Алдағы маусымнан не күтеміз?

Жүк тасымалы
22.07.2025, 09:30
Суретті түсірген Александр ЖАБЧУК
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Алда астық тасымалы науқаны тұр. Биыл республика бойынша 7,4 миллион гектар ауыл шаруашылығы алқаптары егілді. Мамыр айынан бастап нарық қатысушылары 2025-2026 жылдардағы жаңа астық маусымына белсенді дайындықты бастап кетті. Ал Ұлттық компания вагон айналымын жылдамдатуға, жеткізу мерзімін оңтайландыруға және өткізу қабілеті шектеулі аймақтарда тиімділікті арттыруға мүмкіндік беретін маршруттық және хабтық жөнелтілімдерді қалыптастыруға көңіл бөліп отыр.

Биылғы бидай егінінің болжамы әлі қалыптаспаған, бірақ күздік дақылдардың жағдайына байланысты өткен жылғыдан төмен болады деген болжам бар. Алдағы күзгі-қысқы кезеңде көмірді үздіксіз жеткізуді қамтамасыз ету үшін «ҚТЖ» ҰК» АҚ 28 мыңға жуық вагон тартып отыр, оның 20 мыңы ашық вагондар. Бұл парк жүк тасымалдаудың болжамды көлемін жабуға мүмкіндік береді. Ұлттық компания күзгі-қысқы айларда ең жоғары жүктемелерді болдырмау үшін жүк жөнелтушілерді, жүк алушыларды және жергілікті атқарушы органдарды жыл бойына тиеу көлемін біркелкі бөлуге шақырып отыр.  

Әлемде болып жатқан оқиғалар да көмір мен бидайдың жаһандық сауда ағынына, сондай-ақ олардың құнына және әртүрлі сауда кедергілерінің пайда болуына ықпал етуде. Өңірдегі геосаяси сілкіністер аясында жеткізілімдердің қауіпсіздігін қамтамасыз ету мәселесі де басымдыққа ие. Мәселен, Ирандағы әскери қақтығыстың шиеленісуі қазақстандық астықты осы елге және оның аумағы арқылы транзитпен жеткізуге қауіп төндірді. Көлік дәліздерін бұзу қаупі, логистикаға шығындардың өсуі және порттарды бұғаттау осы бағыттағы экспорттың тұрақтылығын күмәнді етіп отыр.  

Сонымен қатар нарық қатысушылары тиісті салалардың перспективалық дамуын да ескеруі керек. Мәселен, республиканың ауыл шаруашылығы министрлігі бидайдың дара дақыл егісінен күтім жасау бойынша ауқымды жұмысты жалғастыруда. Соңғы 2 жылда еліміздегі бидай егіс алқабы 730 мың гектарға қысқартылды. Сондай-ақ Мемлекет басшысының елімізді астықты терең өңдеу өнімдері бойынша әлемдік ТОП-10 экспорттаушы қатарына шығару жөніндегі алға қойған міндеті шеңберінде қосылған құны жоғары өнім түрлерін кеңейту жоспарлануда.  

Осыған ұқсас шаралар көмір өнеркәсібі саласына да қатысты болып отыр. 2023 жылы республика энергия теңгеріміндегі көмір үлесін 2060 жылға қарай 60-тан 10%- ға дейін төмендетуді көздейтін Қазақстанды декарбонизациялау стратегиясын қабылдады. Осы ретте дәстүрлі көмір энергетикасына, өңдеу өнеркәсібінің маңызды сегментіне балама ретінде көмір химиясын дамыту және дәстүрлі өндіруден көмірді терең өңдеуге көшу перспективалы бағыт болып табылуда.  

Келешекте бұл факторлар тек көлемде ғана емес, ең бастысы тасымалдау әдістерінде де көрініс табатын болады. Айталық, қазірдің өзінде тасымалдау процесін қиындататын көптеген факторларға қарамастан, астық жүктерін контейнерлік тасымалдаудың белсенді өсуі байқалып отыр. Осыған сүйене отырып, логистикалық процесті ұйымдастыруды, тиісті инфрақұрылымды, сондай-ақ технологияларды дайындауды одан әрі жетілдіру қажет.  

