Апатты жағдайда белгі беретін петарда құрылғысы жайлы не білеміз?

Қауіпсіздік
23.12.2022, 10:49
Суретті түсірген автор
Нұрлыбек Досыбай

Түркістан облысы бойынша меншікті тілші

Құрамында пиротехникалық қоспа бар петарда – темір жолда орын алған апатты жағдайда белгі беретін құрылғы ретінде қолданылады. Яғни, жарылыс салдарынан шыққан дыбыс арқылы локомотив машинисіне белгі беріледі.

Темір жолдағы нұсқаулықта петарданы пайдалану құқығы машинист пен оның көмекшісіне немесе өткел кезекшілеріне берілген. Мысалы, егер локомотив машинисі жол бойында қауіп-қатерді байқаса, радиобайланыс арқылы дереу тиісті мамандарға хабар берілген соң ақаулы рельске дейін пойыз тоқтап үлгеретін белгілі қашықтықта петарданы орнатуға кіріседі.

Арыс жол дистанциясына қарасты Шағыр теміржол өткелінің кезекшісі Ғалымжан Сапарханұлының айтуынша, петарданы орнатудың өзіндік тәртібі бар. Рельс үстіне 20 метрлік арақашықтықты сақтай отырып, екеуін машинист отыратын оң жақ бетке, біреуін машинист көмекшісі отыратын сол жақ бетке қояды.

– Алайда, жол үстіне қойылған петарданы машинистер байқамаған жағдайда пойыздың алғашқы доңғалақтары басып өткен соң оң жақ, сол жақтан алма-кезек гүрс еткен дыбыс шығады. Сол дыбыс естілгенде локомотив тізгіндеген машинистер оқыс тежеу беріп, пойызды тоқтатады. Алдағы апаттың алдын алу осылай жүзеге асырылуы тиіс. Дегенмен, бүгінде бұл құрылғы теміржол саласында пайдаланылмайды десек болады, әйтсе де, қауіпсіздікті қамтамасыз ету мақсатында қолданыстан да шығарылмаған. Мәселен, біздің Арыс пен Сарыағаш телімінің бойындағы өткелде петарданың 12 данасы сақтаулы. Өткел кезекшісі болған соңғы 7 жылда бірде-бір рет аталған құрылғыны қолданбадық. Десек те, пайдасыз деп қолданыстан шығармаған. Керісінше, Арыстағы арнайы мекемеде сала мамандарын оқытып, петарданы қалай қолдануды үйретеді, – дейді өткел кезекшісі.  

 

Жаңалықтар
22.11.2024
ҚТЖ Бескөл депосында дизель отынының ұрланғанын анықтады
Жаңалықтар
22.11.2024
Ақмола бөлімшесі инфрақұрылымды жаңартуды және инновацияларды енгізуді жалғастыруда
Жүк тасымалы
22.11.2024
Қостанай ЖТ бөлімшесі қараша айында 2 359 вагон астық тиеді
ҚТЖ келбеті
22.11.2024
Жол монтерлерінің бір күні
Қауіпсіздік
22.11.2024
Жамбыл өңірінде қыста да қараусыз мал тиылмайды
Аймақтар
22.11.2024
«Syrmaq Fest»: Маңғыстаулық теміржолшы қолөнер көрмесін ұйымдастырды
Қауіпсіздік
22.11.2024
Шымкент станциясында өндіріс жарақатының алдын алу шарасы өтті
Әлеумет
22.11.2024
Күзет қызметкерлеріне көрсетілетін қолдау көп
Жаңалықтар
22.11.2024
Кәсіподақ сарапшылары құзыретін арттырды
Цифрландыру
22.11.2024
ІТ тақырыбына арналған білім сайысы өтті
Жаңалықтар / Мұрағат
22.11.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №99 22 қараша 2024 жыл
Жолаушылар тасымалы
21.11.2024
№42 «Атырау-Алматы» жолаушылар пойызының қозғалысы уақытша тоқтатылады
Жаңалықтар
21.11.2024
Құрық портының түбін тереңдету жұмыстары мерзімінен бұрын аяқталды
Спорт
21.11.2024
Теміржолшылар арасында спартакиада өтті
Жаңалықтар
21.11.2024
ҚТЖ жол диагностикасының инновациялық технологияларын енгізуде
Жаңалықтар
21.11.2024
ҚТЖ Еуропадағы терминалдық желіні кеңейтуде
Жолаушылар тасымалы
20.11.2024
Семейде қаламаңы тасымалында тиімді бағдарлар көбейеді
Жүк тасымалы
20.11.2024
Ақмола бөлімшесі 307 мың тоннадан астам астық тиеді
Жаңалықтар
20.11.2024
Қазақстан көлік-транзит дәліздерін ТМД + форматында дамытпақ
Әлемде
20.11.2024
Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан темір жол құрылысы бойынша келіссөздің соңғы сатысы жүріп жатыр