Майталман жолшы рельсті қандай әдіспен ауыстырып жатқандарын айтып берді

ҚТЖ келбеті
17.09.2024, 10:43
Суретті түсірген автор
Нұрлыбек Досыбай

Түркістан облысы бойынша меншікті тілші

Жылға станциясының маңында жол жөндеп жүретін егде жастағы кісіні жиі кездестіремін. Бұл – қырық екі жылдан бері осы жерде тапжылмай еңбек ететін Базарбай Сейітов.

Күннің ыстық-суығына қарамай жол бойында жүретін жолшы өзі қадағалайтын жол телімінің ұңғыл-шұңғылына дейін өте жақсы біледі. Кезінде Ташкент темір жолына қараған бұл учаскеге жауапты мекеме атауы мен басшылығы сан рет ауысқанымен, кейіпкеріміздің жасайтын жұмысы мен атқаратын міндеті еш өзгермеген. Бүгінгі таңда Арыс жол дистанциясына қарасты Жылға ауылы маңындағы 3 306 шақырым мен 3 318 шақырым аралығындағы 24 шақырымдық жолды күтіп-баптаумен айналысады. Тәжірибелі жолшы үшін рельс астындағы шпалды ауыстыру мен оның костыльдерін қағу, бұрандалы бекітпелерді бұрап қатыру сөз емес.  

– Қазіргі кезде біздің салада рельс пен шпалды бекітудің 3 құралы ыңғайға қарай қатар қолданылады. Оның біріншісі – ағаш шпалға қағылатын костыль шегесі болса, қалған екеуі – темірбетонды шпалға бұрандалы қазыққа болт арқылы қатырылатын бекітпе. Оның соңғы екеуінің қызмет көрсету мерзімі ұзақ және сенімді әрі сапалы. Дегенмен, оның өзі мұқият бақылап, күн сайын қадағалап тұруды қажет етеді, – дейді білектей кілтімен бармақ басындай болтты бұрап жатқан Базарбай Орынбасарұлы.  

Айтуынша, бұл учаскеде жүк пойыздары жиі жүретіндіктен, ауыр салмақтан жолдың қалпы өзгеріп, шөгіп, болттары босап кетуі әбден мүмкін. Әсіресе бұрылыстарда клемма-бекітпесінің беріктігі сыр беріп қойып жатады. Сондықтан ондай жерлерге мықты деген бұрандалы болт бекітпелері қолданылады және жол шеберлері тарапынан жіті қадағаланады.  

Қазіргі кезде шпал үстіндегі рельстің тігінен тұрғанын және оның көлденеңінен түзулігін тексеру үшін рентген аппаратпен жабдықталған арнайы пойыз айына екі рет жолды тексеріп, жүріп өтетіні белгілі. Бұл технологияның дамығанын көрсеткенімен, адам көзінің қырағылы мен интуиция да кейде шешуші роль атқарады.

– Күн сайын өзіме тиесілі учаскені жаяу аралап, жай-күйін көзбен көріп шығамын. Қанша жерден заманауи диагностика болса да бұл қауіпсіз қозғалыс үшін қажет дүние, сондықтан мен өз телімімді күн сайын көзбен көріп шығып, көкейге түймесем көңілім көншімейді. 1982 жылы келіп едім осы жерге, әне-міне дегенше уақыт деген өте шықты, құдай сәтін салса, санаулы күннен кейін 42 жылдық бейнетімнің зейнетін көретін де күн тумақ, – дейді майталман маман.  

 

Жаңалықтар
18.10.2025
ҚТЖ: балалармен бірге табиғат үшін!
Жаңалықтар
17.10.2025
«Таза Қазақстан: теміржолшылар 90 мыңнан астам ағаш отырғызды
Жаңалықтар
17.10.2025
Оқытушылар құрамы ҚТЖ-да тағылымдамадан өтті
Аймақтар
17.10.2025
ШҚО теміржолшылары көмір қорын тексерді
Жаңалықтар
17.10.2025
Теміржолшы «Ерен еңбегі үшін» медалімен марапатталды
Жаңалықтар
17.10.2025
ҚТЖ электрмен жабдықтау шаруашылығында телемеханика жүйесін жаңғыртуда
Аймақтар
17.10.2025
Әлеуметтік ахуал – ерекше назарда
Аймақтар
17.10.2025
Теміржолшылардың отбасына алғыс хат табысталды
Аймақтар
17.10.2025
Атырауда теміржолшылар кәсіподақтың 120 жылдығын атап өтті
Әлеумет
17.10.2025
100 теміржолшы донор болды
Жаңалықтар / Мұрағат
17.10.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №86 17 қазан 2025 жыл
Жүк тасымалы
16.10.2025
ҚТЖ Шығыс Қазақстанға көмірдің үздіксіз теміржолдық жеткізілімін қамтамасыз етеді
Жаңалықтар
16.10.2025
ҚТЖ-да жапондық Riken KOGYO компаниясы өкілдерімен кездесу өтті
Аймақтар
16.10.2025
Жамбылда экологиялық акция жалғасуда
Трансформация
16.10.2025
Тепловоздарды автоматтандыру процесі үздіксіз жүруде
Аймақтар
16.10.2025
Түбекке су жаңа тепловоздар келді
Қауіпсіздік
16.10.2025
Атырауда биыл 417 рет шұғыл тежеу қолданылған
Жаңалықтар
16.10.2025
ҚТЖ, ГТЖ және қазақстандық экспорттаушылар жаңа мүмкіндіктерді талқылады
Жаңалықтар
16.10.2025
ҚТЖ Жас кадрлар резервіне іріктеу жариялайды
Жаңалықтар
16.10.2025
Қара теңіз бен Каспий арасында жаңа контейнерлік бағыт іске қосылатын болды