Маңғыстауда темір жол мен теңіз жолы арқылы астық экспорттау қарқынды жүріп жатыр

Жүк тасымалы
03.12.2021, 10:32
Шахида Жұман

Маңғыстау облысы бойынша меншікті тілші

Маңғыстау теміржолымен астық тасымалының көлемі биыл өткен жылғыдан да артып, жұмыс қарқыны қыза түскен. Түбек теміржолы арқылы өтіп жатқан бидай Түркіменстанға, одан әрі Ауғанстанға, ал теңіз жолымен Әзербайжан мен Иран бағытына асуда, деп хабарлайды Rail-news.kz. Түбекке теміржолмен жеткізіліп, Каспий теңізімен экспортталатын астық екі ірі терминалдан жөнелтілуде. Олар: «Ақтау теңіз солтүстік терминалы» ЖШС және «АқБидай-Терминал» АҚ. Жыл басынан бері осы терминалдар 1 024 000 тонна дәнді теңіз көлігіне ауыстырып тиеген. «Солтүстік» терминал 8 807 вагон түсіріп, 566 мың тонна бидайды Иранға жіберсе, «Ақбидайдан» 458 мың тонна астық жүктелген. Бұл терминалдардың бірі 60 мың тонна, екіншісінің 22 500 тоннаға дейін жинақтау мүмкіндіктері бар. Сонымен қатар астық сақтайтын 5 мың тонналық екі сыйымдылығы бар «Каспиан Глобал» терминалы да түбектегі тасымалға өз үлесін қосуда. «Каскортранссервис» компаниясының аумағында орналасқан бұл мекемеге жыл басынан бері 153 вагон бидай түсіріліп, олар «бигбек» қапшықтарына қапталып, кемеге тиелген. Иран бағытына жөнелтілген бұл жүктің көлемі – 10 мың тонна.

– Тамыз айында арнайы штаб құрылды. Қосалқы бөлімше басшысының төраға- лығымен ұйымдасқан штабқа логистикалық, коммерциялық бөлімдердің және станциялардың басшылары кіреді. Штаб науқанды ойдағыдай өткізуге жұмыстарды алдын ала пысықтап, міндеттерді белгіледі. Тасымал қыркүйектен басталды. Былтырғыға қарағанда көрсеткіш жоғары. Мәселен, былтыр қыркүйекте «Ақбидай» терминалы 4 100 тонна бидай жөнелткен. Биыл оны 15 400 тоннаға жеткізді. Өткен жылғы қазан айында 137 вагон түсірген, бірақ тиеу болмаған. Осы жылғы қазанда жеті кемемен жөнелтілген жүктің көлемі 26 100 тоннаны құраған.

«Солтүстік» терминалда да солай. Өт- кен жылы ол қыркүйекте тіпті астық жөнелтпеген, тек 68 вагон бидай түсірген. Биылғы қыркүйекте 6 500 тонна астықты ауыстырып тиеп, шетелге шығарды. Ал былтырғы қазанда 8400 тонна бидай жөнелтсе, биыл 20 400 тонна экспорттаған. Сонымен қатар, қараша айының 26-на дейін «Ақбидайға» 35 вагон астық келіп, 7 мың тонна, «Солтүстік» терминалына 60 вагон түсіріліп, 37 мың тонна бидай тиелген. Бұл өткен жылғы салыстырмалы мерзімнен аз, әрине. Тек осы айда көрсеткіш төмендегені болмаса, былтырғыға қарағанда астық тасымалы жоғары, – деп мәлімет берген логистика бөлімінің басшысы Айбек Утеков көрсеткіштің артуына жақында ғана ортаға қосылған жаңа жөнелтушінің де әсері болғанын айтады. Ол – биыл қыркүйектен бастап теңіз портының басынан жүктерді ауыстырып тиеумен айналысатын «Ақтау Грейн» компаниясы. Онда терминал жоқ. Сондықтан да вагонмен келген астықты бірден кемеге тиейді екен. Компания осыған дейін мұндай әдіспен 155 мың тонна дәннің теңізбен ел асуына септік еткен. Теңіз тасымалынан бөлек, биылғы бидайдың біраз бөлігі Болашақ станциясы арқылы шетелге теміржолмен де тікелей тасымалдануда. Былтыр тамыздан есептегенде төрт айда осы жолмен Түркіменстанға 508 вагон, 34 544 тонна астық өтсе, осы жылы ол 1290 вагон, 87 720 тоннаға жеткен.

