Көмір тасымалы: меже 10 млн тонна

Фоторепортаждар
16.08.2019, 12:50
Қуаныш Қожаев

Абай облысы бойынша меншікті тілші

Бүкіл ел аумағында көмір тасымалы қарқын алған шақта Семей ЖТ бөлімшесіне қарасты учаскелік станция саналатын 2-класты Дегелең станциясының атқарар жүгі ауқымды. Себебі, мұнда күллі ел шығысын жылумен қамтамасыз ету мақсатында көмір тиеу мен жөнелту ісі атқарылады.

Станция, сонымен қатар, іргелес елдер мен бірқатар шет елдерге де қатты отын тиелген вагондар жөнелтеді. Ал өткен жылдан бері ұлттық компания басшылығының шешімімен көмір тасымалын жазғы маусымға ауыстыру мұнда біршама қарбалас тудырғанмен тиімділігі аса жоғары екендігін дәлелдеді. Бүгінгі Дегелең станциясында 4 кірме жолмен 6 қабылдап-жөнелту жолдары бар. Мұның барлығы жүк айналымын жоспарға сай жүзеге асыруда іркіліс тудырмау үшін қолайлы. Дегенмен, қара суық түсісімен еліміз бойынша орын алатын «көмір безгегі» дегелеңдік теміржолшыларды өз жұмыстарын ширатып, өндіріске біршама өзгерістер енгізуге мәжбүрледі. Соның нәтижесінде болар, өткен жылдан бастап, көрсеткіштер де күрт қарқын алды.

– Былтыр біз 108 мың 386 вагоннан тұратын, 7 млн 554235 мың тоннаның көмірін тиеп, жөнелттік. Бұл көрсеткіш алдыңғы 2017 жылмен салыстырғанда 12,5 пайызға жоғары. Биылғы меже бұдан да арта түспек. Себебі, ең ірі клиентіміз «Қаражыра» компаниясы жаңа техникалар алу арқылы өндіріс көлемін біршама ұлғайтып отыр, – дейді Дегелең станциясының бастығы Талғат Баширов.

Көмір тасымалы көктем мен жаздың басында біршама саябырлағанымен қазіргі күндері біртіндеп қарқын алып келеді. Өткен жылы тәулігіне 490 вагон көмір тиелген кездер болғанды. Биылғы көрсеткішті бұдан да жоғарылату көзделуде. Дәл бүгінгі күні аталмыш станциядан тәулігіне 350 немесе 480 вагоннан тұратын жылжымалы құрамдар жылдам құрастырылып жолға шығарылуда. Станция басындағы маневрлік жұмыстардың барлығы жеделдетілген түрде жүзеге асырылады. Дегелеңдіктер қос бағытқа қызмет көрсетеді. Вагондарды номерлеріне сәйкес желінің қос тарапына бөліп, Семей мен Павлодар бағытына пойыздар әзірлейді. Бұл ретте станция кезекшілеріне жүктелер жауапкершілік зор.

– Тәулігіне ең кемі 5 жылжымалы құрамды жасақтап жолға шығарамыз. Мәселен, дәл қазіргі күні қабылдау мен атқару пойыздарымен жұмыс жүргізіп жатырмыз. Осыдан соң бірден маневрлік тәсілмен вагондарды жинап, ең кемі 6 мың тонна болатын ауыр салмақты пойыздарды құрастыруға кірісеміз. Дәл бүгінгі күні аса қарбалас жоқ. Көмірге тапсырыс көбейген кезде жұмыс та қыза түседі, – дейді станция кезекшісі Қуаныш Султаков.

Дегелеңде транзиттік пойыздар саны да көп. Локомотив бригадалары осында ауысып, тәулігіне 15-16 пойыз жолға шығарылады. Көмір тиеу үшін жиналатын вагондар станция басында кептеліс тудырмас үшін қозғалыс жиілігін жылдамдату қажеттілігі жоғары. Техникалық үдеріс барысын назарда ұстап отырған ДСП операторы Гүлжан Қайыржанова пойыздарды қабылдап алу мен жөнелтуде, машинистерге өкім беруде, жылжымалы құрамдарды жолға даярлауда ауысым қызметкерлері үшін қарбалас әлі алда екенін айтады.

