Екібастұздық профессорлар пойызды басқару қызметімен танысты
«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі
Қ. Сәтпаев атындағы Екібастұз инженерлік-техникалық институтының профессорлық құрамы «ҚТЖ» ҰК» АҚ бас ғимаратында орналасқан Тасымалды басқарудың автоматтандырылған орталығы қызметімен танысты. Ондағы мақсат – теміржолшы мамандығына оқып жатқан шәкірттерге көзбен көргендерін айтып, сала мамандарымен тәжірибе алмасу.
Аталған оқу орнының «Көлік» кафедрасы негізінен Павлодар облысының теміржол саласына 14 мамандық бойынша кадрлар дайындайды. Осы кафедрадағы оқытушылардың негізгі мамандықтары да – теміржолшы. Алайда, өндірістен алыс жүрген оқытушылар студенттерге жан-жақты практикалық білім беру үшін осындай кездесулердің маңызы зор екенін айтады. Оқытушы құрамын Екібастұз локомотив пайдалану депосының бастығы Әмір Тәкішев бастап келді.
– Бұл оқу орны бізге машинистер, олардың көмекшілері және салаға қажетті басқа да мамандарды, яғни 80 пайыз қызметкерлерімізді дайындап беріп отыр. Сондықтан олардың оқыту сапасын арттыра түсу мақсатында осы іс-шараны өткізуге ұйытқы болдық. Компания басшылығының бұл бастаманы дұрыс қабылдап, оқытушылардың өндірісті көруіне мүмкіндік бергеніне алғыс айтамыз, – деді депо бастығы.
«ҚТЖ-Жүк тасымалы» ЖШС-на қарасты Пойыздар қозғалысын басқару департаментіне келген қонақтарды осы департаменттің жедел бөліп тарату тобының менеджері Наталья Гофман қарсы алды. Оның айтуынша, компанияның диспетчерлік қызметі Қазақстандағы теміржол желісі бойынша 3 деңгейден тұрады. Біріншісі – сызықтық деңгей, екіншісі – өңірлік деңгей, үшіншісі – желілік деңгей. Қазақстанда қанша бөлімше, қанша станция, қанша жол болса, соның бәрін компьютер арқылы күн сайын қарап, пойыздар қозғалысын басқарып отыратын департамент диспетчерлерінің жұмысы тым қауырт. Әр өңірге жауапты диспетчерлер бөлінген.
– Пойыздар қозғалысын басқару департаментіне жүктелген міндет, Қазақстан бойынша барлық теміржолдағы қызметтің өзара әрекеттесуінің дұрыс болуын қадағалау. Жұмысымыз таңертең селекторлық отырыстан басталады. Онда жоспарға сай тапсырмалар беріледі. Сосын барлық құрылымдық бөлімшелер басшыларына телефон соғылып, пойыздар қозғалысына, яғни дәл сол сәтте оларда қанша жүк жөнелтілуде, қаншасы жолда келе жатыр, қанша жүк түсіріліп, тиелетіні туралы, бос вагондар қанша деген сұрақтарға қатысты есеп алынады. Сол мәліметтер негізінде бір күннің жұмыс жоспары жасалады. Диспетчерлер орталығына еліміздегі жылжымалы құрамдарды басқаруға қатысты деректер дереу түсіп, қандай да бір туындаған мәселелер жедел шешіліп жатады, – дейді Наталья Гофман.
Қазақстан бойынша теміржол желілерінен бөлек, диспетчерлер елімізде шетелдермен шектесетін 15 мемлекетаралық шекаралық түйісу нүктесін де бақылауға алған. Осылайша, пойыздар қозғалысын басқару қызметімен егжей-тегжейлі танысқан екібастұздық жоғары оқу орнының оқытушылары компанияның бірінші қабатында орналасқан мұражайды аралап, теміржолдың тарихына қатысты көне жәдігерлермен де, заманауи жаңа жобалардың макеттік үлгілерімен де танысты.