Мобильді диагностикалық кешен – сапа кепілі

Цифрландыру
12.11.2019, 09:33
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

«ҚТЖ» ҰК» АҚ басымдық беретін негізгі міндет – пойыздар қозғалысы қауіпсіздігін және халықаралық бағдардағы бәсекеге қабілеттілікті қамтамасыз ету мақсатында қолданыстағы инфрақұрылымды жаңғырту. Осыған орай биыл мамыр айынан бастап Ұлттық компанияда АСУ «Магистраль» шеңберінде енгізілген «Мобильді диагностикалық кешендер» KTZ.10.02.Р жобасы қандай тиімділік беруде?

Еңбек өнімділігін арттырып, қауіпсіздік пен сенімділікті күшейтуге бағытталған жоба іске қосылғалы бергі жұмыстар туралы өткен аптада ұлттық компанияда ұйымдастырылған ақпараттық күнде «ҚТЖ» ҰК» АҚ басқарма төрағасының орынбасары Қанат Әлмағамбетов пен «Магистральдық желі дирекциясы» филиалының директоры Бауыржан Орынбасаров мәлімдеді.

Мемлекеттік «Цифрлы Қазақстан» бағдарламасына енгізілген бұл жобаның кураторы Қанат Әлмағамбетовтің айтуынша, биыл енгізілген 4 МДК-нің жұмысы бойынша алғашқы нәтижелер бар. Жаңа мобильді диагностикалық кешен – жетілдірілген және жаңғыртылған түрі бойынша бақылаудың жұмыс жылдамдығын 90 км/сағатқа дейін арттыра отырып, бір көлік құралында түрлі мақсаттарда орналастырылған диагностикалық кешен.

– Ең бастысы, біздің ақаутапқыш мамандар қауіпті аймақта жұмыс істеу тәуекелінен құтылды. Жыл сайын түрлі жағдайда жарақат алу фактілері болып жатады, себебі ондай мамандар жұмыс істейтін жерлер аса қауіпті. Сондықтан осындай диагностикалық кешендерді енгізу жер төсеміне, рельске қатысты барлық кемшіліктерді, осал тұстарды қиындықсыз анықтауға мүмкіндік береді. Бұл әлсіз жерлерді алдын ала анықтап, профилактикалық жұмыстарды жандандыруға мүмкіндік береді, – деді Қ.Әлмағамбетов.

Бұл жүйе сонымен қатар күрделі жөндеу жүргізу жоспарланған телімдерді тексеріп, қай нүктеге баса назар аударту керектігін анықтап береді. Кешен іске қосылғалы бері анықталған талдау нәтижелері анықталған кемшіліктердің қайталануы, олардың себептері қандай болуы мүмкін екендігін көрсетіп берген. Мүмкін жолдың құрамдас бір бөлігін ауыстыру керек шығар, әлде технологиялық сипатта кемшіліктер бар ма? Немесе бекітпелердің тозығы жеткен бе? Болмаса теміржолшылардың салғырттығы себеп болды ма? Мобильді кешен соның бәрін әр адамның соңынан жүрмей-ақ анықтап береді. Б.Орынбасаров аталған жоба бойынша теміржолшылар бүгінде 3 бағытта жұмыс жүргізіп жатқанын жеткізді. Біріншісі, заңдық тұрғысы, яғни нормативтік-техникалық құжаттама жұмыстары, солардың негізінде диагностикалау, мониторинг жүргізу жүйесінің қызметі жүзеге асырылады.

– Бұл біз үшін жаңа жоба, сондықтан құжаттама бойынша көрші Ресей теміржолына барып тәжірибе алмасып, олардың бұл жобаны қалай жүзеге асырып жатқанына куә болуды жоспарлап отырмыз, – деді ол.

Екінші бағыты – диагностиканың инструментальді базасы. Ол нысандардың жағдайына керекті көлемде тікелей бақылау жасайтын көпфункционалды мобильді құрал. Үшінші бағыт – ақпараттық талдаудың ішкі жүйесі, жинақтау, дәйектілікті қадағалау, барлық жөндеу түрлері бойынша жоспарлауға қажет терең талдау. Сонымен алғашқы нәтижелер туралы айтар болсақ, 3 МДК жұмысының қорытындысында биыл 2 мамырдан бастап 73 мың км жол тексерілген. Биыл 1 қарашадағы жағдай бойынша 1699 км жолға қанағаттанарлық емес баға берілген, соның 369 шақырымында пойыздар қозғалысы жабылған. Нормативтен тыс түйіспе саңылаулар 158 жерден табылса, онда да қозғалыс тоқтатылған. Сонымен қатар 217 өткір ақаулы рельс анықталып отыр. Тағы бір айта кетерлігі – 3Д сканерлеудің нәтижесінде 229 габаритті емес жер анықталған. Оған қоса 17106 метр жолда осьтер арасында 95 габаритті емес қашықтықтары бар телімдер табылған.

