Теміржол торабы Шымкенттің даму қарқынын арттыруда

Аймақтар
26.08.2025, 10:10
Нұрлыбек Досыбай

Түркістан облысы бойынша меншікті тілші

Қазіргі кезде республикалық маңызы бар қала санатына енетін Шымкент қаласындағы теміржол қызметі негізінен Шымкент – Арыс – Түркістан учаскесі арқылы ұйымдастырылады. Оңтүстіктегі теміржол тармақтары осы үш бағыт бойынша жүргізілуі нәтижесінде өңірдің экономикалық әлеуеті қарқынды дамып келеді.

Оның үстіне Шымкент теміржол арқылы жүк және жолаушылар тасымалын сәтті әрі табысты іске асыруда белсенді қала санатына еніп отыр. Себебі мұнда жолаушылар ағынымен қатар жүк тасымалы қызметі мейлінше біріздендірілген. Мұның бір ұшы қаланың солтүстік-шығыс бөлігіне жүк вагондарының ерсілі-қарсылы толассыз қатынауымен тікелей байланысты. Өйткені қаладағы 5 индустриалды-инновациялық аймақтың екеуі – Ордабасы мен Жұлдыз осы аумақта бой көтерген. Ал оның құрамындағы ірілі-ұсақты жүздеген өндіріс орны мен кәсіпорын, мекемелер үшін қажетті шикізатты жеткізу мен өндірілген тауарды тасымалдауда автокөлік пен теміржол қатынасының маңызы зор.  

Енді осы тасымалдау ісінде қалтқысыз қызмет көрсетіп келе жатқан мекеменің бірі Шымкент магистральдық желі дирекциясына қарасты №53 жол дистанциясы болып табылады. Шымкенттік жолшылар Түлкібас пен Бадам аралығында басты жол ретінде пайдаланылатын 206,7 шақырым жолды күтіп-баптаумен айналысады. Ал станцияішілік жолдар мен қабылдап-жөнелту жолдарын қоса есептегенде шымкенттік жолшылар жауапкершілігіндегі жолдың жалпы ұзындығы 523,9 шақырымды құрайды. Сонымен қатар дистанция жолшылары осы телім бойында орналасқан 18 өтпенің жай-күйін мұқият бақылауда ұстайды.  

Бүгінде Дәурен Даниярұлы жетекшілік ететін дистанцияда 370-ке жуық адам жұмыс істесе, оның 245-і жол монтерлері. Ал олар қызмет көрсететін учаскеде Бадам өзенін жағалай орналасқан теміржол телімі бар. Бұл телімнің облыстық маңызы бар Шымкент – Ленгір автожолымен алма-кезек түйісіп жатуы заңдылық іспеттес. Ал дистанцияның жетекші инженері Ақтолқын Жоланованың айтуынша, бүгінде мекеме қызмет көрсететін 18 өтпенің 5-і күзетпелі. 13 өтпе күзетпесіз. Оның 2-і басты магистральдық жол жиегінде орналасқан болса, оның бірі – Түлкібас маңында, екіншісі Арыс атырабында және бір өтпе Шымкент қаласының қосалқы жолында орналасқан.  

– Біз қызмет ететін күзетпесіз өтпелердің ең көбі осы Шымкент – Ленгір бағытындағы жол бойына жайғасқан. Ал енді оның бәрі жекеменшік кәсіпорындардың меншігі болса-дағы, оларды бізге қатысы жоқ дей алмаймыз. Егер өзара байланысып ақпарат алмасып, тәжірибе бөлісіп жұмыс жүргізбесек, іс ілгерілемейтіні белгілі, – дейді А.Жоланова.  

Ақиқатында, күзетпесіз өтпелер жекеменшік иелікте екен деп жайбарақат отыруға болмайды. Бір-бірімен ұштасқан қызмет, мәндес сала болғандықтан да тараптардың өзара түсінісіп жұмыс жүргізуіне тура келеді. Сондықтан да жетекші инженер атокөлік пен темір жолдың түйіскен нүктесіндегі өтпелердің жай-күйі қатаң бақылауда екендігін тілге тиек етеді. Яғни ол жерде қауіпсіздік қағидаларының сақталуын қамтамасыз ететін тиісті белгілер (көліктің тоқтап өтуін талап ететін белгі мен тоқтап тұруға тыйым салатын белгінің тұруы, бейнебақылау камераларының орнатылуы) талапқа сай қойылуы тиіс. Әрине, өткелдегі қауіпсіз қозғалысты қамтамасыз ету өткел иесінің міндеті десек те, ол жерде талап-тәртіптің сақталуына белгілі бір деңгейде мүдделес мекемелердің өкілдері де тікелей жауапты. Сондықтан жергілікті әкімдік пен полиция өкілдерінің қатысуымен жолшылар да жиі рейд өткізіп, жергілікті тұрғындар мен жүргізушілер арасында профилактикалық жұмыстар жүргізіп, қауіпсіздік ережелері жазылған үнпарақтар таратып тұрады. Өйткені оқыс оқиғаға жол бермей, келеңсіз жағдайдың алдын алу – қоғамдық қауіпсіздіктің басты құндылығы.

 

Жүк тасымалы
26.12.2025
Түбектегі тасымал жандана түсті
Аймақтар
26.12.2025
ҚТЖ Басқарма төрағасы Қарағанды өңіріне барды
Аймақтар
26.12.2025
«Үздік маман-2025»: Арыста теміржолшылар арасындағы кәсіби байқау мәресіне жетті
Сұхбат
26.12.2025
Қауіпсіздік күн тәртібінен түскен емес
Инфрақұрылым
26.12.2025
Ақтөбе-2 станциясы жаңғыртуды қажет етеді
Қауіпсіздік
26.12.2025
Әдістемелік сабақ өтті
Жаңалықтар
26.12.2025
Зейнеткерлер марапатталды
Жаңалықтар / Мұрағат
26.12.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №108 26 желтоқсан 2025 жыл
Спорт
25.12.2025
Алаңда ардагерлер бақ сынады
Аймақтар
25.12.2025
Үздіктер анықталды
Жаңалықтар
25.12.2025
Қытай — Қырғызстан — Өзбекстан желісінің құрылысын қаржыландыру тәртібі анықталды
Жаңалықтар
25.12.2025
Жұмысшы мамандықтары жылында 80 мыңнан астам ҚТЖ қызметкері марапатталды
Спорт
25.12.2025
Адал достықтың үлгісін көрсетті
Әлемде
24.12.2025
Ташкент пен Қазан арасындағы пандемияға байланысты үзілген теміржол қатынасы қайта жанданды
Жаңалықтар
24.12.2025
ҚТЖ «Таза Қазақстан» акциясы аясында қалдықтарды азайту жөніндегі іс-шараларды іске асырады
Жаңалықтар
24.12.2025
Теміржол саласындағы 2025 жылдың негізгі оқиғалары
Әлеумет
24.12.2025
ҚТЖ ардагерлері Жаңа жыл қарсаңында спорттық рухтарын көрсетті
Жаңалықтар
24.12.2025
Олжас Бектенов пен Alstom теміржол өндірісін талқылады
Инфрақұрылым
23.12.2025
Вокзал құрылысы бақылауда
Жаңалықтар
23.12.2025
«Қауіпсіздік білгірлері» байқауының жеңімпаздары анықталды