Түбек теміржолында пойыздар қозғалысы артып келеді

Аймақтар
28.03.2023, 09:38
Шахида Жұман

Маңғыстау облысы бойынша меншікті тілші

Түбек теміржолының жүк және жолаушы тасымалын қамтамасыз етіп келе жатқанына жарты ғасырдан асқан Маңғыстау локомотив депосының бүгінде жүгі ауырлаған. Өйткені соңғы он жылдықта тарам-тарам жол тартылып, екі бірдей теңіз айлағы іске қосылып, нағыз тоғыз жолдың торабына айналған өлкеде пойыздар қозғалысы артып келеді.

Елімізден бөлек теңіз асып шет елдерге өтіп жатқан толассыз жүк тасымалына қызмет көрсетіп отырған Маңғыстау локомотив депосы өз алдына отау тігіп, дербес мекеме атанғанына биыл 55 жыл.  

Жалпы Маңғыстау темір жолының түп тарихы түбектің мұнайын игерумен байланысты екені белгілі. Жер қойнауынан қара алтын қоры табылғаннан кейінгі жылдары мұнай өндірісіне теміржол тартылып, Маңғыстау локомотив депосының іргетасы қаланған. Алғашында Мақат депосына қарасты айналым депосы ретінде құрылып, кейін өз алдына дербес депоға айналды. Депо ұжымын мерейтойымен құттықтап, оның бастығы Марат Құдабаевты сөзге тартқан едік.  

– 1964 жылы Маңғыстауға теміржол тартылып, Мақат-Маңғышлақ станциялары аралығында 704 шақырым теміржол пайдалануға берілген. Осыдан кейін локомотив депосының қызметіне қажеттілік арта бастады. 1965 жылы 10 шілдеде 179 шақырымдық Маңғышлақ-Өзен аралығында теміржол пайдалануға тапсырылады. Бір жылдан соң Маңғышлақ станциясынан жедел түрде локомотив депосының ТҚК-2 цехы салынып, 1967 жылы Мақат локомотив депосына қарасты ТД-14 Маңғышлақ айналым депосы ашылады. Келер жылдың бірінші ақпанында Қазақ теміржолы басқармасының шешімімен Маңғышлақ локомотив депосы ТЧ-20 болып өз алдына қайта құрылады. Сосын Шетпе станциясында, Өзен станциясында локомотив бригадаларының айналымдық пункттері қалыптасты. Шетпе, Сай-Өтес, Өзен станцияларынан локомотив бригадаларының демалыс үйлері ашылды. 1977 жылы Қазақ теміржолы үшке бөлінгенде Маңғышлақ локомотив депосы ТЧ-12 болып жаңа таңбамен Батыс Қазақстан темір жолының құрамына енеді. Ал Қазақстан темір жолы құрылған соң құрамына Бейнеу айналым депосы, Жаңаөзен айналым депосы қосылып, аймақтағы қуатты тартым күшіне ие үлкен құрылымға айналды, – дейді депо бастығы.  

Бүгінде Маңғыстау локомотив пайдалану депосы Маңғыстау – Сай-Өтес – Бейнеу, Маңғыстау – Жаңаөзен – Болашақ, Бейнеу – Құлсары, Бейнеу – Тассай, Бейнеу – Қарақалпақия станциялары аралығында жолаушы және жүк пойыздарының тасымалын ұйымдастырып отыр. Маневрлік тепловоздармен Маңғыстау, Жаңаөзен, Шетпе, Бейнеу станциялары басында қажетті жұмыстарды атқарады.  

Депо паркінде 57 тепловоз бар. ТҚК-2 цехында жөндеу бригадасы төрт ауысыммен еңбек етеді. Сапардан келген тепловоздарға керекті техникалық қызмет көрсетіп, келесі сапарға дайындау – осы цехтың жұмысы. Құм кептіру цехы тепловоздарды құммен қамтамасыз етеді. Депода машинистер мен көмекшілер және жөндеушілерге арналған тұрмыстық блок жұмыс істейді. Психолог кабинеті және күнделікті жұмыс алдында медициналық тексерістен өтетін дәрігерлік кабинет те төрт ауысыммен қызмет көрсетеді. Маңғыстау, Жаңаөзен, Сай-Өтес, Бейнеу, Болашақ станцияларында локомотив бригадаларының демалыс үйлері бар.  

