Төрт түлікке тыйым бола ма?

Аймақтар
19.06.2020, 10:12
Қосұйым Мұқашев

Атырау облысы бойынша меншікті тілші

Теміржолшылар үнемі көтеріп жүретін өзекті тақырыптың бірі – мал басу, яғни темір жол бойында төрт түліктің бағусыз жүру мәселесі. Қазіргі жаз мезгілінде далада қараусыз өріп жүрген мал көп. Олар теміржол қозғалысына үлкен кедергі келтіруде.

Айталық, 2018 жылы өңірде жүк және жолаушы пойыздары 8 рет мал басып кетсе, 2019 жылы 11 оқиға тіркелген. Әсіресе, сиыр, түйе және жылқы малдары жол бойында жортып жүріп ажал құшады.

Биылғы бес айда да екі оқиға орын алып, мал басу азаймай тұр.

Теміржолдың қауіпті аймақ екенін бәрі де біледі, сөйте тұра пойыз астынан өтетіндер, малды жол бойына жаятындар азаяр емес.

Атырау жүк тасымалы бөлімшесі қауіпсіздік инженері Ф.Қазжанованың айтуынша, биылғы жылы қозғалыс қауіпсіздігін бұзу, адам басу, жол-көлік оқиғалары тіркелмеген.

«Жолда – адам» ережесіне сәйкес теміржолдан рұқсат етілмеген жерден өту бойынша алдын алу жұмыстары үнемі жүргізіліп келеді. Аталған тақырыпта елді мекендер мен мектептерде жиындар өтіп, жергілікті бұқаралық ақпарат құралдарында мақалалар жарияланған. Соған қарамастан жаяу жүргіншілер өткелі бола тұра, адамдар рұқсат етілмеген жерден және пойыз астынан өтуді тоқтатар емес.

Былтыр Атырау станциясының ПГ-1 бағдаршамынан 67 метр жерден өлген адамның мүрдесі табылған. Ол 1981 жылы туған Атырау қаласының М.Р. есімді тұрғыны екен, станция жолдарының рұқсат етілмеген жерінен өтуі кезінде пойыз қағып кеткен. Жолда мал көп жүреді.

Әсіресе қауіпті саналатын телімдер Атырау-Махамбет, Махамбет-Қызылжар, Бақсай-Аққыстау, ҚұлсарыШоқпартоғай, Жантерек-Мұқыр-Сағыз, Ганюшкино-Атырау аралықтары. Теміржолшылардың айтуынша, бұл мәселені жергілікті атқарушы және құқық қорғау органдарының араласуынсыз шешу мүмкін емес.

Соған орай аудан әкімдеріне малды теміржол бойына жаймау, бақташы қою, мал иелеріне ескерту жұмыстарын жүргізу жөнінде талай хаттар да жазылып жатыр, бірақ нәтиже көңіл көншітерліктей емес. Мал бағу ережелері туралы мыңдаған адамға арнайы көшірме берілсе де, 2019 жылы жол бойындағы малдың кесірінен жүріп келе жатқан пойызды 33 рет шұғыл тоқтату орын алған.

Былтыр осындай 57 оқиға орын алып, мал басудың 11 оқиғасы тіркелген. 8 малдың иесі табылып, оларға әкімшілік жаза қолданылса, қалған үшеуінің иесі таптырмай кеткен.

Ондай жағдайда шұғыл тежеудің шығынын «ҚТЖ» АҚ өтеуге тура келеді. Сондықтан бұл жерде мал иелері мен жергілікті әкімдікті шығынды төлеуге міндеттеуді заң жүзінде бекіту қажеттігі туындайды.

Атырау магистральдық желі бөлімшесінде жыл сайын жол дистанцияларының өз күшімен теміржол бойына малдан тосқауылшарбақ салу жұмыстары жүргізіліп келеді.

