Қытай-Қырғызстан-Өзбекстан желісінің құрлысы 8 млрд долларға бағаланды

Әлемде
10.04.2024, 17:59
Қазақстан теміржолшысы

Қырғызстан үкіметінің мәліметінше, ұзындығы 523 шақырымды құрайтын Қытай-Қырғызстан-Өзбекстан темір жолының құрылысын бастауға дайындық жұмыстары аяқталды, деп хабарлайды Rail-news.kz.  

Құны шамамен 8 миллиард доллар болатын жобаның техникалық-экономикалық негіздемесі Қытай тарапы 2023 жылдың желтоқсанында жобалау-барлау жұмыстарын аяқтағаннан кейін түзетілген болатын.  

Аталған жоба өзін 35-40 жыл ішінде өтей алады. Жобаға қатысушы елдер құрған бірлескен кәсіпорын желіні жобалау, салу және пайдаланумен айналысады деп жоспарлануда. Жұмыс 2024 жылдың аяғында басталады деп жоспарланып отыр.

Жоба бойынша ынтымақтастық туралы келісімге Өзбекстан мен Қырғызстанның көлік ведомстволары, сондай-ақ Қытай Халық Республикасының Даму және реформалар жөніндегі мемлекеттік комитеті 2022 жылы қыркүйекте Самарқандта өткен ШЫҰ (Шанхай ынтымақтастық ұйымы) саммиті аясында қол қойды. Желі құрылысы бойынша өзара түсіністік туралы меморандумға сонау 1997 жылы қол қойылған.

Жоба Қытай мен Өзбекстанның теміржол желілерін Қырғызстан арқылы, содан кейін Түрікменстан, Иран және Түркия арқылы Еуропаға қосуы керек. Ұзындығы 454 шақырым болатын бағыт Қытай Қашқарынан Торугарт, Нарын және Жалал-Абад арқылы өзбек шекарасына дейін өтеді.

ҚР Экономикалық зерттеулер институтының сарапшылары "Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан" теміржол жобасы Қазақстан үшін тиімсіз болуы мүмкін екенін айтады.

Қазақстан өз аумағы арқылы жүк тасымалының көлемін ұлғайтуға ниетті, себебі 2030 жылға қарай республика жүк тасымалын жылына 30 млн тоннаға дейін жеткізуді жоспарлап отыр, бірақ темір жол құрылысы көбінесе Қазақстан аумағы арқылы өтетін Транскаспий халықаралық көлік бағытының (бұдан әрі - ТХКБ) дамуына теріс әсер етуі мүмкін.

Жаңа теміржол жобасын соңғы 30 жыл бойы іске қосуға тырысуда. Теміржолдың құны шамамен 5 миллиард АҚШ долларына бағаланады, алайда теміржол құрылысына қатысатын Орталық Азия елдері Қытайдың ауқымды инфрақұрылымдық жобасын бірлесіп қаржыландыруға дайын емес.

Жаңа теміржол көптеген мемлекеттік шекаралардан, күрделі географиялық учаскелерден өтеді, бұл жүк ағынының жылдамдығын едәуір шектеуі мүмкін. Сонымен қатар, Қырғызстанда жүк вагондарының жолтабанын ауыстыру инфрақұрылымы реттелмеген, бұл қосымша инвестицияларды қажет етеді және пойыздарға қызмет көрсету жылдамдығына әсер етеді.

 

Жүк тасымалы
01.07.2025
ҚТЖ желісі бойынша астық тасымалы 53%-ға өсті
ҚТЖ келбеті
01.07.2025
100 маман іріктелді
Инфрақұрылым
01.07.2025
Шымкент жолшылары асарлатып ауқымды жұмыс атқарды
Аймақтар
01.07.2025
Жұмысшыларды тасымалдайтын жаңа автобус пайдалануға берілді
Жаңалықтар
01.07.2025
Абай мұрасы насихатталды
Қауіпсіздік
01.07.2025
Теміржол нысандарындағы өрт қауіпсіздігі
Жаңалықтар / Мұрағат
01.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №50 01 шілде 2025 жыл
Аймақтар
30.06.2025
Күрделі жөндеу жұмыстары нәтижесін беруде
Станция тынысы
30.06.2025
Семей станциясы үздік атанды
Әлеумет
30.06.2025
Айназдың алғашқы жеңісі
Жаңалықтар
30.06.2025
"Қазақстан темір жолы" төрт жылда неге қол жеткізді?
Жаңалықтар
30.06.2025
Нұрлан Сауранбаев Көлік министрі болып тағайындалды
Жолаушылар тасымалы
30.06.2025
ҚТЖ Ақтөбе – Астана бағыты бойынша қосымша пойыз тағайындады
Жаңалықтар
30.06.2025
Түрік компаниясы елімізде логистикалық инфрақұрылымға инвестиция салмақ
Инфрақұрылым
28.06.2025
Елімізде теміржол желісіне ауқымды жаңғырту жүргізуде
Жаңалықтар
27.06.2025
Варшавада ТХКБ дамыту жөніндегі жұмыс тобының отырысы өтті
ҚТЖ келбеті
27.06.2025
Вагон қозғалысын реттеушілер жайлы бір үзік сыр
Инфрақұрылым
27.06.2025
Маңғыстау теміржолы күрделі жөндеуге күш салуда
ҚТЖ келбеті
27.06.2025
Қырық жыл кешіккен шындық
Әлеумет
27.06.2025
Балалар жазы көңілді