Қараусыз мал мәселесі қашан шешіледі?

Қауіпсіздік
17.01.2023, 09:50
Қуаныш Қожаев

Абай облысы бойынша меншікті тілші

«ҚТЖ» ҰК» АҚ Семей магистральдық желі бөлімшесі және Семей станциясындағы желілік полиция бөлімі мен Досжан теміржолы басшылығы желі бойындағы қараусыз мал мәселесін жергілікті атқарушы билік өкілдерімен бірлесіп шешуге тырысуда.

Оның тетіктері облыстық әкімдікте НЖС-6 өкілдерінің ұйытқы болуымен өткен жиында нақтыланды. Басқосуға Семей магистральдық желі бөлімшесі бастығының бірінші орынбасары Азат Беркімбаев, пойыздар қозғалысының қауіпсіздігі бөлімінің басшысы Қанат Әділханов, Семей станциясындағы ЖПБ бастығының бірінші орынбасары, полиция полковнигі Қуаныш Балтақаев және «Досжан темір жолы» АҚ басшылығы қатысты. Сонымен қатар басқосуға желі бойындағы ауылдық округтер әкімдері мен шаруа қожалықтарының басшылары да арнайы шақырылды.  

Басқосуда әуелгі кезекте соңғы уақыттары жиі орын алып отырған жүк және жолаушылар пойыздарының шұғыл тежелу оқиғалары, қараусыз жайылған малдың теміржолға шығып кетуі кеңінен сөз болды. Бұл ретте полиция полковнигі Қуаныш Манатайұлы кеңінен мәлімет берді. Өткен жылы желі бойында локомотивтердің 130 шұғыл тежелу оқиғасы орын алыпты. Оның 126 фактісі желі үстіне шығып кеткен малдың кесірінен болып отыр. Досжан теміржолы басшылығы да өздері қызмет көрсететін 150 шақырым аумақты қамтитын Шар – Өскемен телімінде соңғы үш жылда мал басу оқиғалары артқанын айтып өтті. Өткен жылы 11 мәрте ірі қараны қағып кету фактілері тіркелген.  

НЖС-6 бастығының бірінші орынбасары Азат Санмұратұлы айтып өткендей, желі бойында мал қағу оқиғалары қыста да азаймай тұр. Мәселен, жуырда бір күннің ішінде жолаушылар пойызы 10 бас ірі қараны қағып өткен. Жалпы, мұндай жайттар әсіресе Жаңа-Семей – Дегелең, 1-ші разъезд пен Шөптіғақ станциялары арасында жиі тіркеледі екен. Әрине, теміржолшылар қол қусырып қарап отырған жоқ, арнайы қоршау орнатып, қауіптің бетін сейілтуде. Мәселен, биылғы жылы жоспардан тыс 100 шақырым аумаққа қоршау орнату көзделіп отыр. Алайда, қолданыстағы заң талаптарына сәйкес, әрбір шаруашылық өздеріне тиесілі аймақты өздері қоршауы тиіс. Жиында ірі қара түліктерін таңбалау мәселесі де көтерілді. Себебі, кейбір жағдайда пойыз қаққан малдың иесі табылмайды екен. Мәселен, өткен жылы 5 бас ірі қараның иесін анықтау мүмкін болмаған.  

– Қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз етуге байланысты жүргізіліп жатқан жұмыстарға қарамастан айтарлықтай нәтиже болмай тұр. Желі бойындағы мал қағу оқиғалары әсіресе түнгі мезгілде орын алады. Ал күндіз жолшылар желі бойын күзетіп, жолға шығып кеткен малды өздері қайыруға мәжбүр. Сол тәрізді тепловоз машинистері де қырағылықты арттырған. Десек те, тек теміржолшыларға иек артпай, мәселені бірлесе отырып шешу қажет, – деген Азат Санмұратұлы бірқатар ұсыныстар айтты.  

Жиынға қатысушы шаруа қожалықтарының басшылары өз пікірлерін білдірді. Олардың айтуынша, бірнеше шақырым аумақты өз күштерімен қоршау оларға ауыр тиеді. Себебі, бір ғана бағанның бағасы – ең арзаны үш мың теңге. Бір шаруашылыққа шамамен 50-60 баған қажет. Ал электрлі үркіткіш аппараттың бағасы 500 мың тұрады. Бұл құрылғыны сымдарымен қоса өздері сатып алған жағдайда бағанаға көп қаражат кетеді. Сондықтан да шаруа қожалықтары «теміржолшылар тарапынан көмек ретінде қолданыстан шығарылған шпалдар берілсе» деді. НЖС-6 басшылығы егер шаруалар тарапынан нақты ұсыныстар түсер болса, бұл мәселені қарастыратынын жеткізді.  

Абай облыстық ауыл шаруашылығы және жер қатынастары басқармасы басшылығы алдағы уақытта жүргізілетін іс-шараларды толықтай басты назарда ұстамақ.

 

Қауіпсіздік
03.07.2024
Өткелде мұқият болыңыз
Жаңалықтар
03.07.2024
Қазақстан мен Қытай арасындағы жүк тасымалы 22%-ға артты
Жаңалықтар
02.07.2024
Қазақстан-Қытай Іскерлік кеңесі аясында бірқатар стратегиялық құжатқа қол қойылды
Жаңалықтар
02.07.2024
Марат Қарабаев елордада ҚХР Көлік министрімен кездесті
Жүк тасымалы
02.07.2024
Қазақстан-Қытай теміржолы дамып келеді
Жаңалықтар
02.07.2024
ҚТЖ мен CRRC келісімі шеңберінде алғашқы маневрлік локомотивтер Алтынкөл станциясына толық жеткізілді
Спорт
02.07.2024
Маңғыстаулық теміржолшы ММА-дан Азия чемпионы атанды
Инфрақұрылым
02.07.2024
Семейде инфрақұрылым жаңаруда
Жаңалықтар
02.07.2024
Әлемде теміржол көлігі анағұрлым экологиялық таза көлік түрі
Жолаушылар тасымалы
02.07.2024
Қазақстанда инва-купелердің саны артып келеді
Әлеумет
02.07.2024
Жемқорлықты жою жолдары талқыланды
Жаңалықтар / Мұрағат
02.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №55 02 шілде 2024 жыл
Темір жол тарихы
01.07.2024
Жамбыл локомотив пайдалану депосы ғасырлық мерейтойын атап өтеді
Жаңалықтар
01.07.2024
Астана вокзалдары күшейтілген жұмыс режиміне көшті
Аймақтар
01.07.2024
Жолшыларға жайлы ғимарат берілді (Фото)
Станция тынысы
01.07.2024
Түркістанның гүлденуіне теміржолшылар үлкен үлес қосып отыр
Жаңалықтар
01.07.2024
Теміржолшы ғимаратты өрттен сақтап қалды
Спорт
01.07.2024
Қазақстан темір жолының 120 жылдығына орай турнир өтті
Спорт
01.07.2024
Шымкентте шахматтан турнир өтті
Жаңалықтар
01.07.2024
Жол бойындағы шөптер шабылып жатыр