ҚТЖ қозғалыс қауіпсіздігінде интеллектуалды жүйелерді кеңінен қолданбақ

Цифрландыру
11.04.2023, 10:23
Суретті түсірген Александр ЖАБЧУК
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

«ҚТЖ» ҰК» АҚ бас инженері Батыр Котырев бастаған топ елордада «Борт» қозғалыс қауіпсіздігінің локомотивтік жүйесі мен МПЦ-QZ микропроцессорлық орталықтандыру жүйесінің жұмысына баға берді.

Қазақстан Республикасында теміржол өнімдерінің жаңа өндірісін игеру шеңберінде іске асырылып жатқан бұл шара заманауи технологиялық шешімдерді жүзеге асыруға және техникалық мамандардың біліктілік деңгейін арттыруға бағытталған.  

«Бүгінгі іс-шара өте маңызды және біздің дұрыс жолды таңдағанымызды көрсетеді. Біздің мақсатымыз – елімізге аса қажетті жоғары технологиялық өндірісті шоғырландыру, технологиялық тәуелсіздікті қамтамасыз ету және болашақта халықаралық нарықтарға шығу», – деп атап өтті Батыр Қуанышұлы. Қазақстандық «Транстелесофт» ЖШС компаниясының өнімі болып табылатын «Борт» қозғалыс қауіпсіздігінің локомотивтік жүйесі тартымдық жылжымалы құрамда, сондай-ақ моторлы вагондық пойыздарда қолдануға бағдарланған. «Борт» – бұл қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ететін, автожүргізу, шлейфсіз диагностикалау және бейнетіркеу функцияларын іске асыратын интеграцияланған жүйе.  

Аталған өндіріс түрі заманауи жоғары өнімді элементтер базасында ұйымдастырылған. Бұл оның жоғары сенімділігін қамтамасыз етумен қатар келешекте локомотивтерді пайдалану тиімділігін арттыруға мүмкіндік береді.  

«ҚТЖ» ҰК» АҚ Техникалық саясат департаментінің бас менеджері Талғат Қанатбаевтың айтуынша, бүгінде 100-ден астам локомотив және 2 МПТ6-2 дрезинасы «Борт» қозғалыс қауіпсіздігі жүйесімен жабдықталған. Жүк және жолаушылар, маневрлік тепловоздарға бұл жүйе Локомотив құрастыру зауыты өндірісінде бірден орнатылып шығарылуда екен. Алдағы уақытта «Борт» жүйесін электровоздарға орнату жоспарланып отырған көрінеді.  

Бұдан кейін «ҚТЖ» ҰК» АҚ комиссиясы МПЦQZ микропроцессорлық орталықтандырудың жаңа қазақстандық жүйесін алдын ала зауыттық сынақтан өткізу үшін «Qaz Rail Automatic» ЖШС кәсіпорнының өндірістік алаңына барды.  

«Qaz Rail Automatic» компаниясы шығарған МПЦ-QZ микропроцессорлық орталықтандыру жүйесі SIL4 халықаралық жіктемесінде көзделген қауіпсіздіктің жоғары дәрежесі жағдайында электр орталықтандыру құрылғыларына қойылатын барлық талаптардың орындалуын ескере отырып, теміржол станцияларында төменгі және жергілікті автоматика объектілерін – бағыттауыштарды, сигналдарды, өткелдерді және тағы басқа басқарушы есептеу техникасы құралдарын орталықтандырылған басқаруға арналған.  

Жүргізілген сынақтар Қазақстан Республикасында өндірілетін МПЦ-QZ жүйесін әзірлеу, өндіріске қою және енгізудің жалпы процесінің бөлігі болып табылады. МПЦ-QZ жүйесіне автоматты бұғаттау (АБ), автоматты локомотивтік дабыл беру (АЛСО), теміржол өткелдерінің автоматты дабылы (АПС), жартылай автоматты бұғаттау (ПАБ), сондай-ақ диспетчерлік орталықтандырудың (ДЦ) желілік пункті функциялары біріктірілген.  

Бұған дейін қажетті техникалық құжаттаманы, қауіпсіздік құжаттамасын әзірлеу, дайындау, өндірістік алаңды таңдау және ондағы өндірісті ұйымдастыру, тәжірибелік үлгіні өндіру және оның функционалдық жұмысқа қабілеттілігіне, электромагниттік үйлесімділігіне, сыртқы әсерлері мен қауіпсіздігіне сынақтар жүргізу кезеңдері сәтті өткен. Жүйені әзірлеушілердің айтуынша, келесі кезеңде «ҚТЖ» ҰК» АҚ желісінің нақты объектісінде одан әрі бақылауда болатын пайдалануды енгізе отырып, жүйені пайдалану және қабылдау сынақтарын жүргізу және ГОСТ 32477-ге толық сәйкес келетін сериялық өндіріске қою болмақ.  

Өндіріс жүйенің қауіпсіздігін, сапасын, функционалдығын және сенімділігін қамтамасыз ететін заманауи тестілік және өндірістік жабдықтарды пайдалана отырып ұйымдастырылған. Бұдан әрі бағдарламалық қамтамасыз етуді декларациялау және Кеден одағының 001/2011, 003/2011 техникалық регламенттерінің талаптарын растаудан өтпек.

 

Қауіпсіздік
04.10.2024
Бейнеу станциясында жұмысшы пойызынан «маймыл шешегі» анықталды
Жүк тасымалы
04.10.2024
Атырау жүк тасымалында кіріс көрсеткіші жоғары
Аймақтар
04.10.2024
Министр ел шығысындағы жаңа теміржол жобалары жайлы айтты
Жүк тасымалы
04.10.2024
Түркістан облысында көмір жеткізу кестеге сай жүріп жатыр
Аймақтар
04.10.2024
Атырауда жолды күрделі жөндеу аяқталды
Аймақтар
04.10.2024
Станциялардағы технологиялық процестер бойынша семинар өтті
Әлеумет
04.10.2024
Теміржолшылар Дүниежүзілік жүрек күнін атап өтті
Жүк тасымалы
04.10.2024
Ақмола бөлімшесінде 85 астық маршруттық пойыз құрылып жөнелтілді
Әлеумет
04.10.2024
Маңғыстаулық теміржолшылар ардагерлерге мерекелік көңіл-күй сыйлады
Жаңалықтар / Мұрағат
04.10.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №84 04 қазан 2024 жыл
Жаңалықтар
03.10.2024
Қазақстан қазан айында Ресей бағытында астық экспортын ұлғайтады
Жаңалықтар
03.10.2024
Астаналық оқушылар ҚТЖ-да кәсіптік бағдар беру экскурсиясынан өтті
Жаңалықтар
03.10.2024
Қостанай өңірінен биылғы астықтың 260 мың тоннадан астамы жөнелтілді
Әлеумет
02.10.2024
Қарттар үйіндегі теміржолшы
Жаңалықтар
02.10.2024
Таза Қазақстан: ҚТЖ еріктілері бір күнде бір тоннаға жуық қоқыс жинады
Әлеумет
02.10.2024
Қарттар күні: ардагерлерге құрмет көрсетілді
Жолаушылар тасымалы
02.10.2024
Әлемде жоғары жылдамдықты пойыздардың жүре бастағанына 60 жыл толды
Жүк тасымалы
02.10.2024
ҚТЖ сұйытылған газды үздіксіз тасымалдауда
Жолаушылар тасымалы
02.10.2024
Пойыз техникалық себеппен тоқтағанда неліктен вагоннан шығуға болмайды?
Жүк тасымалы
02.10.2024
«Қазтеміртранс» АҚ 260 жартылай вагон сатып алды