– Келесі жылдан бастап МДК телімдерге бекітіп, айына екі реттен жолға кешенді диагностика жүргізу жоспарланып отыр. Осы кешен жұмысының нәтижесінде жол жағдайының өзгеруіне мониторинг жүргізіліп, өткізілетін түрлі жөндеу жұмыстары бағаланады. Сондықтан МДК мәліметтерін негізге ала отырып, басымдық беретін міндеттеріңізді дұрыс құруға, қысқамерзімді және перспективалы жөндеуді жоспарлау үшін жұмыс көлемін дұрыс бөлуге, темір жолдың тұрақты жұмысты қамтамасыз ету үшін жөндеу жұмыстарының технологиясын сақтауға шақырамын, – деді Б.Орынбасаров.

Аталған жоба шеңберінде жол шаруашылығының жаңа бір жүйесіне көшу көзделіп отыр. МДК жүйесін пайдалану арқылы қос жолды алмалы-салмалы ақаутапқыштар жұмысының көлемі азайтылмақ. Осылайша, алдағы үш жыл ішінде ақаутапқыш арбалар операторларының штатын кезең-кезеңімен оңтайландыру жоспарланып отыр екен. Шараға қатысқан компанияның «Жолды диагностикалау орталығы» филиалы директоры Аслан Акашевтің айтуынша, аталған жоба аясында мамандар дайындау мақсатында биыл 21-25 қазан аралығында 48 адам оқытылған. Қараша айында тағы 50 адамды оқыту көзделуде. Алдағы уақытта жолдың іс жүзіндегі жағдайы бойынша жөндеуге көшу үшін МДК және оқытылған мамандар арқасында 5 кезеңнен тұратын жұмыс жүргізу көзделуде. Бірінші кезең – жылдың соңына дейін кешеннің тағы үшеуін іске қосу және барлығы 7 кешен арқылы айына екі рет кешенді диагностика жүргізу. Екіншісі – ағымдағы нормативтіктехникалық құжаттарға өзгерістер енгізу. Үшінші кезең – рельстер мен маякты шпалдардың, қисық жол телімдерін, шақырымдық белгілердің техникалық жағдайын паспорттауды енгізу көзделуде. Бұл телімдерде жолдың нақты техникалық сипаттамасы мен ұзақтығын анықтау үшін керек. Төртінші кезеңде 2021 жыл бойынша жолдың нақты іс жүзіндегі жағдайынан жөндеу жұмыстарын жүргізуді жоспарлау үшін мониторинг жүргізіп, мәліметтер жинақтау. Соңғы кезеңде 2023 жылдан бастап жолдың нақты жағдайы туралы мәліметтер жиналып, жөндеу жұмыстарының керекті көлемін жоспарлау мүмкіндігі туады деп жоспарланған. 

Инфрақұрылым
18.07.2025
Сырдария арқылы өтетін жарты шақырымдық теміржол көпірі салынады
Инфрақұрылым
18.07.2025
Елімізде темір жолды жөндеу науқанының жартысы аяқталды
Жүк тасымалы
18.07.2025
Әлеуметтік жүк тасымалы ұлғаюда
Станция тынысы
18.07.2025
Әйтеке би станциясы жартыжылдықты табысты аяқтады
ҚТЖ келбеті
18.07.2025
Қауіпсіздік мәдениетін қалыптастырған инженер
Аймақтар
18.07.2025
Маңғыстау теміржолшыларына біржолғы сыйақы берілді
Қауіпсіздік
18.07.2025
Дала өртімен күрес: Семей теміржолшылары қауіпсіздік шараларын күшейтті
Жаңалықтар / Мұрағат
18.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №54 18 шілде 2025 жыл
Жүк тасымалы
17.07.2025
Ақтау мен Құрық порттарында жүк айналымы өсті
Спорт
17.07.2025
Астанада өткен сайыста теміржолшылар жеңімпаз атанды
Жаңалықтар
17.07.2025
"Тобыл" логистикалық хабының құрылысы бастау алды
Жаңалықтар
17.07.2025
Елімізде теміржол машиналарын жасау 7,1%-ға артты
Жүк тасымалы
17.07.2025
Атырауда мұнай өнімдерінің тасымалы өсті
Инфрақұрылым
17.07.2025
Мойынты – Қызылжар теміржол желісінің құрылысына 10 мердігер ұйым қатысуда
Жаңалықтар
17.07.2025
ҚТЖ локомотив бригадаларының 16 демалыс үйіне күрделі жөндеу жүргізуде
Жаңалықтар / Жолаушылар тасымалы
16.07.2025
Комиссия туристік пойыздардағы заң бұзушылықтарды анықтады
Аймақтар
16.07.2025
Қандыағашта теміржол вокзалы жөнделіп жатыр
Әлемде
16.07.2025
Қытай жүрдек пойыздар желісінің жылдамдығы мен ұзындығын арттыруда
Жүк тасымалы
16.07.2025
Қазақстан бидайы Қытай арқылы Вьетнамға темір жол көлігімен жөнелтілді
Жүк тасымалы
15.07.2025
Қытайдан Әзербайжанға аттанған алғашқы жүк пойызы Қазақстан арқылы өтеді