Өткелдерде жиілеп кеткен пойыз бен автөкөлік соқтығыстарын азайту мәселесі Шуда талқыланды

Жаңалықтар
05.04.2022, 09:28
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Шу қаласында «ҚТЖ» ҰК» АҚ – «Магистральдық желі дирекциясы», «Жолдарды диагностикалау орталығы» филиалдары және Жамбыл жол бөлімшесінің басшылары мен өңірлік қозғалыс қауіпсіздігі ревизорлары қатысқан семинар өтті. Теміржол көлігіндегі қозғалыс қауіпсіздігіне арналған жиында өткелдердегі жол-көлік оқиғаларын азайту, сондай-ақ түйіспесіз жолды дамыту мүмкіндіктері талқыланды.

Бүгінде магистраль желісінде мыңнан астам теміржол өткелі бар, 459 өткел арнайы кезекшілер күзетімен қамтамасыз етілген, ал жартысынан астамына автоматты түрде іске қосылатын шлагбаумдар орнатылған.

Қазақстанда автокөліктер жылдан-жылға артып келеді, қазірдің өзінде 4,5 млн астам автокөлік құралдары бар, ал жекелеген өткелдерде автомобильдердің қарқынды қозғалысы тәулігіне 3,5 мың бірлікті құрайды екен. Өткен жылы өткелдерде 26 жол-көлік оқиғасы болып, бұл көрсеткіш 2020 жылмен салыстырғанда екі есеге өскен. Қозғалыс қауіпсіздігі алға тартқан мәліметтерге сүйенсек, 2015-2022 жылдар аралығында өткелдерде 402 жол-көлік оқиғасы болып, соның салдарынан 143 адам қаза тапса, 460 жуық адам әртүрлі дәрежеде жарақат алған. Мамандар, көп жағдайда, көлік жүргізушілері өткел сигнализациясының тыйым салған белгісіне назар аудармай, жол ережесін жиі бұзатынын айтып отыр.

– Теміржол өткелдерінде апатты жағдайларды азайтудың сенімді және тиімді жолы ретінде, оларды жауып, автокөлік ағынын өтпежолға қайта бағыттау ұсынылуда. Алайда, қазіргі қолданыстағы көлік инфрақұрылымы мұндай өтпежолдарды толық көлемде қамтамасыз ете алмай отыр, себебі, оларды салуға жергілікті атқарушы органдар бюджетінен қомақты қаржы керек. Осыған байланысты компанияның теміржол өткелдерінде қозғалыс қауіпсіздігі түрлі алдын алу және профилактикалық жұмыстарды жүргізу арқылы қамтамасыз етілуде. Алайда, жүргізіліп жатқан шараларға қарамастан жағдай мәз емес. Мәселені теміржол, әкімдік және көлік жүргізушілері күш біріктіре отырып, шешуіміз керек, – дейді Қозғалыс қауіпсіздігі департаменті директорының орынбасары Ниязбек Жаңабаев.

Теміржол өткелдерінде қауіпсіздік деңгейін арттыру үшін ҚТЖ компаниясы перспективалы техникалық шешімдер енгізіп отыр. Мәселен, өткелдерге резеңкелі техникалық төсемдер төселуде, бұл өз кезегінде автокөлік құралдарының өткелдер арқылы өту жылдамдығын шапшаңдатады. Сондай-ақ, пойыздар келе жатқанда автокөліктің өтуіне кедергі болатын, автоматты бөгеу құрылғылары орнатылуда.

Семинарға қатысушылар түйіспесіз жолды қолдану жағдайындағы қозғалыс қауіпсіздігі мәселесін де талқыға салды. Бірауыздан түйіспесіз жолдар төсеу полигонын кеңейту керек деген пікірді қолдады, өйткені, оның бунақ жолдармен салыстырғанда артықшылығы көп. Біріншіден, пойыздардың жүрісі жұмсақ болып келеді, екіншіден, түйіспесіз жолдардың ағымдық күтіміне кететін пайдалану шығындары қысқарады, ал бұл өз кезегінде электрлі рельс тізбектерінің бұзылуы мен қауіпті ақаулықтар бойынша рельс жұмысында болатын істен шығу қауіптерін едәуір қысқартады. Десек те, ерсілі-қарсылы тоқтаусыз жүріп жататын пойыздардың рельске әсері, температуралық күш-қуаты және табиғи факторлар, түйіспесіз жолдардың әрқашан жарамды күйде болуы үшін үнемі күтімде болуын қажет етеді. Бүгінде елімізде түйіспесіз жолдардың ұзындығы 15,3 мың шақырымды немесе жалпы теміржолдар ұзындығының 70% құрайды.

