Жол сапасымен қауіпсіз

Инфрақұрылым
04.04.2023, 11:09
Суретті түсірген Александр ЖАБЧУК
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

«ҚТЖ» ҰК» АҚ жыл сайын 500-600 км жолға күрделі жөндеу жүргізеді. Оның сыртында теміржолды ағымдағы күтіп ұстау және орташа жөндеу бар. Әйтсе де, бүгінгі таңда елімізде теміржол инфрақұрылымының тозу деңгейі 57% құрайды екен. Демек, жыл сайын 2500 км жолды жөндеуге қажеттілік бар.

«ҚТЖ» ҰК» АҚ Басқарма төрағасының стратегия және цифрландыру жөніндегі орынбасары Әнуар Ахметжанов «Expert Talks» пікірталас платформасында берген сұхбатында осындай мәліметтер келтірді. Айтуынша, жыл сайынғы күрделді жөндеу телімдердің барлық көлемін түгел қамтымайды, келесі жылға қала береді. Осылайша тозу деңгейі де өсе береді.  – Осыған орай жол жөндеу жұмыстарын дер кезінде жүргізу үшін қаржыландыру көздері туралы мәселе қашан да маңызды болып саналады. Бұл ретте біріншіден ойға келетіні – тариф. Яғни жыл сайын жасалатын жөндеу жұмыстары тарифке енгізілген. Аталған мәселеде аса маңызды сала – транзит туралы да тоқтала кеткен жөн. Транзиттік тасымал – Қазақстанда монополияға қарсы орган реттемейтін қызмет түрі. Бұл бізге инфрақұрылымды күтіп ұстау, жылжымалы құрамды, локомотив тартымын жаңарту, жолаушылар тасымалын субсидиялау үшін қажет қаржы жетіспеушілігінің орнын толтыруға мүмкіндік береді, – деді Ә.Ахметжанов.  

Инвестициялық жобаларды қаржыландыру көзіне тариф жатады. Теміржол қауіпсіздікке нұқсан келетіндей шығындарға түспеуі керек. Бұған дейін компанияда жүктердің негізгі 5-6 санаттары бойынша орташа тариф есептеліп, соның нәтижесінде ҚТЖ-дағы тариф Ресейге қарағанда 3 есе төмен екеніне және Белоруссияға қарағанда 30-40% аз екеніне көз жеткізілген.  

Жөндеу жұмыстарын қаржыландырудың екінші көзі – бюджет қаржысы. Әлемдегі елдерде теміржол инфрақұрылымын дамытуда бюджеттен тікелей қаржы бөлінеді. Қазақстандық теміржолшылар қаржыландырудың барлық нұсқаларын зерттеп көруде. Мысалы, инфрақұрылымдық жобаларды дамыту үшін компанияны капитализациялау. Атап айтқанда, Достық-Мойынты теміржол желісі жобасын ҚТЖ Ұлттық қорды тарту, яғни облигациялық займ арқылы жүзеге асыруда. 

Әлеумет
23.07.2025
Жаз қызығы жалғасуда
Әлеумет
23.07.2025
Медициналық пойыз Қостанай ауылдарына қызмет көрсетіп жатыр
Әлемде
23.07.2025
Орталық Азия Ауғанстанды үнді мұхитына шығатын дәліз ретінде көреді
Жүк тасымалы
23.07.2025
Орта дәліз: Қытай, Қазақстан және Әзербайжан ынтымақтастығы күшейе түсті
Әлемде
23.07.2025
Ұлыбританияда Stadler 99 сериялы жаңа локомотиві таныстырылды
Жаңалықтар
23.07.2025
ҚТЖ бөгде адамдардың темір жолға шығуының алдын алуда
Жүк тасымалы
22.07.2025
Шаньси провинциясынан алғашқы контейнерлік пойыз Орта дәлізбен Әзірбайжанға жөнелтілді
Жаңалықтар
22.07.2025
ҚТЖ-да Қазақстан мен Грузия логистика мәселелерін талқылады
Жүк тасымалы
22.07.2025
Алдағы маусымнан не күтеміз?
Жаңалықтар
22.07.2025
Алматыда қоймадан шыққан жалынды жоюға өрт сөндіру пойызы қатысты
ҚТЖ келбеті
22.07.2025
Атакәсіпке адалдық: машинист Ерлан Бегимов туралы бір үзік сыр
Әлеумет
22.07.2025
Теміржолшы әулеті «Дарынды отбасы» номинациясын жеңіп алды
Станция тынысы
22.07.2025
Қазалы – мамандар ұстаханасы
Жаңалықтар / Мұрағат
22.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №55 22 шілде 2025 жыл
Жүк тасымалы
21.07.2025
Қазақстан мен Грузия арасындағы теміржол жүк тасымалының көлемі 159,5 мың тоннадан асты
Жаңалықтар
21.07.2025
ҚТЖ мен РЖД стратегиялық әріптестікті күшейтуде
Аймақтар
21.07.2025
«Білім экспресі» Абай елінде
Спорт
21.07.2025
Маңғыстауда теміржол барысы анықталды
Жүк тасымалы
21.07.2025
Биыл теміржол арқылы көмір экспорты 14%-ға өсті
Аймақтар
21.07.2025
Түлектерге кәсіби бағдар берілді