Бүгінде 224 шақырымда қоршау бар, ол барлық ұзындықтың тек 27 пайызы ғана. 2015 жылдан бастап жол дистанциялары бойынша жолдарға мал өтпейтін шарбақ салу жұмыстары бір жылында 6, енді бір жылда 18, 10 км жүргізілген. Ал 2018 жылы 36 км жоспарланса, нақтысы 54,4 шақырымға жасалған.

Былтыр жоспардағы 48 км орнына 55 км салынып, 17 км қоршау жөнделген. Былтыр бөлімше қаражатына мал иелеріне 1000 дана жарықшағылдырғыш таратылған.

Оның көмегі сол, түнгі уақыттарда мал мойнына байланған жарықшағылдырғыш машинистерге жарық беріп, алыстан көрініп тұрады. Мал басудан қорғайтын осындай шаралар орындалып жатыр, әйтсе де жол қапталын түгел қоршаса ғана мал басудан қорғануға болады, ал оған қыруар қаражат қажет...

Тығырықтан шығу үшін бөлімше басшылығы мал көп жүретін темір жол аймақтарында жол қорықшы лауазымын да енгізген. Ол нәтижесіз де емес көрінеді. Әйтсе де, бір мал басу фактісінің өзі ҚТЖ үшін қыруар шығын екенін мал иелері қашан ескереді? 

Жолаушылар тасымалы
12.07.2025
ҚТЖ жазғы маусымда өзінің барлық бағдарлары бойынша 4,2 млн-нан астам жолаушыны тасымалдауға дайын
Жаңалықтар
11.07.2025
ҚТЖ басшылығы туризмді дамыту мәселелері бойынша көшпелі кеңес өткізді
Жолаушылар тасымалы
11.07.2025
ҚТЖ Астана – Бурабай бағдары бойынша «Burabay Express» жаңа электрпойызын іске қосты
ҚТЖ келбеті
11.07.2025
Мақаттың мақтанышы
Әлеумет
11.07.2025
Астанада кәсіподақтың VI есептік сайлау конференциясы өтті
Жаңалықтар
11.07.2025
Теміржол жөндеуде заманауи техника қолданылуда
Жаңалықтар / Мұрағат
11.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №52 11 шілде 2025 жыл
Жаңалықтар
10.07.2025
ҚТЖ: Қытайдағы негізгі серіктестермен бірқатар уағдаластықтарға қол жеткізілді
Спорт
10.07.2025
Щучинск қаласындағы республикалық спартакиадаға 250 теміржолшы қатысуда
Жаңалықтар
10.07.2025
KTZ Express ЕО елдеріне экспорттық мультимодальды тасымалды ұйымдастырды
Жаңалықтар
10.07.2025
Транскаспий дәлізі: Қазақстанның көлік және цифрлық инфрақұрылымдағы жаңа бағыты
Жолаушылар тасымалы
10.07.2025
Жолаушы мен жолсерік қуанышы (Видео)
Аймақтар
09.07.2025
Арыстағы біліктілік сайысы: вагон қараушылар шеберлігін сынады
Жаңалықтар
09.07.2025
«ИННОПРОМ–2025» халықаралық көрмесінде ЗИКСТО-ның болашағы талқыланды
Жолаушылар тасымалы
09.07.2025
ҚТЖ «Jibek Joly 5.0» туристік пойызының жаңа маусымын іске қосады
Жаңалықтар
09.07.2025
Кірме жолдардағы қозғалыс қауіпсіздігіне бақылау күшейтілді
Жаңалықтар
09.07.2025
ҚТЖ мен Қытай темір жолдары стратегиялық ынтымақтастық туралы жаңа келісімге қол қойды
Қауіпсіздік
09.07.2025
Жамбыл өңірінде пойыз қозғалысы қауіпсіздігіне қатысты 8 заңбұзушылық анықталды
Әлемде
09.07.2025
Иран мен Ауғанстан Хаф – Герат теміржол жобасын тез арада аяқтауға ниетті
Жаңалықтар
08.07.2025
ҚТЖ басшылығы Бейжіңде өткен ХТЖО-ның XII конгресінде бірқатар стратегиялық кездесулер өткізді