– Болашақ станциясында астық тасымалы тамыздан келесі жылдың қаңтар, ақпан айларына дейін жалғасады. Одан кейін сирейді, анда-санда бір-екі вагон келіп тұрады. Бүгінде өткен жылға қарағанда жоғары көрсеткіш байқалуда. Шекаралық станция арқылы жөнелтіліп жатқан астықтың басым бөлігі Смирнова, Белес, Қызылту, Сарыбел станцияларынан жүктелген. Яғни, негізінен еліміздің солтүстігінен жіберілуде. Олар біз арқылы Түркіменстанның Серхетабад, әрі қарай Ауғанстанға кетіп жатыр. Сондай-ақ, Түркіменстанның Гыпчак, Авадандепе станцияларына да жеткізілуде. Бидайдан бөлек оның өнімі – ұн да тасымалданып, бұл көрсеткіш те артып келеді. Көрші елге қаңтардан бергі он айда 3291 вагон ұн өткіздік, – дейді Болашақ станциясының басшысы Мақсат Нұрбеков.

Станция басшысының мәліметінше, бүгінде Болашақтан орта есеппен тәулігіне 10 тоннадай жүк өтеді. Жалпы, станция биылғы он ай ішінде Түркіменстанға 878 636 тонна жүк жіберген. Кері бағытта 130 184 тонна жүк қабылдаған.

Жүк тасымалы / Апта саны
13.05.2025
ҚТЖ желісінде жүк тасымалы 4,5%-ға артты
Сұхбат
13.05.2025
Қанат ӘЛМАҒАМБЕТОВ: «Шиеленісті жағдайды уақытылы шешуге мүдделіміз»
Аймақтар
13.05.2025
Ғибратты ғұмыр
Аймақтар
13.05.2025
Жүз жасаған кейуана
Станция тынысы
13.05.2025
Болашақ станциясы өсім жолында: жаңа дәреже – жаңа міндеттер
Аймақтар
13.05.2025
Теміржолшылар Жеңіс күні бірлік пен рухты паш етті
Жаңалықтар / Мұрағат
13.05.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №36 13 мамыр 2025 жыл
Жүк тасымалы
12.05.2025
Қытайдан Орталық Азия елдеріне контейнерлік тасымал 104%-ға өсті
Жаңалықтар
12.05.2025
Қазақстан бидайы алғаш рет БАӘ нарығына шықты
Жаңалықтар
12.05.2025
Алты ел еуразиялық дәлізді қалыптастыру барысын талқылады
Спорт
12.05.2025
Бес вагон сүйреп рекорд орнатты
Аймақтар
12.05.2025
Шымкент вокзалы маңындағы алып сағат қайта іске қосылды
Жүк тасымалы
12.05.2025
Қазақстан, Өзбекстан және Тәжікстан теміржолшылары жүк тасымалдау көлемін ұлғайтуды талқылады
Әлемде
12.05.2025
Қырғызстанда Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан бағыты бойынша алғашқы тоннельдің құрылысы басталды
Әлемде
12.05.2025
CAF компаниясы жаңа Oxygène электр пойызын таныстырды
Жаңалықтар
10.05.2025
Павлодарлық теміржолшылар ардагерді Жеңіс күнімен құттықтады
Жолаушылар тасымалы
09.05.2025
Астанадан Жеңіс күніне арналған тақырыптық пойыздар жолға шықты
Аймақтар
08.05.2025
Жамбыл жол бөлімшесі ҰОС ардагерін құттықтады
Жаңалықтар
08.05.2025
ҚТЖ Ұлы Отан соғысы ардагерлерін құттықтады
Темір жол тарихы
08.05.2025
Соғыс салған жара. Тұщыбектегі тағзым ескерткішінің тарихы