Мобильді диагностиканың маңызы зор

Цифрландыру
23.11.2020, 20:41
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Қазақстан темір жолында өндіріске мобильді диагностикалық кешендер «Магистраль» АБЖ шеңберінде мобильді диагностикалық құралдарды енгізу» жобасы бойынша іске қосылған. Ал ол жоба «Цифрлы Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде жүзеге асырылуда.

Жалпы МДК жұмысын жолға қоюдағы мақсат – жол жарамсыздығы мен рельс ақауларын дер кезінде анықтау арқылы пойыздар қозғалысы қауіпсіздігінің деңгейін арттыру. Өйткені темір жол мен оның элементтерін пайдалану мерзімі климаттық жағдайларға, жүк жүктемесіне, пойыздар қозғалысының жылдамдығына, пойыздар тартымының түріне, жасалған материалдардың сапасына байланысты болады. 

«ҚТЖ» ҰК» АҚ магистральдық желісінде жолдың жоғары төсемінің ең басты және қымбат тұратын бөлігі – рельстер. Себебі бізде басқа елдерге қарағанда климаттық жағдай анағұрлым күрделі, яғни орташа жылдық ауа температурасының өзгеру айырмашылығы өте үлкен. Ел теміржолындағы рельстердің 89 пайызы Кузнецк және Нижнетагильск зауыттарында өндіріледі. Аталған өндірушілердің рельстер сапасы, яғни сызат түсуге, тозуға төзімділігі жағынан деңгейі жапондық және еуропалық өндірушілер өнімдеріне жетпейді. 

Жол төсемі элементтерінің сапасын тексеретін жаңа мобильді диагностикалық кешендер «Магистраль» АБЖ аясында алынған кешендердің жетілдірілген және жаңғыртылған нұсқасы болып саналады. Жаңа кешендер бақылауда бір көлік құралында жұмыс жылдамдығын 90 км/сағатқа дейін жеткізе отырып түрлі мақсаттағы диагностикалық жүйелерді біріктіреді. 

Қазақстанда 6 мобильді диагностикалық кешенді іске қосудың арқасында көптеген жетістіктерге қол жетті. Атап айтқанда, аталған диагностика деректерін өңдеу үдерісін автоматтандыру есебімен мобильді диагностика құралдарын өңдеу нормалары мен еңбек өнімділігін 2 есе арттыру мүмкін болды. 

Сонымен қатар жол шаруашылығындағы инфрақұрылым нысандарының жағдайына бақылау жүргізу жылдамдығы артты. 

Сондай-ақ темір жол инфрақұрылымына кешенді диагностика жүргізу, диагностика деректерін өңдеуді қазір және болашақта жарамсыздықты уақытылы анықтау үшін жөндеу кәсіпорындарына онлайн режимде беру жоспарлануда. 

Жолды кешенді диагностикалау кезінде адами фактор азайтылып, мына өлшемдер автоматтандырылады: ультрадыбыстық және магнитті дефектоскопия, рельс шанақтарының геометриясын өлшеу, құрылымның жақындау габаритінің сақталуын бақылау, жоғары жол төсемдеріне бейнебақылау және бейнебақылау арқылы шолу, георадиолокация жүйесі. Жобаны жүзеге асыру және жаңа МДК енгізуде сонымен қатар мынадай талдамалы бағдарламалық қамтамасыз ету жұмысқа енгізілді: ПГРК – рельс шанақтары геометриясының істен шығар алдындағы жағдайы мен рельс бекітпелерінің жағдайын анықтауға бағытталған. КАПС-БП – темір жолдың түйіспесіз жолдардағы істен шығар алдындағы жағдайына кешенді талдау жүргізу, StabWay – жер төсемдерінің тұрақсыз төсемдерін анықтау үшін қажет. 

Бүгінгі таңда магистральдық желі инфрақұрылымының диагностикасы 6 жаңа МДК арқылы жүргізіледі. Оның үстіне бұрыннан қолданыстағы біреуі бар. Бұлар 2015 жылы «Магистраль» АБЖ тәжірибелік-конструкторлық және ғылыми-зерттеу жұмыстары аясында қойылған. 

Мобильді диагностикалық кешеннің (МДК) жаңа үшеуі 2019 жылы 2 мамырда пайдалануға берілді.

Екінші партиясы – тағы үшеуі биыл 15 наурызда әкелінді. Бүгінде кешендер телімдерге бекітіліп, жолға кешенді диагностика жасалуда.

Тағы оқыңыз: МДК диагностиканың нәтижелері

Жаңалықтар
25.11.2025
Он айда тасымал көлемі бір жарым миллион тоннаны құрады – Тоқаев
Жаңалықтар
25.11.2025
Ақтауда жаңа теңіз порты салынады
Жолаушылар тасымалы
25.11.2025
ҚТЖ жаңа «45-сериялы» жолаушылар вагондарын қабылдайды
Жаңалықтар
25.11.2025
Трансшекаралық хабтар көлік инфрақұрылымымен қамтамасыз етілген – Нұрлан Сауранбаев
Жүк тасымалы
25.11.2025
Орта дәліздің келешегі талқыланды
Аймақтар
25.11.2025
Кәсібилікті шыңдау жолында
Аймақтар
25.11.2025
Ресурстарды тиімді пайдалану – уақыт талабы
Аймақтар
25.11.2025
Ерекше статусқа ие станция
Аймақтар
25.11.2025
Студенттерге дәріс оқыды
Аймақтар
25.11.2025
Маңғыстаулық теміржолшылар байқаудың бас жүлдесін алды
Жаңалықтар / Мұрағат
25.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №98 25 қараша 2025 жыл
Жаңалықтар
24.11.2025
Юрий Лавриненко 80 жылдық мерейтойын атап өтуде
Жаңалықтар
24.11.2025
25 жыл қызмет еткен қызметкерді ұжым ерекше құрметпен шығарып салды
Әлеумет
24.11.2025
Медициналық пойыз 48 станцияны қамтыды
Әлемде
24.11.2025
Өзбекстан жүрдек пойыздарды сатып алуды арттырды
Спорт
24.11.2025
Таразда теміржолшылар арасында бильярдтан турнир өтті
Әлеумет
24.11.2025
Достық станциясындағы локомотив бригадаларының демалыс үйі жөнделді
Әлеумет
24.11.2025
Зорлық-зомбылыққа жол жоқ
Әлемде
24.11.2025
Грузияда Орта дәліздің артықшылықтары айтылды
Жүк тасымалы / Инфографика
21.11.2025
10 айда темір жол көлігімен 220 млн тоннадан астам жүк тасымалданды