Алматы-1 станциясы қалай салынды?

Әлеумет
26.08.2020, 09:57

Осыдан тұп-тура 90 жыл бұрын Алматыға алғашқы пойыз келді. Сол кезде бұл оқиға туралы Одақ бойынша барлық газеттер жабыла жазып, оқиға орнынан хабар таратып жатты.

«...причалил первый в 10-ти километрах от города открыт сухопутный порт столицы Казахской республики» деп жазды. Бұл қазіргі Алматы-1 станциясы орналасқан жер еді.

Ал енді осы Алматы-1 станциясының салыну тарихы қалай болғаны жайлы біреу білсе, біреу білмейді. Темір жол станциясын салу жобасының бастапқы нұсқасы бойынша станция сол кездегі шағын Алматының батыс жақ шетінде болуы керек еді. Станция орналасқан орын түпкілікті таңдалар сәтте Түрксібті жобалап-салушылардың бірі, Түрксіб құрылысының техникалық-өндірістік бөлімінің бастығы болып қызмет атқарған қазақтан шыққан тұңғыш инженер Мұхаметжан Тынышпаев алғашқы нұсқаның қате екенін дәлелдейді. Жергілікті кадр Тынышпаевқа көп нәрсе жақсы таныс еді. Ол Алматы-1 станциясының орны таңдалған нұсқаның тиімсіздігін дәлелдеп, баспасөзде бірнеше мақала да жариялады. Мәскеуге барғанда Жол қатынастары Халық комиссариатында да осы мәселені көтеріп, нақты мысалдармен дәлелдей білді.

Мұхаметжан Тынышпаевтың айтуынша, Алматы Қазақстанның астанасы, қала жас, әлі өседі, қанатын жаяды. Сондықтан егер теміржол станциясы сол жобаланған жерден салынатын болса, алдағы 20-30 жылда-ақ ол қаланың ортасы болып қалмақ. Сондықтан, теміржол станциясы қаланың емін-еркін кеңейіп, өсіп-өркендеуіне кедергі келтірмес үшін, қауіпсіздік талаптарын да басшылыққа ала отырып, оны қаладан 10 км қашықтан салу қажеттігін дәлелдеуге тырысты. Тынышпаев қала мен теміржолдың бір-бірінен тым қашық жатқанын айтып қарсылық танытқандарға қажет болып бара жатса, қалаға теміржол тармағын тартуға болатынын айтқан болатын. Кейіннен солай болды да, қалаға жақын Алматы-2 станциясы салынып, ал негізгі теміржол шаруашылығы, өндірісі, жүк тасымалы қаланың сыртында жатты.

Бүгінде Алматы-1 теміржол станциясы – ұлы құрылыстың күрметіне Түрксіб аталатын ауданның орталығы, ірі өндірістік аудан. 

Жаңалықтар
22.07.2024
Қазақстан, Түрікменстан және Ауғанстан жаңа теміржол магистралінің құрылысын талқылады
Инфрақұрылым
22.07.2024
Күрделі жөндеу жұмыстары кезең-кезеңімен жүзеге асырылуда
Әлеумет
22.07.2024
Теміржолшылардың балалары лагерге аттанды
Спорт
22.07.2024
Қазақстан темір жолының 120 жылдығына орай Таразда спартакиада өтті
Жаңалықтар
22.07.2024
Ауғанстан, Түрікменстан және Өзбекстан делегациясы Бейнеу астық терминалының мүмкіндігімен танысты
Жолаушылар тасымалы
22.07.2024
Қаныш Сәтбаевтың 125 жылдығына арнайы безендірілген пойыз жолға шықты
Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл
Қауіпсіздік
18.07.2024
Темір жолдағы химиялық апаттарды жою бойынша оқу-жаттығу өтті
Әлеумет
18.07.2024
50 бала лагерьге аттанды
Қауіпсіздік
18.07.2024
Жанып келе жатқан жолаушылар пойызы сөндірілді
ҚТЖ келбеті
18.07.2024
Велосаяхатшы сапарға шықты
Жүк тасымалы
18.07.2024
Қазақстанда теміржол көлігімен тасымалданатын шикізаттық емес экспорт көлемі артты