– Осыдан 20 жылдан аса уақыт бұрын бұл станция Дегелең аталмай тұрып, осында қызметке орналасқан едім. Ол кезде Конечная атты тұйық станция болатын. Салыстырмалы түрде алсам, ол кезден бері станциямыздың қызметі жүз пайызға мүлде өзгерді. Тіпті, жыл сайын түрлі жаңашылдықтар орын алып, көрсеткіштер көлемі де айтарлықтай артып келеді, – дейді Гүлжан Әбілқайырқызы.

Қазіргі күні станциядағы жұмыстар барысында айтарлықтай проблемалар жоқ. Вагон жеткілікті. Дегелеңдіктер көмір тиеуде жоспарға үлгеріп жұмыс жүргізуде. Станцияның жүк цехындағы коммерциялық қатынастар барысы да қадағалауда.

Күллі бөлімше бойынша жүк тасымалының 50 пайызынан астамын еншілейтін Дегелең станциясының теміржолшылары көмір тиеу бойынша биылғы жылды да жетістіктермен қорытындылаймыз деген ізгі үмітте. Таяу жылдарға қойылған басты меже – жылына 10 млн тонна көмір тиеп жөнелту. 

Жаңалықтар
23.05.2025
Қазақстанда алғаш рет жартылай вагондарда контейнерлерді тасымалдау технологиясы енгізілді
Жолаушылар тасымалы
23.05.2025
ҚТЖ балаларды пойызда тасымалдау ережелерін еске салды
Жаңалықтар
23.05.2025
Заманауи CRRC тепловоздары елдің солтүстік аймақтарында пайдаланылатын болады
Әлеумет
23.05.2025
Еңбеккер мүддесі – бірінші орында
Спорт
23.05.2025
Көкшетаудағы чемпионаттан жамбылдықтар жүлдемен оралды
ҚТЖ келбеті
23.05.2025
Еңбекпен есімі танылған байланыс шебері
Аймақтар
23.05.2025
Абай мұрасы – теміржолшылар назарында
Жаңалықтар
23.05.2025
Заманауи маневрлік тепловоздар жеткізілді
Жаңалықтар / Мұрағат
23.05.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №39 23 мамыр 2025 жыл
Жолаушылар тасымалы
22.05.2025
Балқаш курорттық аймағына жазда қосымша пойыздар қатынайды
ҚТЖ келбеті
22.05.2025
Шымкенттік инженер ойлап тапқан қорғаныс құрылғы 18 депода қолданылуда
Спорт
22.05.2025
Кәсіподақтың 120 жылдығына орай шағын футболдан турнир өтті
Инфрақұрылым
22.05.2025
Көлік-логистика саласында бірқатар жоба іске асады
Жаңалықтар
22.05.2025
«Алматы-Ақтөбе» пойызының жолаушысынан марихуана табылды
Әлемде
21.05.2025
Қытай Моңғолиямен шекарада жаңа теміржол желісінің құрылысын бастады
Жаңалықтар
21.05.2025
«Самұрық-Қазына» мен Alstom серіктестік мәселесін талқылады
Жаңалықтар
21.05.2025
Қазақстан мен Грекия логистика саласындағы әріптестікті нығайтуда
Жаңалықтар
21.05.2025
Қостанай станциясында эпилепсиямен ауыратын әйелге шұғыл көмек көрсетілді
Жаңалықтар
20.05.2025
ҚТЖ 36 өндірістік нысанды жөндеуден өткізеді
Жолаушылар тасымалы
20.05.2025
Жазғы маусымда Алакөлге қосымша вагондар іске қосылады