Семинарға қатысушылар заманауи өткел құралдарының жұмыс тәсілдерімен және түйіспесіз жолдарда түрлі рельс бекітпелерін орната отырып, жол жұмыстары өндірісінің технологиясымен танысу үшін Шу-Жамбыл телімі бойындағы Шу-Аспара аралығына барды. Қозғалыс қауіпсіздігі жөніндегі өңірлік ревизорлар PENDROL, ЖБР, КБ, ФОССЛО, КПП-5 сынды рельс бекітпелері орнатылған түйіспесіз жолдарға күтім жасау кезінде олардың жағымды және жағымсыз әсерлері туралы әңгімеледі.

Жолдарды диагностикалау орталығы МДК мобильді диагностикалық вагондарды және КАПС-БП түйіспесіз жолдардың істен шығу алдындағы жай-күйін программалық қамтамасыз етуді қолдана отырып, жолдарды диагностикалау және автоматты бақылау ерекшеліктерін таныстырды. Ал Магистральдық желі дирекциясы мен Жол және құрылыстар департаментінің мамандары өз кезегінде МДК вагондары анықтаған 3,4 дәрежелі жол ауытқушылығын жоюды бақылау тәсілдерімен бөлісті.

Аймақтар
26.07.2024
Таразда кәсіподақтың ұйытқы болуымен футбол алаңы ашылды
Жолаушылар тасымалы
26.07.2024
Жолаушылар пойызындағы бір күн
ҚТЖ келбеті
26.07.2024
Тілдей таспада талай сыр бар
Темір жол тарихы
26.07.2024
Сауатты кадрлар ғана салада оң өзгеріс жасайды – ардагер
Жүк тасымалы
26.07.2024
Контейнерлік тасымалдың инновациялық үрдістері
Жүк тасымалы
26.07.2024
Иран-Қытай көлік бағыты жаңартылуда
Жаңалықтар / Мұрағат
26.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №61 26 шілде 2024 жыл
Жүк тасымалы
25.07.2024
ЕАЭО елдері теміржол көлігін дамыту мәселесін талқылады
Жүк тасымалы
25.07.2024
Атырауда жүк тасымалы межеден асып түсті
Әлеумет
25.07.2024
Қызылордалық 20 бала «Туған жерге саяхат» турымен Астанаға аттанды
Темір жол тарихы
25.07.2024
Паровоз тізгіндеген қазақ қызы
Жолаушылар тасымалы
24.07.2024
Пойызға билетсіз мінгізгені үшін жұмыстан шығарылды
Жаңалықтар
24.07.2024
Құрық теңіз порты мен Транскаспий халықаралық көлік бағытын байланыстыратын жол күрделі жөндеуден өтті
Жаңалықтар
24.07.2024
Кірме жолдарды мемлекеттік меншікке беру рәсімі аяқталды
Әлемде
23.07.2024
Германияда Еуро-2024 кезінде қалааралық пойыздармен 12 миллион жолаушы тасымалданды
Әлемде
23.07.2024
Еуропалық Одақ көлік жобаларына 7 миллиард еуро бөлмек
Жүк тасымалы
23.07.2024
ҚТЖ астық тасымалына дайындығын пысықтауда
Қауіпсіздік
23.07.2024
Атырауда техникалық-әдістемелік сабақ өтті
Жаңалықтар / Мұрағат
23.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №60 23 шілде 2024 жыл
Жаңалықтар
22.07.2024
Қазақстан, Түрікменстан және Ауғанстан жаңа теміржол магистралінің құрылысын талқылады