагон қараушы болып жұмыс істеп, тәжірибесі мен білімі толысқан жұмысшыларға лауазым бойынша өсіп отыруға жағдай қарастырылған. Адал қызмет етіп, жақсы жағынан көзге түскендер басқа бөлімге ауыспай-ақ осы жерде қызмет сатысымен өрлей береді. Сондай жанның бірі Ардақ Қабылқадірұлы. Жиырма екі жыл вагон қараушы болып жұмыс істеген ол қазір техникалық сабақ жүргізу шебері.  

«Әр сейсенбі мен бейсенбіде вагон қараушыларға сабақ өткіземін. Түрлі тақырып бойынша тоқсанына және бір жылға деп кесте жасаймыз. Сол бойынша техникалық сабақ беріп, білмегендерін үйретемін. Ол жерде вагонның дөңгелек жұптары, буксы, тежегіш және тағы басқа құралдар жөнінде түсіндіреміз. Әр сабақ 90 минуттан тұрады. Бұл жерде сондай-ақ қауіпсіздік жөнінде де сабақ өткізіледі», – дейді ол.  

Кейіпкеріміз вагон қараушы болып жұмыс істеп жүргенде ақауларды анықтап, пойызды апатты жағдайдан бірнеше рет сақтап қалған кезі болыпты. Ол үшін басшылық тарапынан марапатқа ие болып, сыйақы да алыпты. Көп жыл вагон қараушы болып жұмыс істеген ол енді бар білгенімді жастарға үйретіп жатырмын дейді. Ол үшін тәжірибесі де, білімі де жеткілікті.

Бір байқағанымыз деподағы жұмысшылардың жұмысқа деген құлшынысы жоғары. Жалақыларын тұрақты алады, оған қоса жыл өткен сайын өсіп отырады екен. Жұмыс киімі, қажетті құрал-саймандармен толықтай жабдықталған. Әсіресе, вагон қараушылар бастан-аяқ қыстық жылы киіммен қамтылыпты. Депода өз болашағын темір жолмен байланыстыратын жастар қатары да көп. Бәрі шетінен алға ұмтылып, білімдерін арттырсам дейді. Разрядтары өскен сайын жалақылары да көтеріледі. Мұндай қадам жас маманның өзін дамытуға, білімін жетілдіре түсуге ынталандыра түсетіні сөзсіз. Білімі мен тәжірибесі бар маман қай жерде болмасын жоғары сұранысқа ие екенін жақсы түсінеді бәрі. Сол себепті қолдары қалт ете қалса техникалық нұсқаулықты жаттап, білімдерін ұштай түседі.  

 

Жүк тасымалы
12.06.2025
Қытай мен Қазақстан арасындағы тасымалдау көлемі өсуде
ҚТЖ келбеті
12.06.2025
Машинист екі бірдей апаттың алдын алды
Әлемде
12.06.2025
Aventra маркалы жаңа пойыз жолға шықты
Станция тынысы
12.06.2025
Белкөл станциясы: Жауапкершілік пен кәсібилік биігінде
Қауіпсіздік
12.06.2025
Қауіпсіздікке қойылар талап қатаң
Жаңалықтар
11.06.2025
Душанбеде ТМД елдері теміржол көлігі кеңесінің 82-ші отырысы өтті
Жолаушылар тасымалы
11.06.2025
Comfort+ санатындағы жаңа электропойыз «Астана – Қарағанды» бағытына жолға шықты
Жаңалықтар
11.06.2025
Қазақстанға алғашқы экологиялық тепловоздар әкелінді
Жаңалықтар
11.06.2025
Тоқаев пен Словакия Премьер-министрі Транскаспий дәлізінің әлеуетін бірге пайдалану жайын талқылады
Жүк тасымалы
11.06.2025
Орта дәліздің өзегі: Қазақстан Еуразия логистикасының орталығына айналуда
Әлемде
11.06.2025
Иран мен Ауғанстан арасында алғашқы жолаушылар пойызы жолға шығады
Жаңалықтар
10.06.2025
Алматыда халықаралық логистикалық хаб ашылды
Аймақтар
10.06.2025
Жамбыл теміржолшылары Рәміздер күнін атап өтті
ҚТЖ келбеті
10.06.2025
Теміржолшы талай жанды аман алып қалды
Трансформация
10.06.2025
Байырғы депоның бүгіні
Станция тынысы
10.06.2025
Табысқа жетелейтін фактор
ҚТЖ келбеті
10.06.2025
Өнертапқыш инженердің жеңісі
Аймақтар
10.06.2025
Вокзалдар сенімгерлік басқаруға берілмек
Аймақтар
10.06.2025
Тәжірибеге негізделген білім ордасы
Аймақтар
10.06.2025
Атырау вагон құрастыру зауыты жүзінші вагонын шығарды