Мұрағат – өткен өмір айнасы

Темір жол тарихы
21.05.2024, 12:12
Суретті түсірген автор
Нұрлыбек Досыбай

Түркістан облысы бойынша меншікті тілші

Тарихи кезеңдерді зерттеп-зерделеу үшін бізге мұрағат қажет екені сөзсіз. Сондықтан да тарихи деректік құжаттарды сақтайтын мұндай мекеме алтын қазына ретінде бағаланса керек.

Қазіргі кезде Шымкент бөлімшесінің мұрағатында Түркістан облысына қарасты теміржол мекемелері мен осыған қатысы бар кәсіпорындардың құжаттары сақталған. Атап айтқанда кадр бөлімі мен бухгалтерлік есеп-қисапқа қатысты құжаттар аталған мұрағатқа әр бес жыл сайын талапқа сай буып-түйіліп жеткізіледі екен. Әрбір теміржолшының қызметке кірген-шыққан мерзімі мен еңбек еткен кезеңінде алған жалақысын растайтын құжаттар... бәрі-бәрі осында қатталып тұр.  

Шымкент қаласының қақпасы саналатын вокзал ғимаратының дәл түбінде орналасқан бұл мекеменің 75 жылдық тарихы бар (тіпті одан ұзақ болуы да мүмкін) 30 582 дана құжатты «бауырына басқан». Түркістан өңіріндегі теміржолға қатысты жалғыз облыстық мұрағат та осы. Мұнда Шымкент станциясына қатысты 1932- 2018 жылғы 918 құжат сақталған. Сол сияқты 1933 пен 1998 жыл аралығында Арыс станциясында жұмыс істеген азаматтардың деректері жазылған 1 376 құжат тіркелген. Демек, бұл жерде жазылғанына 75 жылдан әрі асып ғасырға жуықтаса да сиясы кеппеген құнды қағаздар сақтаулы деген сөз.  

Жалпы, сарғайған қағазды сары майдай сақтау неге керек деген сұрақ кім-кімді де бей-жай қалдырмайтын шығар. Мұрағатшылардың айтуынша, мекеме қызметіне кітап жазып, деректер іздеген тарихшылар, қарт ата-анасы мен темір жолда тер төккен туыстарының еңбек өтілін немесе зейнетақысын нақтылауға мұқтаж жандар жүгінеді. Сол сияқты осы салада еңбек етіп, өмірден өтіп кеткен ата-ана, туыс-бауырларына қатысты деректерді растағысы келетіндер де аз емес. Тіпті бұрынғы Одақ кезінде осында еңбек етіп, тағдыр талайымен тарыдай шашыраған адамдар да бір замандардағы ізін қайта жаңғыртуды көздеп осында хат жазып, хабар алатын көрінеді...

Үш қабатты ғимарат 1967 жылы бой көтерген. Мұрағатта штат бойынша еңбек етіп жатқан қос қызметкердің айтуынша, мекеменің қор сақтау сапасы сын көтермейді. Меңгеруші Гүлнәр Темірханқызы адам тағдырын арқау еткен қағаздардың бүлінбей сақталуы үшін арнайы нұсқаулықтар барын алға тартады. Айталық, бөлмедегі ауа ағыны мен температурасы, оның ылғалдылығы мұқият сақталып, күн сәулесінен қорғалуы қажет. Сондай-ақ құжат жинайтын көпқабатты стеллаждар ағаштан емес, металлдан жасалып, электр сымы өртке қарсы қауіпсіздік құрылғыларымен қамтамасыз етілуі тиіс екен.  

Шымкент магистральдық желі бөлімшесі директорының вокзал шаруашылығы жөніндегі орынбасары Нұрғиса Орынбасарұлы биылғы наурыз айында аталған ғимараттың тұтас қасбетіне ағымдағы жөндеу жұмыстары жүргізілгенін тілге тиек етті. Сондай-ақ қазіргі кезде бөлме ішіне стеллаж жасау жұмыстары жүргізілуде екен. Ол біткен соң сыймай жатқан немесе жаңадан қабылданып, жылдар бойы сақталуы тиіс құжаттар орналастырылады. Қазіргі таңда Түркістан мен Шымкентте бір-бір кітапхана мен қолданыста осы бір мұрағат бар. Өзара ұқсас, мәндес қызмет түрі болғандықтан, салаға жауапты жетекшілер біршама уақыт бұрын оларды біріктіру арқылы ірілендіру жолын қарастырған.  

– Негізінен бұл қызмет бір жерде қолжетімді болса, тұтынушыларға да тиімді болар еді, – дейді директордың орынбасары. Оның түсіндіруінше, қазіргі кезде ҚТЖ басшылығы тарапынан қызмет түрін оңтайландыру мен ғимараттарды тиімді басқарудың тетіктерін жетілдіруге басымдық берілген. Өйткені, қызметкерлермен аумағы ат шаптырым кеңсені күтіп ұстаудың шығыны да аз емес. – Алдағы уақытта біз кітапхана мен мұрағатты бір жерге орталықтандырып, сапалы қызмет көрсетуді қамтамасыз еткіміз келеді. Алайда, күтімін жасамаса, кез келген мекеме тозып, құрып кететіні белгілі. Өкінішке орай, тап қазіргі кезде бұл санаттағы қызмет түріне арнап жаңа ғимарат салу жоспарда жоқ. Дегенмен, ірілендіруге қатысты немесе қазіргі мұрағатты күрделі жөндеу мәселесін қайта көтеріп, келесі жылдың бюджетіне енгізуге ұсыныс беретін боламыз, – дейді Нұрғиса Пошанов.  

 

Жүк тасымалы
28.10.2025
ҚТЖ: уақытша шектеулер қытай тарапының пойыздарды қабылдауының төмендеуімен байланысты
Жаңалықтар
28.10.2025
Иран, Түркия және Ауғанстан теміржол тасымалы бойынша ынтымақтастықты арттыруда
Әлемде
28.10.2025
Әлемдегі ең жылдам пойыз 453 км жылдамдықты еңсерді
Әлемде
28.10.2025
Alstom Португалияға 117 пойыз жеткізетін болды
Жаңалықтар
27.10.2025
ҚТЖ – бірліктің, күш-қуат пен жеңістің символы!
Жолаушылар тасымалы
27.10.2025
Алматы мен Мәскеу арасында тікелей теміржол қатынасы ашылды
Жаңалықтар
25.10.2025
Талғат Алдыбергенов теміржолшыларды Республика күнімен құттықтады
Жаңалықтар
24.10.2025
ҚТЖ Республика күнін салтанатты түрде атап өтті
Инфрақұрылым
24.10.2025
Қызылжар жобасынан не күтеміз?
Инфрақұрылым
24.10.2025
Жол техникалары сапқа қойылды
Аймақтар
24.10.2025
Шаруашылықтар қысқа дайын ба?
Аймақтар
24.10.2025
Кемшіліктер қайталанбауы тиіс
ҚТЖ келбеті
24.10.2025
Жолаушының алғысына бөленген кассир
Аймақтар
24.10.2025
Вагон қараушыдан ұстазға айналған теміржолшы
Қауіпсіздік
24.10.2025
Өткел қауіпсіздігі – сенімді қолда
Әлеумет
24.10.2025
Үздік еңбек әулеті
Аймақтар
24.10.2025
«Таза Қазақстан» челленджі жалғасып жатыр
ҚТЖ келбеті
24.10.2025
Ақмаралдың алғашқы жеңісі
Аймақтар
24.10.2025
Вокзал маңы абаттандырылды
Жаңалықтар
24.10.2025
60-қа жуық студент ҚТЖ мұражайында болды