Жамбыл облысындағы алты елді мекенде жолдың үстінен көпір салу қажет

Әлеумет
07.09.2021, 12:56
Асхат Райқұл

«Темір жол – қауіпті аймақ» деген жаттанды сөзге айналғандай, көпшілік елеп-ескере бермейді. Күн сайын қайталанып жатқан қайғылы оқиғалар да ой салар емес. Бір ғана Жамбыл облысы аумағында алты елді мекенде теміржол үстінен өтетін аспалы көпір салу қажет. Осыдан бірер апта бұрын Құмшағал станциясында орын алған үш жасар қыздың өлімін мысалға алсақ, балалы әйел теміржолды белгіленбеген жерден бірінші рет кесіп өтпегені белгілі. Құм- шағалдықтардың айтуынша, сол теміржолдан өтемін деп арбаға таңылғандар мен ажал құшқандар аз емес екен. Жергілікті халық теміржол бойындағы қауіпсіздік мәселесін атам заманнан бері көтеріп келеді. Соңғы рет 2016 жылы аспалы көпір мәселесі жергілікті әкімдікке жеткенімен, нақты шешім қабылданбаған. Құмшағал тұрғыны Тоқберген Орынбасардың айтуынша, сол жылы көпір салуға қолайлы орын сайланып, тіпті сызбасы да дайындалған көрінеді. Тараз станциясы желілік полиция бөлімі басшысының бірінші орынбасары Аслан Қайназарұлы халық көп шоғырланған аумақта теміржолдың жиегі қоршалуы қажет екенін айтты. Өйткені бұл адам өлімімен аяқталған аймақтағы бесінші оқиға екен... Аса станциясы маңында да аспалы көпір салуға сұранып тұрған жер бар. Станция орын тепкен Жамбыл ауданында 12 157 мыңнан астам халық бар болса, 1 520 тұрғын теміржолдың сол жақ бетінде тұрады. Солардың бәрі, мектеп оқушыларымен қоса ересектер де күнделікті жұмысқа, әлеуметтік нысандарға бару үшін теміржолдан өтеді.

– Теміржолдың арғы бетіне өту дегеніңіз «қыл көпірден» өткенмен пара-пар. Бірақ ауылдың орталығына бару үшін, амал жоқ, өтеміз. Өйтпесек, іс бітпейді. Бәрінен де балаларды уайымдаймыз. Сыртқа шығып кетсе, іздей бастаймыз. Ойын баласы үлкендердің ескертуін естен шығарып алады емес пе? Қолына баласын көтеріп алған қыз-келіншектерге де оңай емес. Қазір тұрғындар саны артып келеді. Жуық арада теміржолдың жиегі қоршалып, аспалы көпір салынбаса, тағы қандай оқиға орын алатынын айтудың өзі қорқынышты», – дейді ауыл тұрғыны Бекжан Мақұлов.

Жамбыл ауданының әкімі Сәкен Арубаевтың айтуынша, осы қауіпті аймақтағы аспалы көпір мәселесі бұған дейін Жамбыл облысы әкімдігін былай қойғанда, Парламент Мәжілісі мен Сенат депутаттарының да қоғамдық қабылдауларында ұсынылған. Тіпті Премьер-министрдің орынбасары Роман Склярдың қоғамдық қабылдауында да бұл мәселе көтерілген. Үкімет басшысының орынбасары аспалы көпір құрылысының жобалық-сметалық құжаттарын аудандық бюджет есебінен дайындауға тапсырма берген. Қазір қажетті құжаттар дайындалып, республикаға жолданып отыр. Алайда, ол сома қазынадан қашан қаралып, құрылыс жұмыстары қай кезде басталатындығы белгісіз. Аспалы көпір салу Тараз станциясына қарайтын теміржолдарда да өзекті. Мысалы, «Қант зауыты» мен «За линией» алаптарының тұрғындары бұл мәселені көтеріп бармаған жері, қақпаған есігі қалмаған. Алайда, аспалы көпір мәселесі шешімін таппай, айдың-күннің аманында теміржолдан өтемін деп өмірімен қоштасқандардан бөлек, көрер жарығы бар жандардың өзі мүгедек болып қалып жатыр. «ҚТЖ-Жүк тасымалы» ЖШС «Жамбыл ЖТ бөлімшесі» филиалының бас инженері Анатолий Ким ҚТЖ басшылығы мен жергілікті әкімдік бұл мәселеден хабардар екенін жасырмады. Бірер апта бұрын ғана орын алған оқиғаның салдары бойынша бірқатар жедел шаралар да қабылданыпты. Атап айтқанда, станцияларда дабыл қағатын аппараттарды арттырып, қосымша жарықтандыру, теміржол бойына ескертпе үшін банерлер қою жұмыстары қолға алынған. Желілік полиция бөлімінің қызметкерлері түсіндіру жұмыстарын күшейткен.

