ҚТЖ қозғалыс қауіпсіздігінде интеллектуалды жүйелерді кеңінен қолданбақ

Цифрландыру
11.04.2023, 10:23
Суретті түсірген Александр ЖАБЧУК
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

«ҚТЖ» ҰК» АҚ бас инженері Батыр Котырев бастаған топ елордада «Борт» қозғалыс қауіпсіздігінің локомотивтік жүйесі мен МПЦ-QZ микропроцессорлық орталықтандыру жүйесінің жұмысына баға берді.

Қазақстан Республикасында теміржол өнімдерінің жаңа өндірісін игеру шеңберінде іске асырылып жатқан бұл шара заманауи технологиялық шешімдерді жүзеге асыруға және техникалық мамандардың біліктілік деңгейін арттыруға бағытталған.  

«Бүгінгі іс-шара өте маңызды және біздің дұрыс жолды таңдағанымызды көрсетеді. Біздің мақсатымыз – елімізге аса қажетті жоғары технологиялық өндірісті шоғырландыру, технологиялық тәуелсіздікті қамтамасыз ету және болашақта халықаралық нарықтарға шығу», – деп атап өтті Батыр Қуанышұлы. Қазақстандық «Транстелесофт» ЖШС компаниясының өнімі болып табылатын «Борт» қозғалыс қауіпсіздігінің локомотивтік жүйесі тартымдық жылжымалы құрамда, сондай-ақ моторлы вагондық пойыздарда қолдануға бағдарланған. «Борт» – бұл қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ететін, автожүргізу, шлейфсіз диагностикалау және бейнетіркеу функцияларын іске асыратын интеграцияланған жүйе.  

Аталған өндіріс түрі заманауи жоғары өнімді элементтер базасында ұйымдастырылған. Бұл оның жоғары сенімділігін қамтамасыз етумен қатар келешекте локомотивтерді пайдалану тиімділігін арттыруға мүмкіндік береді.  

«ҚТЖ» ҰК» АҚ Техникалық саясат департаментінің бас менеджері Талғат Қанатбаевтың айтуынша, бүгінде 100-ден астам локомотив және 2 МПТ6-2 дрезинасы «Борт» қозғалыс қауіпсіздігі жүйесімен жабдықталған. Жүк және жолаушылар, маневрлік тепловоздарға бұл жүйе Локомотив құрастыру зауыты өндірісінде бірден орнатылып шығарылуда екен. Алдағы уақытта «Борт» жүйесін электровоздарға орнату жоспарланып отырған көрінеді.  

Бұдан кейін «ҚТЖ» ҰК» АҚ комиссиясы МПЦQZ микропроцессорлық орталықтандырудың жаңа қазақстандық жүйесін алдын ала зауыттық сынақтан өткізу үшін «Qaz Rail Automatic» ЖШС кәсіпорнының өндірістік алаңына барды.  

«Qaz Rail Automatic» компаниясы шығарған МПЦ-QZ микропроцессорлық орталықтандыру жүйесі SIL4 халықаралық жіктемесінде көзделген қауіпсіздіктің жоғары дәрежесі жағдайында электр орталықтандыру құрылғыларына қойылатын барлық талаптардың орындалуын ескере отырып, теміржол станцияларында төменгі және жергілікті автоматика объектілерін – бағыттауыштарды, сигналдарды, өткелдерді және тағы басқа басқарушы есептеу техникасы құралдарын орталықтандырылған басқаруға арналған.  

Жүргізілген сынақтар Қазақстан Республикасында өндірілетін МПЦ-QZ жүйесін әзірлеу, өндіріске қою және енгізудің жалпы процесінің бөлігі болып табылады. МПЦ-QZ жүйесіне автоматты бұғаттау (АБ), автоматты локомотивтік дабыл беру (АЛСО), теміржол өткелдерінің автоматты дабылы (АПС), жартылай автоматты бұғаттау (ПАБ), сондай-ақ диспетчерлік орталықтандырудың (ДЦ) желілік пункті функциялары біріктірілген.  

