Темірбетон негіздегі жолдың ұзындығы 16,5 мың км жетті

Инфрақұрылым
29.11.2022, 09:16
Суретті түсірген Александр ЖАБЧУК
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

«ҚТЖ» ҰК» АҚ жол монтерлерінің қызметі биыл су жаңа бұрандалы кілттермен толығып отыр. Бүгінде биылға межеленген 160 бұранда кілттің тең жартысынан астамы сатып алынған. Бұл механизмнің артықшылығы, ол қол жұмысын алмастырып, жолшылар жұмысын жеңілдетеді.

Жол аралықтарындағы рельс бекітпелерінің күтімі – теміржол төсеміне ағымдық қызмет көрсету бойынша жол жұмыстарының негізгі түрлерінің бірі болып отыр. Әдетте, темірбетон шпалдарындағы бұрандалар, клеммалық және төсеуіш болттар мезгіл-мезгілмен тартылып, қатайтылатын болса, ағаш шпалдарда балдақтарды қосымша ұрып, күшейтеді. Әрине, мұның бәрі тонналаған жүк таситын пойыздардың қозғалыс әсерінен босаңси түсетін рельс бекітпелерінің техникалық параметрлерін сақтау мақсатында іске асырылады.  

Осы ретте, «ҚТЖ» ҰК» АҚ-да магистральдық желіні темірбетонды негізге көшіру бағдарламасының бірнеше жылдан бері сәтті жүзеге асырылып келе жатқанын айтар едік. Қазіргі уақытта Ұлттық компания бойынша темірбетон негіздегі жолдың ұзындығы 16 570 километрді құрап, жалпы теміржол ұзындығының 78%-ін құрап отыр. Жаңа шпалдарға кезең-кезеңмен көшуге байланысты сәйкесінше болттар мен бұрандаларды тарту бойынша да жұмыс көлемі жыл сайын артып келеді.  

Егер бұрандалы бекітпесі бар учаскелерде тартпа жұмыстары қажеттілігіне қарай жүргізілсе, ал клеммалық-болтты бекітпесі (КБ) бар 5 927 км жолда мұндай жұмыстардың жиілігі жол дәрежесіне қарай анықталады. Мәселен, бірінші және екінші класты учаскелерде жылына бір рет болса, үшінші класты жолдарда үш жылда бір рет, ал төртінші және бесінші класты учаскелерде төрт жылда бір рет өткізіледі. Осылайша, жолшылар жылына орта есеппен алғанда, 4500 шақырым жол бойында болттарды тартулары қажет.  

Егер бұл жұмыстарды қара күшке салып, қолмен атқарар болса, онда ол өте ауыр және күрделі жұмыс. Мысалға, КБ бекітпесі бар бір шақырым жолда бұл жұмысты орындау үшін қол құралы бар сегіз монтер қажет. Ал бұрандалы кілт еңбек өнімділігін еселеп арттырады, яғни күніне екі шақырым жолды аталған механизмді пайдалана отырып, бар-жоғы екі жұмысшының күшімен орындауға болады.  

Бұрандалы кілт бұрандалар мен гайкаларды, соның ішінде қуыс жерлерде орналасқан болттарды бұрап алуға немесе бекітуге мүмкіндік береді. Тіпті, тот басқан болттарды бұрап алуға арналған арнайы саптама да бар. Конустық металл муфта – тозуға қарсы өте төзімді етіп жасалған және өздігінен реттеліп отырады. Болтты бұрау, яғни айналу кезінде гидравликалық сервомеханизм арқылы реттеліп, бұранданың қаттылығына қарай екі беріліс арасын таңдай алады. Ең бір кереметі, осы механизмнің арқасында қатайту кезінде техникалық параметрлерді бекіту қамтамасыз етіледі.  

Қазір ҚТЖ жол шаруашылығында қолданыста жүрген 500-ден астам бұрандалы кілт бар екен. Жол шаруашылығы мамандары бұл механизмнің қызметін оң бағалап, жолшылар жұмысын жеңілдетіп отырғанын айтады. Есесіне, еңбек те өнімді.  

 

Жаңалықтар
27.05.2024
Масаң күйдегі Ресей азаматы жолаушылар пойызынан түсіріліп, 100 мың теңге айыппұл арқалады
Жаңалықтар
27.05.2024
«Саламатты Қазақстан» пойызы Құлсары қаласына келді
Станция тынысы
27.05.2024
Арыс станциясы биыл жүз мың вагонға қызмет көрсетті
Әлеумет
27.05.2024
«Саламатты Қазақстан» пойызы Маңғыстау тұрғындарын қабылдады
Жаңалықтар
27.05.2024
Жоғары сынып оқушыларына көлік саласы бойынша бағдар берілді
Жаңалықтар
24.05.2024
Немістердің Deutsche Bahn (DB) компаниясы ҚТЖ пойыздарындағы сервис пен қызметтерді жақсартуға көмектеседі
Жолаушылар тасымалы
24.05.2024
ҚТЖ әйелдер вагондарын тағы үш бағыт бойынша іске қосады
Жаңалықтар
24.05.2024
«KTZ Express» АҚ және Global DTC ТХКБ цифрлық дәлізді іске қосады
Әлеумет
24.05.2024
Ақтөбе рельс-арқалық зауыты су тасқынынан зардап шеккендерге көмек берді
Аймақтар
24.05.2024
Мектеп түлектеріне кәсіби бағдар берілді (Фото)
Әлеумет
24.05.2024
Мамандық таңдау – маңызды қадам
Инфрақұрылым
24.05.2024
Қызылордада жол жөндеу жұмыстары қызу жүріп жатыр
Жаңалықтар / Мұрағат
24.05.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №44 24 мамыр 2024 жыл
Жолаушылар тасымалы
23.05.2024
Қызылордадан алғаш рет Алакөлге тікелей пойыз қатынайды
Жолаушылар тасымалы
23.05.2024
Кондиционері бар жайлы вагондар. Ұлттық тасымалдаушы вагон паркін қалай жаңартып жатқанын айтты
Жаңалықтар
23.05.2024
ҚТЖ және PSA Қазақстанның көлік-транзиттік әлеуетін дамыту бойынша өзара іс-қимылды күшейтеді
Жаңалықтар
23.05.2024
Президент Сингапур елін Транскаспий дәлізін пайдалануға шақырды
Спорт
23.05.2024
Семейде теміржолшылар арасында волейболдан турнир өтті
Аймақтар
23.05.2024
Локомотивтер көктемгі байқаудан өтіп жатыр
Аймақтар
23.05.2024
Разъездегі ескі нысандар модульді ғимаратқа ауысып жатыр