Нағыз жолшы Сапарбек Тұрманов

ҚТЖ келбеті
03.11.2020, 08:19
Жансая Сыдықбай

Шымкент қаласы бойынша меншікті тілшісі

Көне Түркістан қаласының теміржолын күтіп-баптап отырған жолшылар ұжымы Арыс жол дистанциясына қарайды. 43 жылдан бері осында табан аудармай еңбек етіп келе жатқан бригадир Сапарбек Тұрмановты нағыз жолшы дейді білетіндер. Ол бүгінде дистанцияның бірінші околоткасын басқарады. 

Бригадир Сапарбек Тұрмановтың айтуынша, станцияда 16 жол мен 200-ден аса бұрма бағыттамасы бар, қарамағында 18 жолшымен осы станция жолдарының күтімін жасап отыр. 

Бірінші околотка 4-ші жолдан 16-шы жолға дейінгі қауіпсіздік пен тазалықты қамтамасыз етеді. Сондай-ақ, орталыққа қарайтын 28 бұрма бағыттама жұмыс істеп тұр. Мұнда қысы-жазы теміржол арқылы халыққа көмір, мақта, мұнай өнімдері, т.б. көптеген жүктер тасымалданып, түсіріліп-тиеліп жатады. 

– Жүк түсіру, тиеу нормаға сай атқарылуы жолдың жақсы болуына байланысты. Бізге карантин айтарлықтай әсер еткен жоқ. Күзгі байқауды аяқтап, қысқа сақадай сай отырмыз. 

Оңтүстікте қыс жұмсақ дегенмен, табиғаттың түрлі шадыр мінезі бар, кейде қар қалың жауып, көктайғақ болады, 20 градус аяздың өзі ылғал климатта солтүстіктің 40 градус аязынан асып кетеді, – дейді тәжірибелі жолшы, – Бүгінде күнделікті ағымдағы жұмыстарды жасап жатырмыз, неғұрлым жүк вагондары көп өтсе, соғұрлым табыс та жақсы болады. 

Басты міндетіміз – пойыздар қауіпсіздігі үшін теміржолдар қауіпсіздігін қамтамасыз ету болған соң, таңның атысы, күннің батысы осы станция жолында жүреміз. Жыл басынан бері бізде адам басу, мал басу сияқты келеңсіз оқиғалар орын алған жоқ. 

 Бір қарағанда, теп-тегіс жатқан шойын жолда жолшылар күні бойы не істеп жүреді деп ойлауыңыз кәдік. Оны қырық жылдық жұмыс тәжірибесі бар жолшыдан сұраңыз. 

Жолдың кеңейіп кеткенін, бір жерде болты босап, екінші жерде шпалы шіріп, үшінші жерде рельс майысып жатыр ма, кәнігі жолшының қырағы көзінен ештеңе де тыс қалмайды. «Жолды тексеретін арнайы шаблонымыз бар. Айына екі рет көріп шығып, ақауларды сол шаблонмен анықтаймыз. 

Біздің жұмысымызға ең керектісі – осы құрал. Жолдың арақашықтығын, биіктігін өлшеп білеміз. Жарамайтын шпалды көрсек ауыстырамыз. Ал босап кеткен шруптарды шолушы күнделікті жіті қарап шығады», – дейді ол.

Айтуынша, болат жолдың да белгілі бір мөлшерге дейін көтеретін салмағы болады. Белгілі кезеңде кестеге сай жөндеу жүргізіліп тұрса да темір екеш темір де тозады, желінеді.

«Таңертең жиналып, сол жерде әркімге тиісті тапсырмалар беріледі. Ал шпал, рельстерді ауыстыратын болсақ, алдын ала Арыстағы ПЧ-54-ке өтінішпен шығамыз. Сол жақтан станцияға телеграфқа телеграмма келеді. Жол жабуға рұқсат бергеннен кейін ғана жолды жөндей аламыз. Арасында өзгеріс болса шаблонмен өлшейміз. Шаблонның арқашықтығы 1520 мл. Егер жолды көлденең ауыстыратын болсақ ұзақ уақыт алады. 1 км дейін 7-8 сағат жол жөндейтін кездер болады. Яғни жолда әрбір техниканың жөндеуге кететін уақыты бар. Жарты сағатта ауыстыратын да жұмыстар болады. Оған қанша адам қатысады, ол да маңызды. Бұрма бағыттамалар да кейде тозып, жарамай қалса, ауыстырамыз. Өйткені, техникалар нормативке сай болып тұруы тиіс», – дейді нағыз жолшы Сапарбек Тұрманов.

Жүк тасымалы / Инфографика
21.11.2025
10 айда темір жол көлігімен 220 млн тоннадан астам жүк тасымалданды
Әлеумет
21.11.2025
Теміржолшылар түзету-білім беру мектебінің ашылуына қатысты
Жүк тасымалы
21.11.2025
Порттардың транзиттік әлеуеті таныстырылды
Инфрақұрылым
21.11.2025
Бұл – болашақ «Бақты» станциясы
Жолаушылар тасымалы
21.11.2025
«Алматы – Қостанай» бағытында жаңа «Тальго» пойызы жүреді
Жаңалықтар
21.11.2025
«Қонақжай қазақ бауырларға чоң рахмет»
Аймақтар
21.11.2025
Тыңнан түрен салған топ
Жаңалықтар / Мұрағат
21.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №97 21 қараша 2025 жыл
Әлеумет
20.11.2025
Бейнеу ауданында жаңа спорт кешені салынады: Әкімдік пен кәсіподақ өзара меморандумға қол қойды
Инфрақұрылым
20.11.2025
Макинск станциясы вокзалын жаңғырту аяқталды
Әлеумет
20.11.2025
Теміржолшыларға тұрмыстық құқық бұзушылықтың салдары мен алдын алу жолдары түсіндірілді
Станция тынысы
20.11.2025
Сексеуіл станциясы жүк тиеу жоспарын екі есе арттырды
Аймақтар
20.11.2025
Теміржолшылар депоны жасыл желекке бөледі
Аймақтар
20.11.2025
Теміржолшыларға алғашқы медициналық көмек пен азаматтық қорғаныс дағдылары үйретілді
Жаңалықтар
20.11.2025
ҚТЖ басшылығы Алматының айналасындағы айналма теміржол желісінің құрылысын тексерді
Жаңалықтар
19.11.2025
ҚТЖ Қытайда бірқатар құжаттарға қол қойылды
Жаңалықтар
19.11.2025
Экспорттаушылар Маңғыстау өңіріндегі порттар мен терминалдар инфрақұрылымымен танысты
Жаңалықтар
19.11.2025
«Бахты – Аягөз» теміржол жобасының іске асырылу барысы тексерілді
Жаңалықтар
19.11.2025
ҚХР-ға сапары аясында ҚТЖ халықаралық ынтымақтастықты нығайтуда
Жаңалықтар
19.11.2025
Dostyk Trans Terminal БҰҰ ЭСКАТО-ның құрғақ порттар жөніндегі үкіметаралық келісімінің тізіміне енгізілді