Бұған дейін қажетті техникалық құжаттаманы, қауіпсіздік құжаттамасын әзірлеу, дайындау, өндірістік алаңды таңдау және ондағы өндірісті ұйымдастыру, тәжірибелік үлгіні өндіру және оның функционалдық жұмысқа қабілеттілігіне, электромагниттік үйлесімділігіне, сыртқы әсерлері мен қауіпсіздігіне сынақтар жүргізу кезеңдері сәтті өткен. Жүйені әзірлеушілердің айтуынша, келесі кезеңде «ҚТЖ» ҰК» АҚ желісінің нақты объектісінде одан әрі бақылауда болатын пайдалануды енгізе отырып, жүйені пайдалану және қабылдау сынақтарын жүргізу және ГОСТ 32477-ге толық сәйкес келетін сериялық өндіріске қою болмақ.  

Өндіріс жүйенің қауіпсіздігін, сапасын, функционалдығын және сенімділігін қамтамасыз ететін заманауи тестілік және өндірістік жабдықтарды пайдалана отырып ұйымдастырылған. Бұдан әрі бағдарламалық қамтамасыз етуді декларациялау және Кеден одағының 001/2011, 003/2011 техникалық регламенттерінің талаптарын растаудан өтпек.

 

Жолаушылар тасымалы
24.04.2024
ҚТЖ жолаушыларға сапарларын алдын ала жоспарлауды ұсынады
Жаңалықтар
24.04.2024
Салалық жоғары оқу орындары мен колледждердің оқытушылары ҚТЖ-да біліктілігін арттырды
Цифрландыру
24.04.2024
Көлік министрлігінде теміржол саласын цифрландыру мәселесі қаралды
Әлемде
24.04.2024
Қытай темір жолдары бірінші тоқсанда миллиардтан астам жолаушы тасымалдады
Темір жол тарихы
24.04.2024
Қазақстан темір жолына 120 жыл. Тәуелсіздік жылдары еңсерілген белестер
Қауіпсіздік
23.04.2024
Ақтөбе теміржолында 90 азамат әкімшілік жауапкершілікке тартылды
Қауіпсіздік
23.04.2024
Теміржол аумағында терроризм акті жасалған жағдайда қалай әрекет ету керек?
Аймақтар
23.04.2024
Жол жиегі күлтөкпеге айналып барады
Станция тынысы
23.04.2024
Студенттер Тараз станциясына экскурсия жасады
Аймақтар
23.04.2024
Семейлік теміржолшылар жылыту маусымын қорытындылады
ҚТЖ келбеті
23.04.2024
Қандыағаш станциясының жетекші инженері еңбек қорғау инспекторы төсбелгісімен марапатталды
Аймақтар
23.04.2024
Атырау облысында су тасқынына қарсы шаралар жалғасып жатыр
Аймақтар
23.04.2024
Технология шапшаң дамығанымен білікті машинистке деген сұраныс жоғары
Қауіпсіздік
23.04.2024
Нұрлан Сауранбаев: Біздің міндетіміз – жарақаттануды толығымен жою
Жаңалықтар
23.04.2024
2024 жылы теміржолшылар үшін 180 модульдік ғимарат орнатылады
Жаңалықтар
23.04.2024
Қазақстан мен Қытай арасында жүк пойыздарының тәуліктік алмасуы өсті
Жаңалықтар / Мұрағат
23.04.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №35 23 сәуір 2024 жыл
Жаңалықтар
22.04.2024
10 мың тоннадан астам гуманитарлық көмек пойызбен жеткізілді
Әлеумет
22.04.2024
Сарыағаш станциясына Тәжікстаннан гуманитарлық жүк жеткізілді
Инфрақұрылым
22.04.2024
Достық – Мойынты желісінің құрылысы қарқынды жүріп жатыр