Қағазсыз ғасыр: Сандық технологияларды дамыту үдерісі

Цифрландыру
13.03.2019, 11:09

Сандық технологияның алтын ғасыры салтанат құрған бұл заманда адамның жайлылығы үшін барлық жағдай жасалуда. Ақпараттық технологияның дамығаны сонша, оның көмегінсіз қарыс қадам баспайтын жағдайға жеттік. ҚР Президентінің кезекті жолдауында «Цифрлы Қазақстан» бағдарламасында сандық технология ел дамуының өзекті сипаттамасы ретінде қарастырылып отыруы да соның дәлелі деуге толық негіз бар. 

Бүгінгі таңда «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ жоғарыда атап кеткен бағдарламаға сәйкес «Цифрлы темір жол» жобасын қолға алды. Ол бойынша темір жолда цифрландырудың ілкімді жобалары кеңінен жүзеге асырылуда. Темір жолдағы жүк және жолаушы тасымалы, логистика мен инфрақұрылым, т.т. сандық форматқа көшіріле бастады.  

Биыл ақпаннан бастап «ҚТЖ» ҰК» АҚ мен «РЖД» ЖАҚ арасындағы келісім шеңберінде жүк жөнелтудің қағазсыз технологиясы қолданылып, Шарттық және коммерциялық жұмысты басқарудың автоматтандырылған басқару жүйесі (ШКЖ АБЖ) бойынша вагондар туралы электрондық хабарлама алмасу, электрондық қол қою арқылы жүктерді рәсімдеу іске асты. Бұған Екібастұз 2 – Малорефтинск бағыты бойынша қағазсыз технология бойынша – 619, ал Малорефтинск – Екібастұз бағытына 1313 тасымал құжатының рәсімделуі мысал бола алады және тиімділіктің жоғары екендігін көрсетті. Бұл ретте электронды мәліметтер алмасуға Өзбекстан, Қытай, Әзербайжан және Қырғызстан теміржол әкімшілері мүдделілік танытып отырғандығы осымен де байланысты дей аламыз. Жалпы еліміз инвестиция және инфрақұрылымдық даму министрлігінің басшылығымен «Самұрық-Қазына» қорының шеңберінде «ҚТЖ» ҰК» АҚ жүзеге асыратын бағдарлама 2018-2022 жылдар аралығын қамтып отыр. Жалпы саны 21 жобаны іске қосу қарастырылған. Әсіресе инновациялық және сервистік секторларды дамыту міндеттері күн тәртібінде өткір тұр. Атап көрсеткенде, қолдан жасалған интеллекті мен «үлкен мәліметтер» саралау технологиялары негізінде интеграцияланған басқару жүйесі, жолаушылар тасымалы тарифтерін динамикалық басқару жөніндегі жобалар.

Цифрландыру – қауіпсіздікті қамтамасыз етуге қалай үлесін қосуда, соған келейік. «ҚТЖ» ҰК» АҚ «Магистраль» АБЖ жобасын іске асырып, қазір ол жемісін беруде. Бұдан басқа, вагонға орнатылған диагностикалық кешен жүрген жолында кез келген сынық пен кемшілікті айнымай танып, оны тіркеуге алады. Осылайша аталған кешен көмегімен теміржол желісіндегі ақау анықталып, апаттың алдын алуға мүмкіндік туды. Теміржол бойынан табылған ақау туралы ақпаратты «Магистраль» АБЖ бірден жол жөндеуші бригадаларға жөнелтеді. Олар өз кезегінде жедел түрде әлгі ақауды жөндеп, пойыздардың қауіпсіздігін қамтамасыз етіп, кестесінен кешікпеуге барын салады.  

 «ҚТЖ» ҰК» АҚ филиалы – «Автоматтандыру және цифрландыру дирекциясының» директоры C.Төлебаевтың айтуынша, соңғы 10 жылдағы мәліметтерді сақтай отырып, жолдардағы ақаулардың қайталануы мен себептерін анықтауға болады. Жүк тасымалы саласында «Шарттық және коммерциялық жұмыс» АБЖ сәтімен жұмыс істеп келе жатқандығын да қаперге сала кеткен жөн. Автоматтандыру локомотивтердің электр энергиясы мен отынды тұтынуына бақылау жүргізуге, пойыз-вагонайналымы қозғалысын болжау мен жоспарлауға, бағыттарды интеграциялық өңдеуге және тасымалдарды жедел басқаруға бағытталған. «Жүк жөнелтушілер Интернетті пайдалана «ШКЖ» АБЖ арқылы тасымал үшін алдын ала тарифті есептеуіне, тасымал құжатын рәсімдеуіне, тапсырыс беруіне және тасымалды жоспарлауына да мүмкіндігі мол. Бүгінгі таңда жүйеде жүк станцияларының 5 мыңдай қызметкері және 20 мыңнан астам клиенті тіркелген және жұмыс істеуде», – дейді «ҚТЖ-Жүк тасымалы» АҚ бас инженері Владимир Петров бұған дейінгі бір сөзінде. Machine Learning элементтері бар жоспарлау жүйесін енгізу эксплуатациялық, коммерциялық және инвестициялық жоспарлау кезінде тиімді шешімдерді қабылдауға, ресурстарды оңтайлы бөлуге мүмкіндік береді. 2021 жылға қарай тасымал процестерімен байланысты шығындарды оңтайландыру 3-4% жетеді деп жоспарлануда.

 Асқар Исақов, Астана 


Инфрақұрылым
22.07.2024
Күрделі жөндеу жұмыстары кезең-кезеңімен жүзеге асырылуда
Әлеумет
22.07.2024
Теміржолшылардың балалары лагерге аттанды
Спорт
22.07.2024
Қазақстан темір жолының 120 жылдығына орай Таразда спартакиада өтті
Жаңалықтар
22.07.2024
Ауғанстан, Түрікменстан және Өзбекстан делегациясы Бейнеу астық терминалының мүмкіндігімен танысты
Жолаушылар тасымалы
22.07.2024
Қаныш Сәтбаевтың 125 жылдығына арнайы безендірілген пойыз жолға шықты
Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл
Қауіпсіздік
18.07.2024
Темір жолдағы химиялық апаттарды жою бойынша оқу-жаттығу өтті
Әлеумет
18.07.2024
50 бала лагерьге аттанды
Қауіпсіздік
18.07.2024
Жанып келе жатқан жолаушылар пойызы сөндірілді
ҚТЖ келбеті
18.07.2024
Велосаяхатшы сапарға шықты
Жүк тасымалы
18.07.2024
Қазақстанда теміржол көлігімен тасымалданатын шикізаттық емес экспорт көлемі артты
Жаңалықтар
18.07.2024
Биыл темір жол арқылы 757 мың тонна астық жөнелтілді