Әрине, бұл ретте Қазақстан ставка жасайтын әлемдік нарықтарда болып жатқан оқиғаларды да ескеруі қажет. Мәселен, 2024 жылы 700 млн тоннадан астам көлемде дәнді дақылдардың рекордтық өнімін алған көрші Қытай өз өндірісінің одан әрі ұлғаюын күтуде, бұл міндетті түрде аспан асты елінің тұтыну көлеміне және ауыл шаруашылығы өнімдерінің негізгі түрлерінің импортына әсер етері анық. Ал дәнді, майлы, жемшөп және басқа да өнімдер саудасы жөніндегі Еуропалық қауымдастықтың болжамы бойынша, 2025 жылы Еуропада бидай өнімі 297,8 млн тонна деңгейінде күтілуде, бұл қазіргі деңгейден 15 млн жоғары.  

Қазақстандық қатты отын экспортының келешегіне келетін болсақ, оған ресейлік өндірушілердің еуропалық нарықты толық жоғалтуы әсер етуде, сарапшылардың болжауынша, жеткізілім 2025 жылы 8-10 млн тоннаға жетуі мүмкін, бұған Қытайдың энергия көміріне баж салығын енгізуі де әсер етуі мүмкін. Орташа алғанда, Еуропада жыл сайынғы көмір тұтыну 300 миллион тоннаға бағаланады, ал әлемдегі ең үлкен көмір нарығы жыл сайын 450 миллион тоннадан астам қатты отын импорттайды. Бұл елімізде екінші жыл қатарынан көмір өндіру көлемінің қысқаруына қарамастан, отандық экспорт үшін кең әлеует ашады. Осылайша, уақыт ағымындағы шынайылық теміржол саласынан тиісті өзгерістерді, икемділікті, технологияларды жетілдіруді, сенімді және тиімді логистика құруды талап етеді.  

 

Жүк тасымалы
22.07.2025
Шаньси провинциясынан алғашқы контейнерлік пойыз Орта дәлізбен Әзірбайжанға жөнелтілді
Жаңалықтар
22.07.2025
ҚТЖ-да Қазақстан мен Грузия логистика мәселелерін талқылады
Жүк тасымалы
22.07.2025
Алдағы маусымнан не күтеміз?
Жаңалықтар
22.07.2025
Алматыда қоймадан шыққан жалынды жоюға өрт сөндіру пойызы қатысты
ҚТЖ келбеті
22.07.2025
Атакәсіпке адалдық: машинист Ерлан Бегимов туралы бір үзік сыр
Әлеумет
22.07.2025
Теміржолшы әулеті «Дарынды отбасы» номинациясын жеңіп алды
Станция тынысы
22.07.2025
Қазалы – мамандар ұстаханасы
Жаңалықтар / Мұрағат
22.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №55 22 шілде 2025 жыл
Жүк тасымалы
21.07.2025
Қазақстан мен Грузия арасындағы теміржол жүк тасымалының көлемі 159,5 мың тоннадан асты
Жаңалықтар
21.07.2025
ҚТЖ мен РЖД стратегиялық әріптестікті күшейтуде
Аймақтар
21.07.2025
«Білім экспресі» Абай елінде
Спорт
21.07.2025
Маңғыстауда теміржол барысы анықталды
Жүк тасымалы
21.07.2025
Биыл теміржол арқылы көмір экспорты 14%-ға өсті
Аймақтар
21.07.2025
Түлектерге кәсіби бағдар берілді
Әлемде
21.07.2025
Бейжіңдегі көрмеде 600 км/сағ жылдамдықпен жүретін пойыз таныстырылды
Әлеумет
21.07.2025
Жыл басынан бері құқық бұзғаны үшін 400-ге жуық адам пойыздан түсірілген
Инфрақұрылым
18.07.2025
Сырдария арқылы өтетін жарты шақырымдық теміржол көпірі салынады
Инфрақұрылым
18.07.2025
Елімізде темір жолды жөндеу науқанының жартысы аяқталды
Жүк тасымалы
18.07.2025
Әлеуметтік жүк тасымалы ұлғаюда
Станция тынысы
18.07.2025
Әйтеке би станциясы жартыжылдықты табысты аяқтады