– Қай мекемеде болса да жұмыстың алға басуына ықпал ететін кабілетті кадрлар мен мақтаулы мамандар болады. Бұл жағынан біз де мақтана аламыз. Ұжымда бүкіл Қазақстанға танымал десек, артық айтпаспыз, «Құрметті теміржолшы» Берік Құлбарақов еңбек етеді, «Ерең еңбегі үшін» төсбелгісінің иегері Шорабай Абдашов, екінші класты машинист, Ауған соғысы ардагері Асылбек Наурызбаев, Қуанышбай Төлегенов, үшінші класты машинист Бауыржан Азанов секілді мықты машинистеріміз аз емес. Тоғыз адам «Адал еңбегі үшін» белгісімен, 22 қызметкеріміз «Қозғалыс қауіпсіздігі үшін» төсбелгісімен марапатталған. 12 «Үздік маман», 8 «Кәсібі бойынша үздік» қызметкеріміз бар. Мұның бәрі жайдан жай берілген атақ емес, әр марапаттың артында ерен еңбек жатыр, – дейді өзі басқарып отырған ұжымның жетістіктеріне тоқталған Марат Құдабаев.  

Ал машинистер құрамының біліктілігіне келсек, 250 машинист пен 221 көмекші машинистің 51-і жолаушы пойыздарында, 135-і жүк пойыздарында, 48 машинист маневрлік қозғалысында еңбек етеді.  

 

Жаңалықтар
10.05.2025
Павлодарлық теміржолшылар ардагерді Жеңіс күнімен құттықтады
Жолаушылар тасымалы
09.05.2025
Астанадан Жеңіс күніне арналған тақырыптық пойыздар жолға шықты
Аймақтар
08.05.2025
Жамбыл жол бөлімшесі ҰОС ардагерін құттықтады
Жаңалықтар
08.05.2025
ҚТЖ Ұлы Отан соғысы ардагерлерін құттықтады
Темір жол тарихы
08.05.2025
Соғыс салған жара. Тұщыбектегі тағзым ескерткішінің тарихы
Темір жол тарихы
08.05.2025
Жамбыл теміржолшыларының ерлік жолы
Темір жол тарихы
08.05.2025
Соғыс жылдарындағы шойын жол шежіресі
Темір жол тарихы
08.05.2025
Сұрапыл жылдар шындығы
Жолаушылар тасымалы
08.05.2025
ҚТЖ жазғы кезеңде қосымша бағыттарды іске қосады
Мұрағат / Жаңалықтар
08.05.2025
«Қазақстан теміржолшысы» газетінің 2025 жылғы 8 мамырдағы арнайы саны
Жаңалықтар
06.05.2025
«Нұрлы жол» вокзал кешенінде Жеңістің 80 жылдығына орай ағаш отырғызылды
Жолаушылар тасымалы
06.05.2025
«Keruen Express» туристік пойызы сапарға аттанды
Жаңалықтар
06.05.2025
«Батырлар ұраны» шырқалған кеш
Аймақтар
06.05.2025
Семейде өрт сөндіру пойызы қоймадағы өртті өшірді
Спорт
06.05.2025
Семейлік теміржолшы жүзден жүйрік шықты
Темір жол тарихы
06.05.2025
Жеңіс рухын сөндірмеген Қызылорда алауы
Аймақтар
06.05.2025
Арыстағы «Батырлар аллеясы»
Спорт
06.05.2025
Машинистер сайысы
Темір жол тарихы
06.05.2025
Майданға тартылған мұнай жолы
Қауіпсіздік
06.05.2025
Теміржолдағы тәртіп – адам өмірінің кепілі