«Теміржол бойында тұратын халықтың жағдайы бізге белгілі. Расында қанша ескерту жасалып, түсіндіру жұмыстары жүргізілгенімен қайғылы жағдай орын алуда. Құмшағалдағы оқыс оқиғада кішкентай қыздың ажал құшқаны өте ауыр жағдай болды. Бірақ дәл сол аумақта бірнеше өткелдер бар, оны бәрі біледі. Әрі Құмшағал станциясында пойыздың келетін-кететінін дабыл арқылы ескертіліп тұрады. Оны әйел адам әрине елемеген. Ал қазіргі аса қауіпті аймақтардың тізімінің басында Байзақ батыр көшесі тұр. Бұл жерге жерасты көпірін салуға да болады. Бірақ оған аса қомақты қаржы керек. Әрі теміржолдағы пойыз бағытта- ры да уақытша тоқтауға мәжбүр болады. Сол үшін әзірге аспалы көпір салынса да болар еді. Бұл жағдайға байланысты жергілікті әкімдікке бірнеше рет хат жаздық», – дейді бас инженер.

Орын алған жағдайдың барлығын ескере отырып, Жамбыл жүк тасымалы бөлімшесі басшылығы облыс әкімдігіне хат жолдаған. Онда Тараз қаласында аспалы көпір салуды қажет ететін алты аумақ көрсетілген. Тізімнің басында Байзақ батыр көшесіндегі «Элеватор» аялдамасы тұр. Одан кейін Абай көшесіндегі теміржол қиылысы, «Ауыл береке» базарындағы автокөлік көпірі, Құмшағал, Аса, Талас станцияларының аумағы да ескеріліпті. 2021 жылдың 7 айында тұрғындардың теміржолдың рұқсат етілмеген орындардан өтуінің салдарынан пойыздар 106 рет шұғыл тежелуге мәжбүр болған. Соның ішінде 7 жағдай адам басу оқиғасымен аяқталыпты. Хатта осы деректердің барлығын көрсете отырып, «теміржол үстінен өтпелі көпір салуға облыстық бюджеттен қаржы қарастыруды сұраймыз» делінген.

Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Адамдар неге пойызбен жүруді жөн санайды?
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Тағы қай бағыттың пойыздары Starlink интернетіне қосылатыны айтылды
Әлемде
17.09.2025
Калифорнияда сутекпен жүретін алғашқы пойыз іске қосылды
Жаңалықтар
17.09.2025
ALT университетінде ҚТЖ басшыларына арналған «Үздіктер алаңы» бағдарламасы басталды
Жүк тасымалы
17.09.2025
Қостанай өңірінен темір жолмен астық тасымалдау 20%-ға артты
Жаңалықтар
17.09.2025
Теміржолшылар қалдықтарды сұрыптау жолдарын үйренді
Жаңалықтар
16.09.2025
Теміржолшылардың қысқы маусымға дайындығы талқыланды
Жүк тасымалы
16.09.2025
Қытай – Қазақстан – Түрікменстан – Иран теміржол дәлізі жанданады
Трансформация
16.09.2025
Жүк тасымалы мен магистральдық желіні біріктіру – уақыт талабы
Аймақтар
16.09.2025
Қысқа әзірлік қарқынды жүргізілуде
Қауіпсіздік
16.09.2025
Екі көпір тұрса да, ерінетіндер көп
Аймақтар
16.09.2025
Әулиеата командасы бас жүлдені жеңіп алды
Қауіпсіздік
16.09.2025
«ҚТЖ»-да еңбек қауіпсіздігі мен экология бойынша үздіктер анықталды
Жаңалықтар / Мұрағат
16.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №75 16 қыркүйек 2025 жыл
Жаңалықтар
15.09.2025
ҚТЖ мен РЖД стратегиялық ынтымақтастық бойынша басым бағыттарды айқындап алды
Әлеумет
15.09.2025
Теміржолшының студент баласына жол ақысы өтеледі
Жүк тасымалы
15.09.2025
Мамыр-қыркүйек аралығында 24 млн тонна көмір тасымалданды
Цифрландыру
15.09.2025
Бейнеу станциясы цифрландыруға көшеді
Станция тынысы
15.09.2025
Теміржолшылардың қажырлы еңбегі: Арал станциясының көрсеткіштері
Аймақтар
15.09.2025
Матай станциясында локомотившілердің демалыс үйі күрделі жөндеуден өтті